P5N32-E SLI RAM problem

  • Jeg har gennem det seneste stykke tid haft et problem med mit bundkort i forbindelse med boot up. Når tænder har den skippet POST screenen og kommet med en fejlmeddeles der har sagt noget i retningen af at der ikke kunne bootes fra CDROM hvorefter den prøver floppy drevet hvilket også failer. Andre gange når jeg starter op forløber det dog helt normalt.


    I dag tog jeg mig så sammen til at update BIOS, da jeg troede det muligvis ville afhjælpe problemet - det har dog vist sig at gøre det meget værre.


    BIOS updaten forløb helt uden problemer, men da den nåede til nedtællingen til at reboote skete der ikke så meget mere. De 5 sek gik og skærmen gik i sort, men computeren blev bare ved med at køre uden der fremkom noget billede. Jeg slukkede så computeren og tændte igen og blev mødt af et ved varende beep.


    Er der nogen som har any clues til at få liv i maskinen igen?


    Jeg har forsøgt følgende:


    Clear CMOS


    Starte op en enkelt RAM blok - dette er forsøgt med to forskellige blokke og i forskellige slots.



    UPDATE


    Det er nu lykkedes mig at få liv i maskinen og boote op i Windows, dette kan dog kun lade sig gøre med én stang RAM - nogen der har nogle inputs?


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

    Rettet en gang, sidst af Tha Priest ().

  • Umiddelbart gør det ikke nogen forskel om det er den ene eller anden blok jeg bruger, dog kan jeg tilsyneladende ikke bruge den ene slot. Jeg har prøvet at flashe til en tidligere BIOS, men ASUS har åbent bart lavet det sådan at jeg ikke kan downgrade til andet end 1403.


    Jeg har også været inde og tjekke at der bliver smidt 2.2 volt igennem dem, så det brude heller ikke være der problemet ligger.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Nu er det endelig lykkedes mig at få liv i maskinen med alle 4 GB RAM.


    Den løsning som virkede for mig var at Flashe BIOS til en moddet version jeg fandt gennem OCZ's forum.


    http://www.ocztechnologyforum.com/staff/ryderocz/asusbios/


    For at kunne flashe lavede jeg en USB nøgle til en MS-DOS start ting, smed adwflash.exe samt den ønskede BIOS på og bootede op og fik flahset.


    Derefter gik jeg ind i BIOS og hævede NB-volt til 1.4 - stadig kun med 1 stang RAM i. Gemte og lukkede ned, smed de resterende 3 stænger i og så var der pludselig liv igen.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W