Hjælp til Banner.

• Ja i tror nok i skal hjælpe mig med at lave en banner nej tak :)
    Jeg har denne side http://order-unity.com/news.php hvor banner se fin ud.
    Så hvis i går ind under forummet så fucker den ligesom lige lidt op. eller mere til venstre, Whats wrong?

En anden ting, hvordan for jeg banner til at følge sidens opløsning???
    Jeg er ikke helt skarp i det hele. så hvis det er nememre at smide et link til er jeg villige til at læse og lære :D jeg ved bare ikke hvad jeg skal søge efter.

Edit: nu er den jo egenlig nok kommet forkerte forum, men ved ikke om det er billedet eller kodningen den er gal med.

• Det er 2 forskellige billeder du bruger.

Det på forsiden er 1500px X 208px det på forum siden er 1000px X 208px.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Det er 2 forskellige billeder du bruger.

Det på forsiden er 1500px X 208px det på forum siden er 1000px X 208px.

ahh that might be why.. det skal jeg da lige tjekke..

men hvordan laver man så det andet? med den følger opløsningen ligesom resten af siden gør.

• Du kan ikke have sådan et banner der følger. du er nød til at have et stykke der kan scalere.

Du kan ikke have sådan et banner der følger. du er nød til at have et stykke der kan scalere.

ok.. tror jeg forklarer det forkert. ligesom hvis jeg sidder i 1680 nu og smider den i window mode her mens jeg skriver, så kan jeg gøre det hele mindre så det følger, så jeg ikke for den scrollbar i bunden.
    Det sker der også på min side. Alt undtagen banneren følger med..
    Hvis det er det du mener med at scalere hvor fortæller jeg den så at den skal scalere?

Oprindeligt indlæg af Firedog

ok.. tror jeg forklarer det forkert. ligesom hvis jeg sidder i 1680 nu og smider den i window mode her mens jeg skriver, så kan jeg gøre det hele mindre så det følger, så jeg ikke for den scrollbar i bunden.
    Det sker der også på min side. Alt undtagen banneren følger med..
    Hvis det er det du mener med at scalere hvor fortæller jeg den så at den skal scalere?

og hvad den skal scalere til.. jeg er ved at blive godt skaldet af det her :S jeg kan ikke få den til at fatte det. jeg syns jeg har haft alt med dette billede at gøre nu, og kodeningen omkringer det

• Hvis sådan noget skal scalere laver man en del som er fast det er så den minimum brede man kan komme ned på. Resten af billedet skal så være noget der er ens. Så laver man en billede fil som kun er 1px bred og sætter den til at blive gentaget i dens div. Så vil det se ud som det scalerer op og ned når vindue størrelse ændres.

Hvis sådan noget skal scalere laver man en del som er fast det er så den minimum brede man kan komme ned på. Resten af billedet skal så være noget der er ens. Så laver man en billede fil som kun er 1px bred og sætter den til at blive gentaget i dens div. Så vil det se ud som det scalerer op og ned når vindue størrelse ændres.

ja, og ved ikke om du har set at på min side har jeg en der hedder blank.gif, og lige meget hvad jeg prøver at ændre den på, ændre den intet :S

Skal billedet så gøres mindre?? og så scalere den det selv større?

jeg har fået det løst.. mange tak for hjælpen :D skulle bare lige gøre det rigtige så kunne det være det virkede :P