Forslag til lille bærbar PC

  • Jeg går lidt og leger med tanken om en ny bærbar PC.


    Mine forventninger til maskinen er:
    Lille og let transportabel, 13,3" WS.
    Gerne opløsning der er højere end 1280x800.
    Dedikeret grafikkort med rimelig ydelse, altså noget andet end Intel.
    Prisen er ikke vigtig, men der er ikke ubegrænsede midler.


    Jeg har bl.a. kigget på en Dell XPS der kan konfigurers efter hjertets lyster, men den kan ikke fås med højere opløsning eller et gfx kort der er større end Nvidia 8400GS.


    Findes der alternativer?


    Er 8400GS'eren rimelig i ydelse (Læs bedre end Intel)?


    Jeg hører gerne gode forslag...


    Pede

  • en asus f3ka ap014c er en rimelig god bærbar, på nær at skærmen er for stor til dit ønske (15.4 tommer), den er derimod rimelig let og okay tynd.


    skærmopløsingen på den er på de 1280x800, og den har et radeon HD 2600, hvilket er godt nok til at trække BF 2142 og Oblivion. Prisen ligger på de omkring 7k, men det er helt klart penge der er givet godt ud. Jeg er hammerglad for min i hvert fald :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Zepto Znote 6224 eller 6324 - 14,1" 1440x900 på et Geforce 8600GT (512mb dedikeret) - har ikke rigtigt mødt noget min ikke kan trække nogenlunde endnu ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pedefup
    14,1" kunne måske gå an... Hmm, jeg checker Zepto ud.


    15,1" er for stort, desværre... den skal være mobil, meget mobil.


    Pede


    Du får ikke kraftige specs på få tommer. 14" er ikke stort, og omtalte Znote vejer kun 2.3kg og dermed meget mobil.


    Denne er verdensklasse http://www.laptopworld.dk/Anme…ulte-tiger-pa-farten.html


    men ikke en kraftig maskine set udfra specs.


    Det samme gælder
    http://www.laptopworld.dk/Anme…el-let-og-forforende.html


    http://www.laptopworld.dk/Anme…lle-kompakt-og-solid.html


    men spillet er det samme. Lille harmonere ikke med høje specs. Så skal du i omtalte 6324 fra Zepto. Det er Verdens kraftigeste 14" lige pt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    men spillet er det samme. Lille harmonere ikke med høje specs. Så skal du i omtalte 6324 fra Zepto. Det er Verdens kraftigeste 14" lige pt.


    Det er jo heldigvis noget pladder :)


    Asus'en så interessant ud og var så lige forbi Asus.dk og faldt tilfældigvis over denne: Asus 12,1"


    Så noget kan jo lade sig gøre i de små maskiner :)


    Skal man på 13" og nøjes med Intel gfxchip så vil jeg hellere have en Macbook, MacOS er så meget lækrere et OS.


    Pede


  • Af ren nysgerrighed, hvor findet du en kraftigere 14.1" end max konfigurationen af Znote 6324W?


    Og den 12.1" er da ikke specielt kraftig, 9300M er altså pænt ringe.. Tror det er lige før LGs 12.1" med 2 x Display og X2400 er bedre..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg skulle selvfølgelig ikke have quotet sidste sætning. Men det var mere at små maskiner og høje specs ikke harmonerer :)


    Hvis du nu havde læst hele tråden så spørger jeg også til hvor kraftigt eksempelvis 8400GS er i forhold til Intels integrerede chipsæt. Det her drejer sig ikke om at jeg skal have en gaming maskine, for det har jeg min stationære til, men jeg vil gerne have en maskine der i det mindste kan starte et 3d spil uden at miste pusten i løbet af 3 sek...


    Pede

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pedefup
    Jeg skulle selvfølgelig ikke have quotet sidste sætning. Men det var mere at små maskiner og høje specs ikke harmonerer :)


    Hvis du nu havde læst hele tråden så spørger jeg også til hvor kraftigt eksempelvis 8400GS er i forhold til Intels integrerede chipsæt. Det her drejer sig ikke om at jeg skal have en gaming maskine, for det har jeg min stationære til, men jeg vil gerne have en maskine der i det mindste kan starte et 3d spil uden at miste pusten i løbet af 3 sek...


    Pede


    Hvor er mit pladder placeret ??
    Hvad angår små maskiner bygget i små bones, så holder det 100%. Små delikate produkter, hvor høje specs er presset sammen, er ikke en optimal løsning. Varmen har meget små kår, og det vil resultere i varmeproblemer. Se bl.a hvor mange der klager over varmen i omtalte Znote. En laptop, er et lille skrøbeligt "samfund" og varme er problem nummer 1 i disse maskiner. Tror du bør sætte dig mere ind i tingene ;)

  • Quote


    Hvis du nu havde læst hele tråden så spørger jeg også til hvor kraftigt eksempelvis 8400GS er i forhold til Intels integrerede chipsæt.


    8400GS er bedre end en integreret grafisk chip, og der er markant forskel mellem de 2 du omtaler. Men men men - 8400GS er ikke et "spillekort" men kan sagtens afvikle spil. Det handler om krav til opløsninger.

  • Hvorfor gider folk ikke læse det jeg skriver? Man ser sig i stedet sur på en konkret sætning der skriver dit eller dut eller bla.


    Prøver lige igen, ikk'?


    Jeg er ude efter en maskine med en skærmstørrelse på omtrent 13".
    Det skal være en fornuftigt ydende maskine, der skal være dedikeret grafikkort fordi jeg vil have lidt bedre ydelse end de integrerede løsninger fra f.eks. Intel. Men det skal ikke være en gamermaskine!


    Jeg har for længe siden forelsket mig i en Macbook Pro 15". Men realistisk set er maskinen for stort til det jeg vil bruge den til, og her taler jeg både om den fysiske størrelse og grafikkortet. Til gengæld er Macbook'en lige en tand for skrabet med 5400rpm HD og Intel xma3100.


    Asus'en var et glimrende alternativ og kommer bestemt også til at være en del af mine overvejelser.


    Derudover kunne jeg godt tænke mig en anelse højere opløsning på skærmen, hvis man kan lave 12" med 1280x800, burde det vel også være muligt at lave 13" med 1440x900 eksempelvis. Det er for mig at se ikke et spørgsmål om at det er umuligt, men et spørgsmål om at leverandørene ikke synes der er et marked for det...


    Kom så ind i kampen folkens, kom med nogle fornuftige og velovervejede bud.


    Tak :)


    Pede