AnandTech har en preview af Intels kommende Nehelem cpu, med lidt indsigt i den kommende cpu, som blandt andet har indbygget triple-channel memory controller og Hyper Threading vender tilbage, så man har nu 4 cores som kan køre 8 tråde på samme tid, samt en helt ny socket
http://www.anandtech.com/cpuch…intel/showdoc.aspx?i=3326

Preview af Intel Nehalem
-
-
Det ser satme vanvittigt ud
AMD - GO HOME
-
ja, det ser godt nok vildt ud. Hvis de resultater virkelig holder stik, vil vi se fremtiden byde på endnu mindre AMD, hvilket nok desværre skader markedet en del.
-
Oprindeligt indlæg af Helmer
ja, det ser godt nok vildt ud. Hvis de resultater virkelig holder stik, vil vi se fremtiden byde på endnu mindre AMD, hvilket nok desværre skader markedet en del.Jeg tror nu ikke det kommer til at se sådan ud, jeg tror mere vi ser VIA og AMD kæmpe og så kommer Intel til at køre deres eget race.
VIA og AMD er begge konger indenfor mobil micro proccesering til brug i mobil telefoner, spille konsoller, gps, tv apperater osv osv...
-og de ting går ikke sådan lige af mode!Men jo, på konsum siden, altså ved skrivebordet, der tror jeg du har ret at vi kommer til at se mindre AMD - ihvertfald af vi ved af!
-rigtig mange telefoner har allerede chips fra dem indbygget...og så er der jo også AMD vs nVidia kampen og følge med i
-
Oprindeligt indlæg af at.mac
Jeg tror nu ikke det kommer til at se sådan ud, jeg tror mere vi ser VIA og AMD kæmpe og så kommer Intel til at køre deres eget race.
VIA og AMD er begge konger indenfor mobil micro proccesering til brug i mobil telefoner, spille konsoller, gps, tv apperater osv osv...
-og de ting går ikke sådan lige af mode!Men jo, på konsum siden, altså ved skrivebordet, der tror jeg du har ret at vi kommer til at se mindre AMD - ihvertfald af vi ved af!
-rigtig mange telefoner har allerede chips fra dem indbygget...og så er der jo også AMD vs nVidia kampen og følge med i
du skal dog stadig tænke på at intel har haft deres Xscaleprocessor og de har derudover Atomprocessoren, som godt kunne være interessant
så som det ser ud lige nu, så tvivler jeg meget på AMD.
-
Ja, Nehalem ser rigtig interessant ud, specielt dens FSB/multiplier og den triple channel memory controller, som dog gør at vi skal til at købe ram i 3stk af gangen i stedet for 2stk.
-
Oprindeligt indlæg af Cyclups
Ja, Nehalem ser rigtig interessant ud, specielt dens FSB/multiplier og den triple channel memory controller, som dog gør at vi skal til at købe ram i 3stk af gangen i stedet for 2stk.
Det med triple channel, ser jeg nu ikke som en ulempe, tværtimod.
Vista 64bit og 3x2GB DDR3 Ram ....ja tak -
http://scientiasblog.blogspot.…but-anandtech-chokes.html
læs lige det her inden vi oversavler vores skriveborde
-
Oprindeligt indlæg af JuiCe
Det ser satme vanvittigt udAMD - GO HOME
yeah, men alligevel lidt nedtur. Håber fandme ikke at Intel bliver næsten et monopol som Windows har været, så vil skal til at betale latterlige mange penge for det.
Selvom jeg er "intel-fan", så håber jeg sgu stadig AMD/ATI levere noget kraftigt - også som kan udkonkurre nogle af Intels produkter, så vi får lidt konkurrence, som vi hidtil har haft.
-
Oprindeligt indlæg af betaboy
yeah, men alligevel lidt nedtur. Håber fandme ikke at Intel bliver næsten et monopol som Windows har været, så vil skal til at betale latterlige mange penge for det.
Selvom jeg er "intel-fan", så håber jeg sgu stadig AMD/ATI levere noget kraftigt - også som kan udkonkurre nogle af Intels produkter, så vi får lidt konkurrence, som vi hidtil har haft.
hva jeg har hørt skulle AMD komme med nogle processorer til efteråret som skulle være 45nm med en rimelig høj cache iforhold til hva de har idag.
-
Amd skal bare tilbage på sporet ! ellers ender vi med at betale 3000k for en mid range cpu igen
-
Oprindeligt indlæg af DmK
Amd skal bare tilbage på sporet ! ellers ender vi med at betale 3000k for en mid range cpu igenLige præcis.
-
OMG