HDRi Sunset

Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Rigtig flot billede, Henrik.

Hvad er det underlige med de skyer i toppen af billedet?

Tak.

Det underlige er at der tilkommer lidt støj ved HDR billeder i mørke klare områder. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Tak.

Det underlige er at der tilkommer lidt støj ved HDR billeder i mørke klare områder. ;)

Aha okay, ærgeligt.

Kan man ikke rette lidt op på det i Photoshop?

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Aha okay, ærgeligt.

Kan man ikke rette lidt op på det i Photoshop?

Jo, man kan bruge et støjfjernings program, men det er jeg ikke tilhænger af da det ødelægger billedet, støjen kan skimtes i fuld størelse, med ved print på 20X30 ( A4 ) kan det ikke ses når der kikkes på en normal afstand, har nemlig prøvet. :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Jo, man kan bruge et støjfjernings program, men det er jeg ikke tilhænger af da det ødelægger billedet, støjen kan skimtes i fuld størelse, med ved print på 20X30 ( A4 ) kan det ikke ses når der kikkes på en normal afstand, har nemlig prøvet. :)

Enig, det kan nemt blive til alt for meget redigering ala kvinderne der om morgenen :boxing:

Men tænkte nu egentlig også bare mest på de skyer i toppen. Det er det eneste, der generer mig en lille bitte smule. Men dog kun noget man bemærker, når man kigger efter.

• Hmm var overbevist om jeg havde afgivet en kommentar her, der må være opstået en fejl da jeg postede for har sandelig skrevet en :)

Syntes det er et rigtig godt billede, ved ikke om jeg syntes det overall er lidt mørkt. Jeg forbinder det tidspunkt i en solnedgang med mere lys end det du har i billedet hvilket nok for det til at virke lidt forkert for mig.

Der er lidt støj i skyerene men det er jo efterhånden nævnt :)

Du har en sjov lille lys plet i kornet som formodentlig stammer fra noget lensflare den ville jeg nok lige fjerne.

Tror måske også billedet ville være mere spændende i en panorama udgave. En kraftig beskæring i bunden tror jeg ikke ville skade.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Super, takker. :cheers: