Hjælp til ny samler pc. :)

  • Hey alle :)
    Håber i kan hjælpe med mit nye grej for vi har ikk haft succes med det.



    Motherboard: Asus P5B
    GFX: Asus EAH3870 DDR4
    CPU: Intel E8400
    RAM: Kingston 1g 667mhz



    Problemet sker når det hele er samlet starter "skatten" op men men forbliver i sort skærm.
    Vi har prøvet og taget alt fra undtaget Mobo CPU GFX og RAM. men der sker intet og skærmen virker (er testet).
    Vi har os prøvet med et andet GFX kort men intet sker bare sort skærm og den grønne pærer på skærm blinke lidt som om den er slukket.
    Men det sjove er tager vi stikket fra a GFX kort tænder skærmen og siger den mangler forbindelse.



    Håber virkelig i kan hjælpe.


    Mvh Nikie

  • prøv at sætte stikket i den anden dvi udgang....ved det lyder dumt, men det kan være problemet...



    evt også reset bios.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du har et batteri på dit bundkort (find din bundkort manual og find der hvor der står clear_cmos, der har er der en lille plastikhætte kaldet en jumper) tag strømmen fra psu, tag batteriet ud, og flyt jumperen fra pin 1-2 hvor den sidder nu og til pin 2-3 i ca 5 sekunder...derefter sættes den tilbage på pin 1-2, batteriet sættes i og strømmen tilsluttes igen..og så er bios clearet....


    hvis du bruger digitalt output ( det hvide stik) uden at konvertere til analog, så kan det være din skærm skal tvinges til at finde signal på det digitale signal...det gøres i menuen med knapperne på selve skærmen..hvordan skal du læse i dens manual.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nikie
    okay jamen det er bedste bud jeg har hørt idag men gider ikk stille den frem for 4 gang så jeg vil prøve imorgen :)


    Men ska man clear bios på et splinter nyt motherboard!?

    ¨
    Jeps.. For et P35 understøtter ikke en E8400 fra start ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det er ligemeget med at cleare bios, hvis CPU'en ikke er understøttet. Du skal have opdateret din bios. Det kan du kun hvis du har en CPU der er understøttet af bios. Derfra kan du bare flashe den fra Asus's EZ Flash ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Men der står på hjemme siden at den virker med den cpu E8400
    Og de solgte mig det samlet i tjdata


    Men ved du noet om om det er et "outdated" bundkort for så må jeg ned og ha mig et nyt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nikie
    Men der står på hjemme siden at den virker med den cpu E8400
    Og de solgte mig det samlet i tjdata


    Men ved du noet om om det er et "outdated" bundkort for så må jeg ned og ha mig et nyt


    Den virker også med den CPU. Men det kræver at den bios der ligger på bundkortet, understøtter din E8400. Det kan TJ Data på ingen måde vide om den gør, når du får et helt nyt board.


    I dit tilfælde, skal du have fat i en ældre CPU ala. E6600/E6400/E6300 eller en Celeron af en slags.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nikie
    jamen vil det resulatere i sort skærm med ingen kontakt og når jeg piller kabelt fra viser skærmen den har mistet forbindelsen


    Ja, du har pillet kablet af, så er det jo klart der ikke er nogen forbindelse ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nikie
    lol var hentyder til den kommer til live når jeg tager kabelt a men slukker helt når det sidder i !!!?


    Ja?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • altså hvis bios ikke er opdateret til cpuen, så er der intet at gøre for at få det til at virke...så har tj data sovet i timen.....jeg ville ringe til dem...forklare dem problemet, og bede om du ikke kan enten få dem til at sende dig en celeron cpu så du kan starte op og få bios opdateret, eller få dem til at sende en bios chip med en opdateret bios...eller sende skidtet tilbage til dem....


    men det var da også et gammelt board til den cpu..hvorfor ikke et med p35 chipset på istedet ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja har jo så fundet ud a nu det er et gammelt bundkort men de sagde i butikken (var der inde og snakke med dem og købe dele) at Det vil passe sammen og det var sårn de vil gøre.


    Men nu ska selve tj data ikk ha ansvaret da det kun er den enkel ekspedient der sagde sådan vil han gøre..!!!


    men jeg prøver lige at give dem et kald ellers må jeg bare se hvad jeg kan gøre med kortet for vis der bliver mere bøvl køber jeg et p5q p45 (håber da chippen P45 er god nok :) ) eller ska jeg gå efter P35 !?

  • Nå jeg snakkede med dem og de vil lave en bios opdate for mig for 200 kr. med en af deres cpu´er hvilke er fint nok..


    (gider ikk vente længere :) )



    Og tak for hjælpen derude rart og vide der er mange hjælpende sjæle :P