Hvad iriterre jer i dagligdagen?

Oprindeligt indlæg af nonsens
    Så du mener at når man er ude blandt andre så sakl alt forgå på børnenes præmisser ??

Du bliver kloger når du selv får børn så... man kan ikke kun opdrage hjemme og ikke ude, så lære børnene jo aldrig hvordan man begår sig ude i samfundet.

Hvornår i alverden har jeg skrevet det? :rolleyes: Jeg siger jo tværtimod at når man er ude, så kan man altså være nødsaget til at tage andre opdragelsesmetoder i brug. Det er jo desuden også straks en helt anden situation at være ude blandt andre end at være derhjemme, og det skal børnene da også samtidig lære. Desuden kan man ikke være det bekendt over for alle andre omkringværende.

...Og bemærk: Her taler jeg ikke de børn der er kede af det, kun de hysteriske.

Der er ikke noget værre end hjælpeløse forældre der har deres børn med i supermarkedet, og i løbet af ingen tid ligger børnene og skriger og skråler på gulvet, fordi de ikke må få en slikkepind. Det er simpelthen bare et tegn på dårlig opdragelse, og det giver jeg ikke meget for.

• Thats Right :9xo

• Du helt gal på den der, og det har nok meget og gøre med du ikke selv har børn.
    Når du ser et barn være hysterisk i et super market fordi det ikke må få en slikkepind er det ikke sikkert det er opdragelsen der er noget galt med, det kan være en så simpel ting som at barnet prøver grænser af og ser hvor langt det kan gå før det får sin vilje.

Og i en sådan situation ville jeg selv vælge og ignorere min datter så må hun fame skrige og gøre ved hendes vilje skal hun ikke få af den grund, og så kan jeg ikke være mere ligeglad om andre så syntes hun larmer og er irriterende, for giver jeg efter og giver hende den slikkepind for at hun skal stoppe med at være til gene for de andre kunder jamen så kommer den bare næste gang jeg siger nej og så kan jeg jo bare bliver ved med at give hende hvad hun vil have og til sidst er det ikke en slikkepind men en bil...

det holder ikke, du kan ikke bare ændre din opdragelse fordi du er ude blandt andre mennesker, det vil også forvirre barnet, og barnet vil ikke ane hvor det har dets forældre henne da der bliver lavet om på de faste regler osv, hele tiden.

nej når du opdrager på en måde så bliver du jo nød til at stå fast ved det.

• Men skal ikke give efter for ens børns hysterier nej, helt enig, men man kan heller ikke blot ignorere det. På den måde lærer barnet jo aldrig hvor grænsen går. Og jeg tør vædde med, at du kan gå til en hvilken som helst børnepsykolog, og de vil ALDRIG anbefale dig at lade dit barn skabe sig på gulvet i supermarkederne, for det er en helt forkert måde at gribe det an på.

I stedet skal du sørge for at lade dit barn få klar besked på stedet, at du ikke vil have hun opfører sig sådan.

• Så det der den voksne skal lægge sig næppe på gulvet og råbe og skrige mere end barnet :D

• urgh, det er irreterende at tweak logger en af hvis man er for længe om at skrive en besvarelse. jeg havde skrevet et langt ansnit om børn, men jeg gider ikke gentage det. specielt ikke hvis forummet gør det samme igen.

nonsens:

hvad bilder du dig ind med din jantelov at komme her og fortælle mig hvad jeg må og ikke må sige? danmark er et frit land, i hvert fald indtil videre, og jeg har lov til at sige min mening, uanset hvad du tror om den. hvis du ikke kan lide den, så ignorér den.

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Men skal ikke give efter for ens børns hysterier nej, helt enig, men man kan heller ikke blot ignorere det. På den måde lærer barnet jo aldrig hvor grænsen går. Og jeg tør vædde med, at du kan gå til en hvilken som helst børnepsykolog, og de vil ALDRIG anbefale dig at lade dit barn skabe sig på gulvet i supermarkederne, for det er en helt forkert måde at gribe det an på.

I stedet skal du sørge for at lade dit barn få klar besked på stedet, at du ikke vil have hun opfører sig sådan.

det er helt okay og lade barnet skabe sig, det er en del af deres udvikling,

hvis min datter begyndte og skabe sig midt i netto mens jeg går og handler ind, så ville jeg sige simpelt kort og godt til hende, at hun skal opføre sig ordentligt og hun ikke får hvad end hun nu gerne ville have, så ville jeg tage min kurv og gå vidre som var intet sket, så ville der lige nøjagtig gå ½ minut og så syntes hun ikke det er sjovt mere fordi hun ikke får nogen hverken positiv eller negativ reaktion fra min side, børn søger en reaktion på deres handlinger om end den er god eller dårlig. hvor der i mod hvis hun var ked af det over hun ikke måtte få hvad end, ville jeg give en forklaring på det og snakke hende til ro og være trøstende, men det noget helt andet men kan måske godt set ud fra andre som ikke kender hende, at hun bare er hysterisk og uopdragen.

om en psyk så vil sige det er helt hen i vejret at ignorere barnet kan jeg ikke tage mig af, det er mit barn og ikke psykoloens så hvem kender barnet bedst.

men man kan jo altid gøre sig klog på børne opdragelse når man ikke selv har nogen, tingene ser noget anderledes ud når man selv står midt i det.

Oprindeligt indlæg af macol
    urgh, det er irreterende at tweak logger en af hvis man er for længe om at skrive en besvarelse. jeg havde skrevet et langt ansnit om børn, men jeg gider ikke gentage det. specielt ikke hvis forummet gør det samme igen.

nonsens:

hvad bilder du dig ind med din jantelov at komme her og fortælle mig hvad jeg må og ikke må sige? danmark er et frit land, i hvert fald indtil videre, og jeg har lov til at sige min mening, uanset hvad du tror om den. hvis du ikke kan lide den, så ignorér den.

yep som du siger er danmark et frit land og man kan sige hvad man lyster. ergo må jeg også sige min mening ;)

• Sad og kiggede nogle billeder igennem af nogle lækre chicks, og ligepludselig kommer der sådan et billed her frem... føj! :D

[Blocked Image: http://130.227.119.57/Storage/Discos/fe247251-c268-40d6-b40d-95ae81324939/31702/dkbn/633434965617074244.jpg]

Ville gerne poste party billederne, men tror bare posten bliver slettet igen :D

• Send gerne PM med links så :D