CrossFire - 2x 512MB ATI HD4870 eller SLI - 2x 1024MB GeForce 9800GT

• Hej herinde,

overskriften siger vel det meste. Jeg har kig på 2 færdige PC-systemer hvoraf den der kører SLI koster 10.995 og den anden koster 12.795.

Den eneste forskel, som jeg ser det, er ovenstående. Men måske tager jeg fejl. De kan ses her: http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408&submenu=1484

Computeren skal næsten udelukkende bruges til at spille på, men skal også kører små programmer på bruger niveau.

Hvad er at foretrække, når nu der trodsalt er 1800 kr. i forskel

• Hvor stor en forskel gør det at 2 af kortene er 2x512 og de andre 2 er 2x1024. Kommer det mere an på selve kortet, end hvormange ram de er udstyret med?

Oprindeligt indlæg af FlyZar
    Hvor stor en forskel gør det at 2 af kortene er 2x512 og de andre 2 er 2x1024. Kommer det mere an på selve kortet, end hvormange ram de er udstyret med?

Jo rammene har så vidt jeg ved ikke den store betydning hvis gpu'en ikke kan håndtere den mængde ram og der er virkelig spark i sådan et HD4870 grafikkort og du har jo en Q9550 til at føde kortene så den pc er klart de 1800 kr mere værd.

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

Jo rammene har så vidt jeg ved ikke den store betydning hvis gpu'en ikke kan håndtere den mængde ram og der er virkelig spark i sådan et HD4870 grafikkort og du har jo en Q9550 til at føde kortene så den pc er klart de 1800 kr mere værd.

Jamen det lyder jo meget godt... der er vel også lidt mere fremtid i en Quad??

Jeg siger ihvertfald tak for inputtet, og andre er da også mere end velkomne til at dele ud af deres holdning.

Oprindeligt indlæg af FlyZar

Jamen det lyder jo meget godt... der er vel også lidt mere fremtid i en Quad??

Jeg siger ihvertfald tak for inputtet, og andre er da også mere end velkomne til at dele ud af deres holdning.

Jo der er lidt mere fremtid i en quad men til spil er en dual core faktisk at fortrække da de fleste spil idag stadig kun supporter 2 kerner.

• hvilken skærm sidder du med siden du vil have sli/crossfire?

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hvilken skærm sidder du med siden du vil have sli/crossfire?

I øjeblikket sidder jeg ikke bag anden skærm end min bærbare.... Så den skal også købes. Her har du måske nogle gode råd??

Jeg er ikke den største ørn til hardware, så i min spæde tankegang tænkte jeg bare at spil osv. alt andet lige må køre mere gnidningsfrit med 2 grafikkort fremfor 1. Men her tager jeg måske fejl??

Jeg ved godt at mange ting er nyttesløse hvis de bare er købt fordi de er dyre osv., det er vigtigere at tingene passer og arbejder godt sammen. Men når nu Føniks selv kalder PC'en for en gamer PC, så må de vel passe til mit behov og så er det jo bare at finde ud af hvad det behov er.

Så hvis du siger at jeg overhovedet ikke har behov for at køre sli/crossfire, medmindre jeg skal have 2 skærme eller noget lignende, ja så skal jeg jo kigge andet steds.

Jeg har tidligere haft 17" faldskærm, hvilket er lidt for småt til mig. Men jeg regner ikke med at skulle helt op i 22", det vigtigste for mig er ikke størrelsen med gørelsen :$ :T

jeg tager alle de råd jeg kan få.

Oprindeligt indlæg af pingomann
    Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt, men hvad gør SLI / Crossfire egentligt :) ?

det gør at man kan køre 2 kort sammen så de i grove træk fungere som 1