TFT med ordentligt panel - Dell?

  • Hej,


    Jeg har for nylig opgraderet hardware, bl.a. for at få muligheden for at køre HD i windows/spil og se HD-film. Nu skal skærmen bare lige følge med.


    Jeg har af en kammerat lånt en Dell UltraSharp 2407WFP, og har haft den stående ved siden af min gamle LG 20". Farvedybden og -gengivelsen var langt overlegen på Dell-skærmen, som jeg havde kørende på 1920*1200.


    Jeg har læst lidt om de forskellige paneltyper, og er blevet overbevist om, at jeg ikke skal have et TN-panel. Jeg bruger min PC til meget, både spil, film og skolearbejde. Dell har netop nu tilbud på deres nyere Ultrasharp 2408WFP, og jeg vil blot høre om I mener, der er (bedre) alternativer til denne skærm, set i forhold til pris og kvalitet.


    På forhånd tak. ;)

  • Hvis du ville uddybe hvilken form for skolearbejde du snakker om da det vil have en stor effekt på hvad fx jeg personligt ville anbefale. Er det almindelig tekst som Word og den slags eller snakker vi grafisk arbejde som i fx photoshop og lignende?


    Personligt ville jeg aldrig i mit liv købe den dell skærm med mindre jeg var grafiker. Ikke fordi den ik er god men mere prisen. Desuden tror jeg også du kan finde den billigere gennem en anden source end dell selv..de er lidt små dyre.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Mest word, en lillebitte smule photoshop, men det er ikke meget. Grunden til, jeg er villig til at betale en del penge, er de enormt flotte farver, kontrasterne og dybden. Kender du til andre skærme, der leverer et lige så godt billede til billigere penge?

  • http://www.flatpanels.dk
    hvis du vil satse på billekvalitet og ikke spil
    kik på eizo de har pva paneler,bruges meget til billebehandliger
    men de koster kassen
    http://www.flatpanels.dk/test.…on=showfull&id=1203677461
    ellers spørg i deres forum

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet en gang, sidst af doittt ().

  • Nu står jeg selv og skal ha skiftet min samsung 226bw ud med noget større og den jeg har fundet frem til er http://www.compumail.dk/vare-o…ummer=27461&type=hardware . Skal siges at jeg kun skal bruge den til gaming og almindelig tekst behandling og ikke grafisk arbejde. Minuserne ved den her skærm er at du skal bruge lidt tid lige når du får den på at justere indstillingerne men når de så er sat så har du en rigtig fed skærm til spil og fordelen ved at gå op i tommer mens du beholder samme opløsning som ved dell skærmen er så at det stresser dine øjne mindre ved fx tekstbehandling.


    Men hvis dit grafiske arbejde er mere end bare lidt til hjemmesider og lignende ja så hold dig fra den her.


    Her er et lille review du kan læse og bedømme om skærmen lever op til det du nu skal bruge den mest til og husk nu at læse det hele igennem :). http://benchmarkreviews.com/in…id=1&limit=1&limitstart=0

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

    Rettet en gang, sidst af hjemad ().

  • Hjemad: 28" er mig for stort, og jeg har fået en tendens til at gå efter kendte mærker som garanterer god service, men tak for forslaget.


    doitt: Jeg har været på flatpanels.dk at kigge, men indtil videre hælder jeg stadig til UltraSharp 2408WFP. Eizo er mig trods alt for stor et tag i lommen :)

  • DET KAN ALDRIG BLIVE FOR STORT!!!.. hehe.. Hanns G er nu også kendt hvis man også er lidt i LCD market. De er kendt for deres kvalitets produkter men inden jeg får slået mig selv over i sælgeren jeg nu er(forbandelsen af at ha arbejdet med marketing) så ville jeg da gerne lige høre om det skal være en bestemt størrelse? altså 24? eller er det bare en bestemt opløsning du går efter og selvfølgelig kvalitets billede?

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Hvis du går væk fra TN-panel kan du forvente lidt bevægelseslør, hvis du f.eks. spiller hurtige fps-spil.

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Der ER alternativer til Dell:


    1) NEC 2470WNX, s-pva panel fra samsung, dvi og vga, koster 4900,-


    2) BenQ FP241W, p-mva panel fra samsung, dvi, vga og hdmi, koster 4714,-


    Mange har jo sendt de Dell paneler retur, p.gr.a. striber og meget andet.


    Eizo koster en tudse mere end de her nævnte, og her ligger også Apples lækre s-ips 23" skærm.

  • Johnny: Tak for bemærkningen, det oplevede jeg også en lille smule på 2407WFP, men det betyder ikke noget for mig. (:


    Danemagic: Dejligt med nogle alternativer, tak for det. Dog har jeg fundet 2408WFP til under 4000 i England, så jeg tror stadig, det bliver den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hjemad
    DET KAN ALDRIG BLIVE FOR STORT!!!.. hehe.. Hanns G er nu også kendt hvis man også er lidt i LCD market. De er kendt for deres kvalitets produkter men inden jeg får slået mig selv over i sælgeren jeg nu er(forbandelsen af at ha arbejdet med marketing) så ville jeg da gerne lige høre om det skal være en bestemt størrelse? altså 24? eller er det bare en bestemt opløsning du går efter og selvfølgelig kvalitets billede?


    LOLz:D


    den dag man sætter Hanns G produkter til salg som værende rigtige kvalitetsprodukter håber jeg, at jeg ligger i graven :D


    Hanns G er et billigt alternativ ligesom Mirai og lignende.


    Viewsonic har en skærm magen til i 28 tommer og koster det samme ;) gæt hvilken en jeg ville tage :D

  • Kan anbefale Acers x243wden klarer i hvert fald en god gang photoshop og spil :)


    det er en 24 tommer 1920x1200 skærm med 5 ms opdateringstid. Jeg ved dog ikke hvad den koster, da jeg fik den som studentergave.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200