PS3: 40Gb eller 80Gb?

  • Jeg leder efter en PS3, bla. fordi den har Blu-ray, hvilket jeg vil have :) Og så også fordi jeg har Logitech G25, og så er der sikkert en masse fede bil spil til PS3 :)


    Men hvilken skal man vælge? 40Gb eller 80Gb? Nogen der kan sige noget godt og skidt om hver maskine?


    Det jeg selv har hørt er at 40 gb modellen larmer noget mindre end den med 80gb. Læste også et sted at det var dumt at købe 80gb modellen, fordi at om nogle måneder ville der komme en model til samme pris med 160gb. Men kun noget jeg har læst.


    Men hælder mest til 40gb, da den jo er 500kr billigere, men også fordi den næsten ikke larmer:)


    Men hvad siger i?

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Jeg har 40gb modellen, har prøvet den på 80, een gang, og ja den larmer meget mere kunne i hvert fald tydeligt hører forskel. Ville slet ikke vide hvordan en på 160 larmer. Nu bruger vi godt nok ikke vores særlig meget, tror den var lidt af et impuls køb, men tror alligevel ikke du får brugt alle de 40 gb medmindre du har mange film eller sådan noget..

  • Jeg vil sige, sæt dig ned og tænk igennem om du har brug for mere end 40gb?.. Hvis det er fordi du bare gerne vil se film og spille lidt spil er det jo med og få den som er mest lydløs =)


    Ellers kan du jo altid købe en 1gb extern hd hvis du har brug for mere plads og smide til den jo.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Så vidt jeg ved er 40gb udgaven bare den samme som den nye 80gb.


    Så du kan jo bare købe den til 500kr mindre, og så selv sætte en større harddisk i.


    Jeg gav 450kr for en 250gb harddisk som jeg har skiftet ud med den på 40gb.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Jeg regner også med at købe 40gb modellen, mest fordi den er støjfri, eller hvertfald larmer noget mindre end 80 gb modellen :)


    Tænkte på om nogen havde en ps3 og så Grid? Og om det var fedt sammen? :D

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Jeg har den oprindelige 80gb PS3, den har jo de fordele at den kan spille de fleste ps2 som 40gb modellen ikke kan , flere usb porte, og mere plads på harddisken til at ligge film på osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af garfish
    Jeg har den oprindelige 80gb PS3, den har jo de fordele at den kan spille de fleste ps2 som 40gb modellen ikke kan , flere usb porte, og mere plads på harddisken til at ligge film på osv.


    Ja men har den nye 80gb model det?
    Det mener jeg ikke.


    Og 40gb er ikke meget, Når nogle spil lige smider 4gb ind på harddisken.
    Så skal man ikke have vildt mange spil for at få den fyldt op.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Har hørt at den nye 80gb kan tage de gamle spil, men har selvf. ikke nogen kilde på det.


    Men hvis det kun er harddisken der er forskellen, så kan man da ligeså godt nøjes med 40gb-udgaven. Jeg har i hvertfald ikke fyldt min harddisk op.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Har hørt at den nye 80gb kan tage de gamle spil, men har selvf. ikke nogen kilde på det.


    Men hvis det kun er harddisken der er forskellen, så kan man da ligeså godt nøjes med 40gb-udgaven. Jeg har i hvertfald ikke fyldt min harddisk op.


    Så har du måske været heldig ikke at have nogle af de spil der fylder meget.


    jeg var overrasket over hvor meget de fyldte da jeg skulle have min 250gb disk i.


    Feks MGS4 fyldte vidst 4.5gb, og var der nogle andre som fyldte imellem 1.5 og 3gb.


    Nu spiller jeg så ikke selv rigtigt på den. Jeg skiftede disk så jeg kunne få meget af min musik over på.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD


  • Tja, har også kun 6 spil eller noget i den stil samt lidt demoer til at ligge.


    Tror dog Burnout Paradise fylder godt.


    Men jeg bruger heller ikke min PS3 så meget i tiden - mest til at se film etc.

  • Ja præcis, Bruger den også næsten kun som bluray afspiller.
    Det gør den jo godt, Og så med de nye lyd formater er det jo bare perfekt :9xo


    Så glæd dig Troels til en fin maskine.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Ja præcis, Bruger den også næsten kun som bluray afspiller.
    Det gør den jo godt, Og så med de nye lyd formater er det jo bare perfekt :9xo


    Så glæd dig Troels til en fin maskine.


    Ja, det er en glimrende afspillerl. Eneste minus er, at den er lås til R2 DVD'er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia


    Ja men har den nye 80gb model det?
    Det mener jeg ikke.


    Og 40gb er ikke meget, Når nogle spil lige smider 4gb ind på harddisken.
    Så skal man ikke have vildt mange spil for at få den fyldt op.


    Det jeg ville sige var at jeg klart ville foretrække en 80gb fordi man kan spille mange af de gamle spil på den + mere plads

  • Ja garfish, Men kan den nye også det?
    Jeg mener at have hørt det er præcis den samme som 40gb udgaven, og det betyder jo så at den nye 80gb model heller ikke kan spille ps2 spil.


    Så i det tilfælde ville det jo være smartere at købe 40gb model til 500kr mindre, og så feks købe den 250gb disk og sætte i. Det giver jo samme pris som 80gb modellen.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Jamen er sikker på at jeg køber en 40gb:) Glæder mig satme til BLu-ray:)


    Men er der nogen der kender forskellen mellem simulator spil på PS3 og PC?


    Om det er ligesom på pc, da jeg har G25:)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Ja præcis, Bruger den også næsten kun som bluray afspiller.
    Det gør den jo godt og så med de nye lyd formater er det jo bare perfekt


    ...så er det jo bare lidt surt der kun er krudt nok i den til at vidergive et Dolby Tru-HD lydspor og ikke et DTS-HD Master Audio - nåh ja, og foruden det kræver det at du har en receiver med Dolby Tru-HD dekoder indbygget da PS3'eren ikke selv kan, men kun kan "streame" det gennem sin HDMI ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    ...så er det jo bare lidt surt der kun er krudt nok i den til at vidergive et Dolby Tru-HD lydspor og ikke et DTS-HD Master Audio - nåh ja, og foruden det kræver det at du har en receiver med Dolby Tru-HD dekoder indbygget da PS3'eren ikke selv kan, men kun kan "streame" det gennem sin HDMI ;)


    Men har den ikke fået mulighed for at afkode DTS-HD?


    Mindes i hvertfald noget omkring dette i en af opdateringerne af firmware.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Men har den ikke fået mulighed for at afkode DTS-HD?


    Mindes i hvertfald noget omkring dette i en af opdateringerne af firmware.


    Nej, der er som sagt ikke båndbredde nok i dens HDMI til at overføre et DTS-HD MA signal, dét den dog kan er at den konvertere det om til "pseudo" surround udgaven af DTS, multi kanal PCM HDMI lyd - det der sker er at du mister noget kvalitet, din forstærker får ikke det fulde signal men får dog et signal der er en lille smule bedre end DD-TRU-HD og stadig i fuldt surround


    EDIT: Vent nu lige lidt, du har faktisk ret der LINK


    :cheers: