Nyt GFX - SKAL være med HDMI inkl. lyd!

  • Nogle der kender grafikkort på markedet lige nu, der sender lyd med ud gennem HDMI? :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Mener da 9600GT kan .. :)


    - glemte lige lidt info - lyddelen må IKKE tilføjes af en intern SPDIF connector, i det SPDIF protocollen pga. manglende båndbredde ikke understøtter Dolby True HD samt DTS HD Masteraudio :(..


    - derfor skal det enten være en anden (ukendt?) intern connector, ellers skal grafikkortet have et onboard lydkort?


    - har du et link til et 9600GT, der opfylder disse krav? (kan ikke lige finde nogen, men kan jo være, jeg ikke leder godt nok ;P)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Mener at Gainwards Golden Samples har ægte HDMI, hvis jeg ikke husker meget forkert..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • HD3850 kan via adaptor men om det understøtter de ting der nævnes ved jeg ikke. Men de fåes for en slik nu dem nye HD4xxx serie er kommet. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Sender nvidias "8800" kort ikke lyd ud gennem hdmi / dvi ? :)


    Nope det understøtter HDTV men har ingen HDMI port. Skal man ha sådan en ægte port er der vist kun 9800GX2 de har dem. Jeg ved ikke med de nye Ati kort i 4xxx serien. :)
    EDITH: Her er lidt i udvalg:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…0&Submit.x=17&Submit.y=11
    Nogle har en rigtig HDMI port resten går det via adaptor. Jeg tror BUGz ved en del om det her på sitet. Han har vist eksperimenteret en del med de kort. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 3 gange, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Nope det understøtter HDTV men har ingen HDMI port. Skal man ha sådan en ægte port er der vist kun 9800GX2 de har dem. Jeg ved ikke med de nye Ati kort i 4xxx serien. :)
    EDITH: Her er lidt i udvalg:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…0&Submit.x=17&Submit.y=11
    Nogle har en rigtig HDMI port resten går det via adaptor. Jeg tror Bugs ved en del om det her på sitet. Han har vis eksperimenteret en del med de kort. :9xo


    Ja men om det er en adapter for dvi -> hdmi er jo ligegyldigt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Ja men om det er en adapter for dvi -> hdmi er jo ligegyldigt :)


    Ja så kan han bruge sådan en: http://www.edbpriser.dk/Produc…602&searchArea=&Soegeord=
    Det er hvertfald billigt. Og med adaptor. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja så kan han bruge sådan en: http://www.edbpriser.dk/Produc…602&searchArea=&Soegeord=
    Det er hvertfald billigt. Og med adaptor. :))


    Har i forvejen et 8800GTX og en DVI->HDMI adaptor, men det hjælper ikke på, at True HD og DTS HD ikke er understøttet.. :\..


    - 4850 har teoretisk mulighed for at opfylde mine behov, men praktisk er jeg ikke sikker..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • du ka jo os tage et 9800GX2 det har jo ren HDMI i røven ;)


    Ved et MSI N9800GX2 står der:


    MSI graphics cards offer the HDMI functionality to provide access to premium digital content. HDMI enables gaming enthusiasts to seamlessly connect to their LCD monitor to bring the ultimate multimedia experience. (Only 1 single HDMI cable is required while streaming audio/video data to flat-panel display devices, such as Plasma/LCD TVs, or projector.)


    http://www.msicomputer.com/pro…=N9800GX2-M2D1G&class=vga


    vil det så ik sige at den ka tage lyd med ud igemmen HDMI stikket el. hva?


    tænkte hvis du helst vil ha Nvidia, ved ik om GTX260/280 kan.


  • Følgende sakset direkte fra dit link:


    HDMI with Audio Integration Solution

    The NVIDIA® GeForce® 9 Series graphics card supports HDMI with audio integration solution. With a DVI-to-HDMI adapter and an extra signal cord through the bracket, audio source from sound card(S/PDIF) can be integrated into HDMI interface by simply plugging the cord into the pinhead located on graphics card. Only 1 single HDMI cable is required while streaming audio/video data to flat-panel display devices, such as Plasma/LCD TVs, or projector.


    - underligt hvis nVidia slet ikke er med..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().


  • ja vil jeg a os lige sige da, men mærkeligt at MSI ik skriver noget om S/PDIF stik til deres 9800GX2.