• Hej jeg overvejer krafitigt at købe den nye zepto bærbare pc Nox A15 og jeg har tidligere spurgt om nogen kender til det nye grafikkort (ingen mente at der var nogle "børnesygdomme")


    Men jeg har også kigget meget på Znote 6224W (som kun er en 14,1 tommer), men en jeg kender har købt den og han kan ikke sidde med den på skøddet uden at den bliver for varm...


    Min bror har en zepto Znote 3415W og han kan uden problemer sidde med den på skøddet... (folkene hos zepto siger godt nok at man slet ikke må sidde med en bærbar på skøddet, men min bror har aldrig haft problemer med sin...)


    Så jeg vil lige høre om nogle her ved om man kan sidde med Nox A15 på skøddet uden at den bliver for varm...Da jeg synes det er meget praktisk at man lige kan sidde med sin bærbare på lårene hvis man ikke lige sidder ved et bord...


    Konfigurationen jeg overvejer på Nox A15 ser således ud:


    DVD-RW / CD-RW SATA
    Keyboard Orion/Nox DK BLACK
    Miljøafgift
    WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
    P8400 – 2,26Ghz 1066Mhz FSB 3MB Cache – 25Watts
    2 GB (1x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
    200GB 7200rpm SATA Harddisk
    9 Cell Nox/Orion black
    Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
    Intel Turbo Memory2 - (4GB HMC)


    Jeg regner med at købe 1gb ram ved siden af så jeg får 3gb ram, da jeg ikke vil bruge 64 bit OS, som det kræves hvis jeg vil have 4gb ram....

  • du ska lige tænke over, jo mindre den er og jo kraftigere udstyr du vil ha i den, det ka bare ik rigtig mixes godt sammen, fordi den ska jo ha et airflow og hvis den ik får det rigtigt, ja så blir den rigtig varm, det har nok ik noget at betyde hardware mæssigt, men fordi jo da du er limited til at sidde med den på et bord eller noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    og jo kraftigere blæsere bliver der smidt i


    så den udtalelse er direkte ubrugelig


    lol, det er jo lige som at du vil smide 280GTX i Triple-SLi i en Shuttle kabinet, og en QX9650 den blir os sindsyg varm på luft.

  • Nej det er sgu da ikke


    Forskellige Cpu´ere til laptops af nyere dato udvikler stortset samme mængde varme næsten,
    Eneste Store faktor der gør en forskel er Gfx?


    så svar mig på hvorfor min laptop ikke bliver lige så varm som min gamle 15.4" Asus G1
    hvis der var hold i det du sagde. ville det jo ikke være sandt vel`?

  • Jeg er klar over at det er nødvendigt med ordentligt airflow...


    Men som sagt har min bror en bærbar som også er rimelig kraftig og han kan sagtens sidde med sin på skøddet..


    Så er der nogen her som har prøvet det med noxen (med en krafitigt konfig self)

  • Se om du kan finde billeder af bunden.. hvis indsugningen ikke er direkte på dine lår, men mellem dem er det ikk noget problem.. =)


    Jeg har selv en 6124 (mener jeg) og den bliver MEGA varm når jeg gamer her om sommeren så den ville jeg ikk sidde på skødet med og game, men til office brug er det intet problem for mig, men det er vel kun når du kører i bus eller bil du ikk kan få et bord så ved ikk hvor nødvendigt det er for dig.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    missing hvis du køber den og får Intel Turbo Mem med vil jeg gerne købe det af dig, hvis du vil sælge det.


    Mvh Mads :T


    Den bliver vel loddet fast inde i pcen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    hehe nej, det er et PCIe Minicard, så burde kunne tages ud hvis man lyster. Ligesom en ramblok.


    Mvh Mads :T


    Arh okay :P


    Så skal jeg sgu have købt sådan et når jeg får mig en Thinkpad :D

  • Den er desværre ikke kommet endnu... jeg har bestilt min, men en af deres leverandøre af hardware er løbet ind i problemer. De regner med at kunne sende de første afsted d. 28. i denne måned.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Se om du kan finde billeder af bunden.. hvis indsugningen ikke er direkte på dine lår, men mellem dem er det ikk noget problem.. =)


    Jeg har selv en 6124 (mener jeg) og den bliver MEGA varm når jeg gamer her om sommeren så den ville jeg ikk sidde på skødet med og game, men til office brug er det intet problem for mig, men det er vel kun når du kører i bus eller bil du ikk kan få et bord så ved ikk hvor nødvendigt det er for dig.. =)



    Jeg har googlet og jeg kan ingen billleder finde, så er der nogen her som kan finde et billede af bunden eller nogen som har en nox som kan fortælle mig det????

  • missing, nu er det jo sådan at Nox A15 er den første maskine fra Zepto der er designet helt fra bunden af dem selv. Desuden indeholder den Centrino 2, som først har måtte frigives af Intel officielt fra den 14. juli 2008.
    Der er ingen der har fået deres Nox endnu, da Zepto ikke har fået deres første sending i hus endnu, men de forventer efter planen at kunne levere de første fra den 24. juli og frem. Derfor er der heller ikke nogen der på nuværende tidspunkt kan komme med nogen erfaringer med den.
    Jeg har selv bestilt en og afventer den spændt, derfor jeg er så opdateret, da jeg har haft ringet et par gange til dem for at få de nyeste informationer om status :)

  • Okay tak..


    jeg har også selv haft ringet til dem en del gange, men det er meget svært at få noget af vide...


    Enten får jeg fat i en der ikke ved noget om NOX A15 eller også har jeg fået fat i en der ikke er særlig snaksalig :(

  • Det handler nok mest om at få fat i de rette derinde.
    Det tyder lidt på at det kun er nogle få der er informeret og ved præcis hvad der må frigives af informationer om maskinerne :)


    Der er også lige blevet frigivet informationer om at dem der køber maskinerne nu, får mulighenden for i starten af september at købe sig til at opgradere deres grafikkort til et nyt grafikkort Zepto frigiver der som opgraderingsmulighed på Nox/Mythos der skulle score omkring 6000 3DMark point (9600M GT scorer ca. 5000 3DMark point).