• Halløj


    Har fotograferet et par biler på det sidste. Det er ret sjovt og det er svært at gøre billeder af biler spændende, synes jeg.
    Har løbende brugt speedlights som fill, og har stort set fotograferet i modlys hver gang for at give billederne lidt gennemslagskraft.


    Vil vildt gerne høre hvad I synes, godt eller skidt. Forslag til vinkler, lys, komposition, alles :)



    Hyundai i10


    [Blocked Image: http://farm4.static.flickr.com…2636952500_5daa04a955.jpg]




    Suzuki Swift


    [Blocked Image: http://farm4.static.flickr.com…2608632076_6ea450c551.jpg]


    [Blocked Image: http://farm3.static.flickr.com…2608676876_ef6d933a42.jpg]


    Billederne kan iøvrigt ses i fuld størrelse her hvis I har en Flickr konto (gratis).

  • Hyundai i10: Synes måske at bilen skulle ha været lidt større på billedet?


    Sukizuki Swift: Flot billede, bilen skulle måske ha været rykket lidt mere til højre, så den er centreret?

  • janze


    Jeg synes himlen gør lige så meget for billedet som bilen gør, og er med til at skabe kontrast - har prøvet med en tættere beskæring, men det fjerner noget af gennemslagskraften.


    Angående centrering, så er jeg ikke meget for det. Hjulene peger mod venstre, så finder jeg det naturligt at der også skal være luft i den retning. Jeg kan selvfølgelig tage fejl.


    Henrik


    Tak for kommentaren.

  • Nå så fik jeg endelig fundet lidt tid til at komme med et par kommentarer :)

    Først og fremmest nogle rigtig gode skud. Jeg har tit overvejet at lege med sådan nogle billeder, men har altid undskyldt mig med at det ikke er meget ved hvis man ikke har nogle fede biler. Kan se jeg nok bare skal have nosset mig sammen :)


    #1
    Jeg ville nok gerne have set bilen bare en lille smule mere forfra. Samt måske et lidt lavere vinkel.


    #2
    igen en lidt lavere vinkel tror jeg ville være bedre, men kan være det bare er mig :) Det jeg syntes er mest synd er flashen. Jeg ved godt den skal på for at give farve, men farve temperaturen adskiller sig fra resten og du har noget spill ud på asfalten.


    #3
    Den vinkel er jeg ikke så vild med. Måske en flash inde i kabinen kunne være sjovt så det ikke bare bliver et sort huld.


    Hva har du lavet af efterbehandling på især den første. Er det noget hdr ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • @WHAT


    Mange tak for kommentaren :)


    Vinklerne er nok lidt af en smagssag, jeg gik lidt rundt om bilerne på må og få og fik taget nogle billeder i forskellige vinkler - de her var dem jeg selv syntes bedst om, især baggrunden taget i betragtning.


    Det første billede (Hyundaien) er et HDR ja. Har en speedlight på stativ til venstre for kameraet, pegende mod fronten og siden af bilen for at lyse skyggesiden op da jeg står og fotograferer mod solen. Det kneb dog alligevel med at få nok lys på jorden omkring bilen og marken (hvilket jeg nok kunne have sagt mig selv fra start af), så tog nogle forskellige eksponeringer til et HDR - men beholdte speedlighten for at give et skarpt lys på bilen. Er helt tosset med den effekt det hårde lys giver :)
    Efter tonemappingen har jeg leget lidt med split-toning i Lightroom for at give det lidt gulstik og et lidt specielt look. Har klonet et par græsstrå væk som skar ind over bunden af karossen på bilen, derudover er der vist ikke så meget. Skarpheden kommer næsten af sig selv når man bruger flash, det er sku så dejligt :P


    Billederne af Suzukien har fået en gang curves, lidt sharpening, farve temperatur og mætning. Har klonet nogle sten og andet gøjl væk fra astfalten. Jeg er iøvrigt enig med dig angående flash på det første billede af suzukien. Den skulle nok have haft en gel, men kiggede knap nok på billedet på LCD'en, fotograferer næsten kun efter histogrammet efterhånden.


    Der er brugt polfilter på alle billedern. Har dog svært ved at dække hele bilen, men det er nok mit filter der er noget billigt skrammel eller også er det vel vinklen i forhold til solen.




    Et af de andre fra dagen, dog ikke efterbehandlet så meget. Synes godt om vinklen, var dog en anelse for tæt på.


    [Blocked Image: http://farm4.static.flickr.com/3118/2627906579_d89e830d79.jpg]

  • Ja der er du kommet lidt tæt nok på og igen så vil jeg godt have dig ned på knæ. Det billede er taget fra almindelig stå højde og tror du vil meget mere dynamik i billedet ved at skyde det fra omkring lygte højde.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy