E8400 idler stadig 2ghz, hjælp

  • jeg har disablet "EIST" i mit Gigabyte GA-P35-DS3's bios men den køre stadig kun 2ghz, når den ik laver noget, er der andet jeg ska slå fra?


    på forhånd tak

  • Alt i cvpu setting slår jeg altid fra. C1E state, EIST, alt det lort

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Finder den kun 2ghz?


    Jeg havde det samme problem på min, men så gik jeg ind og ændrede på cpu host frequency til 333 istedet for 266 i bios'en men ved ikke om det er det som du mener?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jiggaboi24
    jeg havde den samme problem, opdaterede bios , så virkede det


    hvis i nu læser topic, er det jo kun når den ik blir brugt.


    har den nyeste bios å.




    hot_fifty ska (TM2) os slåes fra?

  • ja væk med det! Jeg slår alt fra. Execute bit, ja alt

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Cyclups har hørt det er ik godt at ha slået det til når man oc'er er det sandt el. falsk?


    og hvordan ka det være at Gigabyte kun skrive 1333mhz fsb når den fint ka køre 1600mhz?

  • Det er der delte meninger om, jeg har aldrig haft problemer med at ha' C1E og speedstep slået til mens min computer har været OC'et, når man ændre på ens volt i Bios så vil C1E & Speedstep ikke mere ændre på volten når den clocker ned og man kommer ikke ud for at ens cpu køre en clock som er for høj i forhold til den volt man giver, som ville give ustabilitet.


    Edit.
    til det med FSB'en, så er det nok fordi at P35 chipsettet officielt ikke understøtter 1600MHz FSB.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Det er der delte meninger om, jeg har aldrig haft problemer med at ha' C1E og speedstep slået til mens min computer har været OC'et, når man ændre på ens volt i Bios så vil C1E & Speedstep ikke mere ændre på volten når den clocker ned og man kommer ikke ud for at ens cpu køre en clock som er for høj i forhold til den volt man giver, som ville give ustabilitet.


    Edit.
    til det med FSB'en, så er det nok fordi at P35 chipsettet officielt ikke understøtter 1600MHz FSB.


    oki så det vil sige uoffcielt ka alle P35 chipset køre 1600mhz?

  • slår altid alt det speed stepping pis fra, det er umuligt at få mit system stabilt med et nogenlunde decent oc med det pis på


    så slå det da fra for at være sikker hvis du skal oc´e