Grafikkort RAM?

  • Hej.


    Jeg har set nogle steder, at der ved grafikkort står f.eks. 512 MB / 2 GB(eller lignende) RAM. Hvad betyder det? -Betyder det at grafikkortet kommer med 512 MB dedikeret/egen RAM og at den så kan tage op til 1,5 GB fra computerens RAM hvis muligt??


    Kan et grafikkort der bruge GDDR3 RAM overhovedet bruge bundkortets DDR2 RAM?



    - Tak på forhånd,
    H.

  • Det lader til, at du selv besvarede første del af spørgsmålet.


    AMD kalder det for Hyper Memory mener jeg, og Nvidia har vist et andet navn for det. Kortet kan udover sine dedikerede ram bruge af systemets, og deraf få boost til forskellige arbejdsopgaver.


    Personligt giver jeg ikke meget for det, da jeg endnu ikke har prøvet mærkbar forskel på nogle af de opsætninger, jeg har prøvet med Hyper Memory.
    Det er vist også primært på kort, der i forvejen er i den lave ende af performancespektret, man smider det på :)


    Jeg ignorerer eller undgår som regel denne feature, da jeg ikke har fundet den brugbar :)


    kan være andre har anden opfattelse dog :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak, Renegger. :D



    - Men i min verden ville jeg ikke tro, at almindelig DDR2 RAM kunne bruges med et GDDR3 grafikkort, men det var jo grunden til at jeg spurgte. - Du svarede ikke direkte på dette men det burde kunne lade sig gøre kan jeg se. :crazyeyes:



    - Desuden, har highend gfx kort ikke denne feature med at man kan tillade den at bruge noget af systemets RAM? Tror du overhovedet dette bliver aktuelt med et 9800 GTX 512MB? 8o