Indlæg af peteri

    kender godt til skulltrail, men det er jo ikke engang aktuelt i februar.


    PS. Hvis du en dag kunne lære at skrive et indlæg uden at være dum at høre på, så glæder jeg mig til at høre fra dig igen :offtopic:

    Jeg har også leget lidt med tanken om en renderfarm, men synes at det virker for besværligt + strømforbruget ved at have mange coms stå tændt, ( det er irriterende nok i forvejen at jeg skal ned og varme grundvand op som Astral påpeger :-) , så jeg nøjes med en computer, man skal også huske på at det jo skal stå hjemme i privaten.


    Men nu vil jeg gå med at finde the sweetspot nede i undergrunden :-)

    GargaZol: Spændende projekt du har lavet der, det glæder jeg mig til at skimte igennem, jeg tænkte på om der er nogen speciel grund til at du har gravet så langt ned i jorden, er det ikke muligt at få en lavere temperatur?


    Noxon: super ide , selvfølgelig nakker jeg da sådan en plade fra et gammelt kabinet, takker :-)


    PS, da jeg har vildt travlt i denne uge , regner jeg ikke med at der sker det helt vilde fra min side af i denne tråd, men næste uge skal jeg nok se om jeg ikke kan få uploadet nogle foreløbige tegninger af mit kabinet.

    Det lyder fandme godt nixon :-) jeg glæder mig også til at få fingre i de nye 45mn chips fra intel.


    Med hensyn til at få isoleret mobo og slanger, så er det helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på, da det nok bliver den største udfordring i mit projekt.


    Jeg regner med at jeg har tegnet mit kabinet færdigt indenfor den næste uge, det sidste jeg mangler er blot nogle mål til bundkortet, nogle der kan linke til en side med præcise mål på et bundkort.

    Ang, pris så er mit budget ca, 15000-25000, og jeg har mus og keyboard + kabinet, ( det bygger jeg selv )


    Stubkier: grunden til at grave en beholder ned i haven, er jo fordi at jeg kan gå fra en vand temperatur omkring stuetemperatur, til noget der ligner +2 til +5, hvilket jo vil give en del når vi snakker OC af den stakkels CPU som skal voldtages i mit system.


    noxon: Det lyder som noget spændende noget du selv har lavet :-) , ang DDR2 vs DDR3 så tror jeg at du har ret, dvs at der indtil videre er rigelig båndbrede til rådighed i de hurtige DDR2 klodser.
    Jeg venter helt klart på de nye 45nm quadcore CPU´er fra intel.

    Ok jeg har selv undersøgt lidt ang, vandkøling via en nedgravet radiator, og så vidt jeg kan se så er mine 2 største fjender, kondens og rust, da en radiator jo er lavet af jern.


    Det sidste er dog det mindste problem, da jeg selv er smed :-) , og jeg har derfor blot tænkt mig at lave en beholder ud af aluminium, som jeg kan grave ned i haven, = reservoir til vandkøling :-)



    Men så har jeg jo stadigvæk kondensen ar kæmpe imod,,, :-( ER DER NOGLE MED ERFARINGER ELLER GODE RÅD ???




    Ang, grafikkort: ER DER NOGEN DER VED OM DER KOMMER EN NY GENERATION GRAFIKKORT I DET NYE ÅR ???? ELLER ER DER HOLD I RYGTERNE OM ET DUAL G92 KORT MED EN 1 Gb RAM.



    PS. jeg er ikke stamgæst her på tweak.dk men lad ikke det holde jer tilbage fra denne tråd, alle svar og dumme bemærkninger er velkomne :-)


    PPS. Denne tråd er ikke en blablabla tråd, jeg skal bruge den computer i forbindelse med mit job, og jeg er allerede igang med at designe kabinettet i autocad, ( i slebet aluminium ) så jeg håber virkelig at vi får gang i denne tråd :-)


    PPPS: jeg har allerede besluttet at der skal være lynkoblinger i røven af mit nye kabinet, så jeg både kan slutte vandkøling til derhjemme, ++ jeg kan have en ekstern radiator som jeg kan tage med på farten.



    På forhånd tak,,,,,, endnu engang :-)

    WTF en mærklig tråd, der mangler ligesom en topic starter. Men bedømt ud fra de andre indlæg gør det ikke spor :-).

    Hej allesammen, da jeg står og skal ud og købe en ny computer her til januar eller februar, ville jeg lige høre de kloge mennesker her på tweak, om de havde lidt ris og ros eller forslag til mine spørgsmål.


    Først og fremmest skal jeg have bygget en computer som skal bruges til at tegne i autocad og 3d studio max, begge programmer som kan være meget krævende, til dem som ikke kender 3d studio max kan jeg sige, at man efter at have tegnet noget man er tilfreds med sætter computeren til at rendere billedet, dvs, computeren laver et færdigt billede ud fra det du har tegnet, dette er meget krævende for selv de stærkeste computere, da der er rigtig mange informationer som skal bearbejdes, ( lys, skygger, farver, effekter), for slet ikke at tale om animationer.


    Computeren som jeg vil bygge i det nye år skal derfor som minimum have en quadcore CPU, 24" display , 8 Gb ram ( DDR2 ? DDR3 ? ) plus et rigtigt stærkt grafik kort ( jeg håber at der kommer noget nyt i det nye år ? ) da jeg også gerne vil spille på den har jeg bevidst fravalgt quadro grafikkort og workstation bundkort ,med plads til 2 CPU´er, det er jeg ihvertfald temmelig sikker på da, jeg ikke tror at den kombination vil være særlig god at spille på?


    Workstation bundkortne kan køre quadchannel med ramne, hvor stor en fordel er det??


    Ang, køling af computeren, her har jeg fået en ide med at grave en medium størrelse radiator, ned til frostfri dybde i min have, og bruge den til at vandkøle computeren, er der hold i den ide eller er jeg blevet tosset???


    På forhånd tak.

    Efter at have kørt med vista i en måned blev jeg lukket ude af vista ( havde glemt alt om de 30 dages prøve periode ) men det gjorde ikke det helt store, da jeg alligevel ikke var særlig tilfreds med vista. Mit problem er nu at min harddisk ikke engang vil boote op til menuen hvor man kan registrere vista, hvilket jo er noget møj da jeg har en hel masse data som jeg godt vil have hevet ud af harddisken.


    Svar til mulige spørgsmål:


    Jeg har prøvet at sætte harddisken i en ekstern harddisk kasse, og forbundet den til en kammerats com, med vista på via usb, men der viser den kun 127gb ud af 320gb, den viser altså ikke vista installationen og alle mine filer.


    Når jeg prøver at boote op fra disken, når den kun til den første side med bios data, hvor den også fortæller at disken er primary master, men herfra går den helt i stå, jeg kan ikke engang komme ind i bios, den er helt frosset.


    Harddisken er kun 1,5 måned gammel og burde ikke fejle noget.


    Jeg kører pt med en anden harddisk også på 300gb uden problemer.


    Jeg har prøvet at køre disken som secondary master , med en vista installation på primary som jeg ved virker, men der vil systemet heller ikke boote op.



    På forhånd tak.

    Jeg ved faktisk ikke om der er lavet en docking station til den, så der må jeg være dig svar skyldig. Med hensyn til garantien, så følger den med kvitteringen, så der er ikke noget problem der.