Defekt CPU? - Hjææælp

  • Hehe, 3 uger med en PC der ikke duer og flere RMA sager kan ødelægge selv den bedstes temperament.


    Når jeg kigger på min computer ka jeg ikke lade være med at tænke på den her:


    [Blocked Image: http://img170.imageshack.us/img170/8867/shipoffailcl4.jpg]

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240


  • fair nok den tager jeg på min kappe. undskylder :cheers: jeg skimtet nok tråden igennem for hurtigt (men dårlige undskyldninger er der nok af :crazyeyes:)
    det var da lige godt utroligt hvis det er begge dine stænger der er døde !?

  • Kom lige til at tænke på noget... Mit GA-P35-DS3 laver RAM fejl med bios F11. Ved godt du har et Asus board..... :pokey:


    Har du prøvet at opdatere bios, som en evt udvej? For at se om det var problemet?

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    fair nok den tager jeg på min kappe. undskylder :cheers: jeg skimtet nok tråden igennem for hurtigt (men dårlige undskyldninger er der nok af :crazyeyes:)
    det var da lige godt utroligt hvis det er begge dine stænger der er døde !?


    stængerne behøver som sådan ikke at være defekte...det kan rent faktisk være at de bare ikke vil køre med hans specifikke board, eller med board med det chipset på.....den slags burde høre fortiden til (sjovt nok var det ofte corsairs xms serie der ofte havde problemet da ddr var normalt) med alle de forskellige standarder osv, men jeg tror sq at corsair køber de billigste ramchips indimellem, når de begynder at sælge mange af en bestemt serie, og så glemmer at teste deres settings osv på forskellige bundkort......så kan også tilslutte mig at der har været lign problemer med corsair før.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    fair nok den tager jeg på min kappe. undskylder :cheers: jeg skimtet nok tråden igennem for hurtigt (men dårlige undskyldninger er der nok af :crazyeyes:)
    det var da lige godt utroligt hvis det er begge dine stænger der er døde !?


    Helt ok ;)


    Det er også derfor jeg er lidt forsigtig med at afskrive rammene.
    Hvis jeg sender dem retur og de ikke finder fejl for jeg jo bare en regning på 500-1000kr og så står jeg stadig med de samme ram.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Jupiter Downs


    Har opdateret til den nyeste, men det har desværre ikke ændre noget.




    Fragman


    Det er også underligt, for på corsairs HP kan man søge på hvilke RAM der som ens bundkort understøtter og der er mine på listen.


    Men 2 dårlige RAM kan jo ske. Hvis jeg søger lidt på nettet så er det næste umuligt at finde nogle forumtråde hvor folk er løbet ind i en dårlig CPU, men der er rigeligt at vælge imellem hvis man søger på defekt hukommelse.


    Nu har jeg bestilt et sæt kingston hyperX, da begge mine moduler trods alt har failet memtest, så er der ikke andet at gøre end at se hvad der sker når jeg installerer dem.


    Men det er godt nok til at blive sindsyg af og dyrt tilmed. Har godt nok aldrig haft så mange problemer med en computer før. Men det kan jo ikke betale sig at smide den til fejlfinding, da det hurtigt koster mere end det ville at udskifte komponenterne. Noget lort at jeg ikke kender nogen der kører med DDR3 setup, så kunne jeg få testet mine sidtse dele der.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Fik nye RAM igår, og min computer har været stabil lige siden!
    Nu skal jeg bare lære at OC en intel, det er jo ikke helt så nemt som AMD lader det til...


    Tak kingston!

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Fik nye RAM igår, og min computer har været stabil lige siden!
    Nu skal jeg bare lære at OC en intel, det er jo ikke helt så nemt som AMD lader det til...


    Tak kingston!


    kan du så få fjernet det geimme orc der begynder med C i din undertext :))


    tillikke med dine nye ram :9xo