Blå skærm under instalation af XP = Hardware problem?

  • Jeg har det problem at hver gang jeg prøver at instalere XP Pro så går pcen i BSOD under instalations kategorien: Enheder, det må betyde at der er noget galt med mit hardware, men hvad?


    PC:
    Mobo: Intel Desktop Board DX38BT
    GFX: Inno3D 9800 GTX 512MB
    PSU: Corsair TX650W
    HDD: Samsung F1 750 GB 32 MB buffer 7200 rpm
    (2 dvd drev fra BenQ)


    PCen er ikke særligt godt kølet, men det kan ikke være det da den går i BSOD på samme sted hver gang..


    På forhånd tak :D


  • Kan være defekte ram, eller en defekt windåse-skive..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Hvad står der på den BSOD - den fortæller dig faktisk hvad det er der er i vejen.... (eller ihvertfald hvad det er den fejler på).


    /ask

  • Hejsa


    har du mere end en ram blok i ?


    hvis ja så prøv med en af gangen.


    når du siger at din pc ikke er godt kølet så prøv evt at pille siden af dit kabinet og se efter om din cpu køler køre nog om den evt er fyldt op med støv eller sidder skæv ja der er mange muligheder.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Ja der er mange muligheder, men det er ingen af dem!
    Har prøvet med kun en ramblok i og det gør ingen forskel (RAM: 2x1GB DDR3 Patriot 1333Mhz)
    Og processoren der overopheder kan heller ikke være problemet da det sker på præcis det samme sted hver gang og der sidder ikke noget støv i den da den er helt ny.
    (Processor: Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz E8400)

  • YEES En slipstreamed SP3 cd (med lidt tweaks Nlite :D) virker og jeg er nu igennem instalationen :D:D:D:D:D


    Dette emne er nu låst! Fuck hvor er jeg glad og så er det lige i dag hvor jeg er inviteret til computer aften :D