Problemer med ekstern harddisk.

  • Hej,


    Jeg har fornyet købt en ny stationær og installeret windows 7 på cd form. Jeg installerede det på min primære SSF harddisk og jeg har en ekstern harddisk, sommer vil bruge som lager, til andre ting. Problemet er bare, at den eksterne harddisk ikke kan åbnes.
    Den kan ses i stifinder, den kan ikke åbnes. Jeg har forsøgt at formatere den fra RAW til NFTS, men her får en I/O- enhedsfejl.


    Håber i kan hjælpe.

  • Har du prøvet:
    Kontrolpanel > System > Administration > Computeradministration > Diskhåndtering ?
    Alternativt kan du prøve at hive disken ud af kassen og montere den i selve maskinen...

    Det har jeg forsøgt, harddisken sidder inde i selve maskinen.

  • Nabelsen, du skriver jo at du har to diske i maskine. En SSD og en "almindelig" harddisk som lager. Det er aldrig en god ide at have andet end systemdisken sat til imens man installerer Windows. Det kan give flere problemer både imens og bagefter.


    Og så bytter du altså lidt rundt på nogen begreber når du kalder din lager-disk for en ekstern disk. En ekstern disk er en disk der befinder sig udenfor PC kabinettet, altså i sit eget separate kabinet og typisk er koblet til PC'en med USB eller E-sata. Bagefter skriver du at din lager disk sidder inde i maskinen og i så fald er det jo en intern disk, ikke en ekstern. :)

  • Nabelsen, du skriver jo at du har to diske i maskine. En SSD og en "almindelig" harddisk som lager. Det er aldrig en god ide at have andet end systemdisken sat til imens man installerer Windows. Det kan give flere problemer både imens og bagefter.


    Og så bytter du altså lidt rundt på nogen begreber når du kalder din lager-disk for en ekstern disk. En ekstern disk er en disk der befinder sig udenfor PC kabinettet, altså i sit eget separate kabinet og typisk er koblet til PC'en med USB eller E-sata. Bagefter skriver du at din lager disk sidder inde i maskinen og i så fald er det jo en intern disk, ikke en ekstern. :)

    Det må du meget undskylde, jeg har ikke så meget forstand omkring dette område. Troede bare at en ekstern disk, var en form for ekstra harddisk. Jeg kan prøve at installere windows igen, hvor SSD'en kun er tilsluttet.

  • Det må du meget undskylde, jeg har ikke så meget forstand omkring dette område. Troede bare at en ekstern disk, var en form for ekstra harddisk. Jeg kan prøve at installere windows igen, hvor SSD'en kun er tilsluttet.

    Det virkede desværre ikke...
    På min intern harddisk, hvor der burde ikke være noget på, står der 951 gb ud af 1000 gb... Er det normalt?