Kamera til natbrug

  • Hey.


    Jeg har noget tid gået og kigget lidt på et Sony DCR-HC53 Videokamera.


    Men jeg er lidt i tvivl om kameraet er godt til natbrug, hvilket er det som det primært skal bruges til. Jeg har læst mig frem til, at det har en minimumsbelysning på 11 lux, og det er der jeg bliver i tvivl. Jeg ved det er bedre jo færre, men hvor få skal den have før det er optimalt.



    Kender i til kameraer, som er gode til natbrug og som også lægger i den ikke så tunge prisklasse?


    Dette spørgsmål bringer mig videre til dette. Jeg er indehaver af Sony Vegas, og det er det program jeg vil komme til at redigere i. Jeg vil derfor spørge om dette program også kan bruges hvis man feks. bruger et JVC eller Canon kamera.


    På forhånd mange tak.

  • Stjerneskin er omkring en mlux (millilux). Der er en faktor 10.000 ned fra 11. Hvis du ser på nat-udstyr (militært, jagt), benytter man udstyr, der bygger på grøn phosphorescens. Dvs. det bliver sådan set sort/hvidt, og desuden er opløsningen meget lav.


    Kan du forklare natbrug. Hvis natten er sort, hvorfor så et kamera ? Er det infrarødt udstyr, du skal have ?

  • 1 lux = lyset fra 1 stearin lys.
    Så kan du selv gange op ;)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Stjerneskin er omkring en mlux (millilux). Der er en faktor 10.000 ned fra 11.


    Men jeg tror, at jeg mente måneskin er 1 mlux. Den skinner noget mere end stjernerne.