Nyt hardware til mit støjsvage system

  • Hej folkens,


    For nogle måneder siden smed jeg omtrent 1500 stakater efter et støjsvagt kabinet samt støjsvage kølere til processor og grafikkort. Jeg var ganske enkelt godt og grundigt træt af larmen og varmen.


    Nu mener jeg at det også må være på høje tid med noget nyt tjubang på performance-siden. Jeg bruger min til både skolearbejde og gaming, dog ikke noget særligt krævende for tiden eftersom den gamle spand ikke kan trække det. (meh..)


    Til de fremtidige komponenter er der dog visse krav.



    Jeg vil gerne prøve at køre AMD, men hvis I fraråder det i forhold til nogle af Intels processorer, så er jeg selvfølgelig lydhør. Jeg havde forestillet en RAM-mængde på 4GB, og gerne 2*2GB så der er plads til udvidelse i fremtiden. Generelt vil jeg foretrække mærkevarer som Asus, MSI som bundkort, AMD/Intel processor, Corsair RAM eller lign., etc. etc.


    Hvis der er mere I vil have at vide, må I endelig sige til.


    På forhånd tak. :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Spar 3000kr op og spørg igen til den tid.


    Du får ikke noget udaf at købe en CPU uden et bundkort eller ram for den sags skyld.


    Det jeg spørger efter er forslag til hardware. Rækkefølgen i hvilken jeg køber komponenterne mener jeg er irrelevant.

  • Jamen altså det der er bedst lige PT. for pengene er:


    MB: Asus P5Q
    CPU: Intel 8400/Q6600
    GFX: AMD/ATI 4850
    RAM: ocZ plantium pc2-8000


    Hvilken PSU har du?


    Vil du oc?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper
    CPU: Intel e8400
    Ram: Corsair XMS2 2 x 2 GB
    Bundbræt: ASRock 4Core1600Twins-P35
    Graffikkort: ASUS EN8800GTS/HTDP eller 9800 gtx


    /gamlejesper


    Hvorfor dog det grafikkort?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().


  • Tak for svaret, Simon.


    MB: Prisforskellen på Asus P5Q og Asus P5Q Pro er ca. 70 kr. Er forskellen noget af betydning? Her er oversigten for de fem P5Q-produkter, jeg fandt.


    CPU: Intel 8400 ser fin ud, har fundet denne her.


    GFX: 4850 ser også godt ud. Har kigget efter støjsvage kølere, men har intet fundet. Har du nogen forslag?


    RAM: Jeg fandt disse på edbpriser, kan det virkelig passe at de er så billige i forhold til de andre jeg fandt fra OCZ?


    Min PSU er en enten 300W eller 350W, ikke noget at råbe hurra for. Og jeg har ikke i sinde at overclocke (endnu), men lægger som sagt meget vægt på minimering af støj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af timtim


    Det jeg spørger efter er forslag til hardware. Rækkefølgen i hvilken jeg køber komponenterne mener jeg er irrelevant.


    Jamen, du forstår da godt at det ikke giver nogle mening at købe fx en CPU nu, også købe et bundkort om en måned?


    Det giver bedst mening at købe bundkort+cpu+ram samtidigt. GFX kan godt købes med det samme, men dit system er sikkert allerede en flaskehals (det antager jeg ihvertfald), og derfor vil du kun opleve ganske begrænset performanceforøgelse. Det kan absolut bedst betale sig at spare op til hele molevitten.


  • P5Q-PRO har bare bedre køling, og 1 ekstra pci-e port så der er mulighed for CF.


    Køling:
    http://www.coolerkit.dk


    Ram: Ja de ram er billige og gode til oc :evil: ;)
    Der er os nogen billige fra Muskhin.


    Det nok bedst at anskaffe en ny PSU. Corsair laver nogen kanon gode nogen til prisen.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB



  • Alright, så går jeg med P5Q-PRO og naturligvis de nævnte RAM-blokke. Jeg har snakket med en kammerat som mente at jeg skulle gå efter mindst 450W+, så jeg har fundet Corsair TX650W. Mon den kan gøre arbejdet?


    Jeg fandt desuden Thermalright V2 som brug til ATI HD 4850.

  • 650W er overkill.


    Snup en 550W fra corsair så er du ihvertfald godt kørende;)


    Men ja 450W ville os kunne gøre det

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB