QuoteOprindeligt indlæg af TheOriginalTB
Ahh comon - FDM er kun intereseret i at der forbliver bilisme så de kan varetage bilisternes interesser. At de skulle have interesse i at fremme benzin og diesel frem for biobrændstof er vist liige at presse citronen
FDM varetager motorejernes interesser, og blandt disse er der eksempelvis ikke meget der tyder på at vi finder en afstandstagen til at benytte fødevarer til brændstofsproduktion.
I den forbindelse må jeg hellere nævne at jeg har fundet artiklen du taler om og de rent faktisk tager problemstillingen op. FDM antager imidlertid en lidt kuriøs holdning i og med at man fuldstændigt omgår den essentielle problematik... Der er en global fødevarekrise. Det er sådan set fakta, og fakta er endvidere at, bl.a. pga. interessen for biobrændsel, det tilsyneladende bedre kan betale sig for visse farmere at producere råmaterialer til den produktion fremfor fødevarer.
Så ligegyldigt hvordan FDM vender og drejer den vil ethvert fokus på biobrændsel (der tager udgangspunkt i opdyrkning af landbrugsarealer til formålet) et fokus der mere eller mindre aktivt bidrager til at forværre fødevarekrisen...
Derudover har jeg aldrig påstået at FDM forsøger at fremme benzin og diesel frem for biobrændstof - det er jo en temmeligt absurd påstand i og med jeg ikke mener biobrændstof er etisk forsvarligt
Quote
De har en ret god artikel serie om Biobrændel i seneste nummer af motor - de gennemgår produktionen af sukkerrør i Brasilien, gennemgang af 2. generations udvinding osv. De prøvekører også en Saab 9-3 Biopower (kører på E85) imod en Saab 9-3 på normal benzin.
Artiklen er af Torben Arent og Søren W. Rasmussen. Jeg tror desværre ikke du kan se artiklen uden at være medlem.
Man kan tilsyneladende læse den, og to andre udvalgte artikler, uden at være medlem.
Men jeg har stadigvæk lidt svært ved at se hvad det har at gøre med min oprindelige påstand om at det (trods alt) var mere miljømæssigt forsvarligt at købe en dieselbil der kører over 17 km/l frem for en benzinbil der kun kører 10 km/l?
Derudover så mener jeg at man skal helt ned i status quo ang. CO2-udledning per kørt km før indvendingen mod biobrændstof ikke længere fordrer at opte for dieselbilen...