Canon EF 4-5,6/70-300mm IS USM - Andre muligheder?

Oprindeligt indlæg af celfa

Tja går jo an på hvor mørkt der er. Men mener at den tegner skarpest ved 6.3.

Tegner formodentlig bedre mellem 8 og 11, men er lidt forskelligt fra optik til optik.

Man kan jo heller ikke sige hvilken blænde der er bedst til en optik det kommer jo helt an på hvilken effekt man vil opnå.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af Exxon
    Kender i noget til dette objektiv? Jeg synes at det virker rimelig vildt at rende rundt med et 70-300 alligevel.

http://edbpriser.dk/Products/L…770&searchArea=&Soegeord=

Hvad siger de kloge?

Syntes ikke du skal købe noget. Du ved ikke hvad du mangler når du skifter imellem sådan to objektiver. Vil anbefale du spare dine penge og finde ud af hvad det egentlig er du har behov for.

Hvis du kan svinge så meget i dit valg så vil du helt sikkert ende med at bruge nogle sure penge

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Syntes ikke du skal købe noget. Du ved ikke hvad du mangler når du skifter imellem sådan to objektiver. Vil anbefale du spare dine penge og finde ud af hvad det egentlig er du har behov for.

Hvis du kan svinge så meget i dit valg så vil du helt sikkert ende med at bruge nogle sure penge

Ved skam godt at der er ret stor forskel på dem, det er mere om i tror det er "nok" hvis jeg skal være lidt langt væk, eller om det 70-300mm ville være det bedste valg. Prisen er jo næsten den samme.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Billedkvaliteten på det sigma er vist ret god. Det skal så også siges at den kun koster halvdelen af canons 70-200 f/2.8...

Byggekvaliteten er vel næsten det samme. Sigma for ofte ros for at bruge mange metaldele i deres objektiver!

Sigma 70-200f/2.8 review

Canon 70-200f/2.8 review

Canon 70-300 IS review

Der står godt nok at den sigma ikke er i produktion mere. Det er fordi der er en v2.

• Jeg må desværre også sige til _WHAT_ at det noget sludder at den sigma 70-200 ikke er optisk bedre end canons 70-300 IS USM for det er den...

Der findes altså ting i verden som er bedre end alt det der står canon på, er godt klar over Canons L serie er specielt god og her er der ikke noget der kan måle sig, men i de billigere er det alts ofte at Sigmas EX serie er bedre.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^
    Jeg må desværre også sige til _WHAT_ at det noget sludder at den sigma 70-200 ikke er optisk bedre end canons 70-300 IS USM for det er den...

Der findes altså ting i verden som er bedre end alt det der står canon på, er godt klar over Canons L serie er specielt god og her er der ikke noget der kan måle sig, men i de billigere er det alts ofte at Sigmas EX serie er bedre.

Der er jeg ikke enig.

Min far har som sagt den 70-300is og den er sgu langt hen af vejen lige så god som min 70-200L.

• Der findes jo også glas elementer i 70-300 is usm som er de samme som der bliver brugt udelukkende i L optikker.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2