Indlæg af The_Dude

    Takker for svaret! Vil prøve at høre min veninde om hun er villig til at betale for det første program du linker til - det andet ser kun ud til at virke til 2000/xp...


    Jeg lader tråden være åben, i tilfælde af at der sker nyt...

    Hey!


    Jeg er kommet til at love en veninde at kigge på hendes Macbook som ikke vil starte ordentlig op - dvs. gå ind i OS X. Hun har været i Humac hvor de ikke kunne gøre en skid. Jeg tænkte derfor at jeg kunne gøre hende den tjeneste at lave en backup af hendes filer, som hun selvfølgelig ikke ønsker at få slettet. Nu har jeg så ret hurtigt fået hevet HD'en ud af mac'en og smidt den til min egen pc der kører med Vista ultimate. Problemer er dog, at computeren godt kan finde HD'en i enhedshåndtering, men ikke i stifinder. Nu har jeg ikke super meget forstand på mac, så er det overhovedet muligt at læse fra en mac HD under vista? Der er self. tale om en sata HD.


    Jeg er gået ret meget i stå, så al hjælp er velkommen...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden
    ATI drivere suuuuuuuuuuucks....


    Kunne ikke være mere enig - skiftede i foråret fra ATI til Nvidia, og det har jeg mildest talt været rigtig glad for. Kører som en drøm og har kun haft minimale problemer ifht. mit gamle x1950 pro kort.

    Hey tweakers!


    Jeg kunne godt tænke mig at genoplive Mavericks gamle tråd om køling til GPU.


    Mit kort larmer af helvede til og det vil jeg nu have gjort noget ved.


    Har kigget på henholdsvis Thermalright HR-03 GT og Arctic Cooling Accelero S1 Rev.2, men kan ikke blive helt klog på hvilken en der er bedst. Jeg har alligvel et par Arctic Cooling Arctic Fan Pro TC til at ligge som jeg evt. vil smide på. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? De er 80x80 mm.


    Nogen pros og cons ved de to modeller?

    Jeg er lige kommet hjem fra 9 lange dage på Roskilde, og glædte mig som et lille barn til at komme hjem og lege med mit nyindkøbte g25 rat. Men fornøjelsen var kort. Hentede den nyeste udgave af softwaren til rattet (ver. 5.02). Gik herefter ind i Race Driver: Grid for at give den gas. Spillet finder rattet, men jeg kan ikke ændre nogen indstillinger. Når jeg så skal køre, så virker pedalerne ikke og jeg kan ikke styre der er ikke force feedback i rattet. Bilen får fuld gas i bakgear, og det er koblingen der fungerer som speeder. Dvs. at det er først hvis jeg træder på koblingen at bilen kører frem - ellers drøner bilen bare tilbage. I DiRt virker rattet med force feedback, men det er nøjagtigt det samme med pedalerne. I rForce virker rattet også, men problemet er det samme med pedalerne. Dog får bilen ikke fuld gas i bakgear.


    Jeg har ikke brugt tid på at opsætte profiler for de pågældende spil, men bruger standard konfigurationen. Så vidt jeg kan se, vil det ikke ændre noget at oprette en profil, da alt er sat til det, det bør være. Jeg vil derfor høre om Jer der også har et g25, har oplevet lignende fejl. Når jeg kører kalibreringen, fungerer alt. Så det tyder ikke på at det er en hw fejl, men nærmere et opsætningsproblem. Er der et andet sted end wingmanteam hvor man kan hente og finde profiler?

    Ja, det har jeg også tænkt mig at gøre - vi er heldigvis meget bevidste omkring kemikalier og sådan noget skidt, så nu går det store opklaringsarbejde igang. Jeg takker og bukker endnu engang, men lader tråden være åben, i tilfælde af at nogen finder et sted hvor de har nogen uden farlige kemikalier.

    Jeg vil umiddelbart godt mene at du kan tage billeder af dem - uden at du tager et direkte billede af dem.


    Underforstået mener jeg, at du kan slippe godt fra det rent juridisk ved at du knipser et billede af din hæk, dine fodbold buddies el. lign. Uheldigvis kom din nabo så med på billedet i de røde tangaer (helt seriøst - hvad fanden er han for en kinky fætter???! - det er lidt for meget "sim-sa-la-bim, Bimmer han er dejlig"). Desværre havde du ikke lige skænket det en nærmere tanke at naboen var med. Hvis nogen bemærker det - så er det: "UPS - jeg fjerner billedet med det samme..."


    Om du vil gøre det er helt om til din egen samvittighed - har selv haft lyst til at gøre noget tilsvarende, men undlod at gøre det, da manden selv indså at det nok var fornuftigt at flytte kort tid efter jeg havde fået ideen. Men overvej konsekvenserne!

    Min lille søn skal snart holde navngivningsfest, og i den forbindelse synes jeg det ville være fedt hvis han fik en rystende bold - som jeg desværre ikke ved hvad hedder.


    Den ryster meget voldsomt og har en nogle få store knopper på, som den vibrerer på. Jeg har primært set den fra amerikanske film og serier. Den er meget farvestrålende.


    Det var det eneste jeg umiddelbart kunne komme på - er der en klokke der ringer hos nogen?

    En af de eneste stole jeg har prøvet, der rent faktisk var bedre at sidde i end en Aeron, var en RH Logic. Kom tilfældigvis forbi deres butik der ligger på Åboulevarden i kbh, hvor jeg benyttede chancen for at prøve en. Nu er jeg ret høj (191cm), så jeg kræver meget støtte i ryggen, og prioriterer derfor stole med høj ryg. Til dette formål var stolen helt perfekt. Mener deres pris var omkring 7.500,- Men jeg vil klart anbefale dig at prøve dig frem, for at se om stolen kan indrettes helt præcist til dig.


    Kig på det: http://www.rhstolen.dk/web/Vore_produkter_1.aspx


    EDIT: LOL -> http://dack.com/misc/aeron.html

    Min erfaring er, at sådan noget desværre sker engang imellem. Oplevede noget lignende med B.J. Trading, hvor jeg burde have fået alle varer inden for en uge. Der gik så 14 dage, fordi der var sket en fejl i deres lagerstatus. De beklagede dog meget, og gjorde også en indsats for at få ordren ud af vagten. Prøv evt. at kontakte dem, og hør hvad de siger til deres forsvar.


    Ps. husk at bedømme forhandleren i oversigten her på siden.

    Kom ved en fejl til at slette første post - det så sådan ud:


    Quote

    Jeg har pt. et Asus X1950 pro 256mb) til RMA. Det har været til RMA i 7 uger, da det skulle sendes til leverandøren, da kortet er udgået af produktion. Jeg har i dag rykket for svar, da jeg synes at jeg efterhånden har ventet længere end hvad min tålmodighed tillader.


    Nu har jeg så fået svar fra dem om at at de endnu ikke har modtaget noget svar fra leverandøren. Efter min forespørgsel på at opgradere det gamle defekte kort til et nyere, har de tilbudt at jeg kan få et , Sapphire HD3850, 256 mb kort uden ekstra omkostning, da de argumenterer for at dette kort er tilsvarende mit gamle kort. Dette kort står til 814 kr. hos dem. Alternativt kan de tilbyde at trække de 814 kr. fra prisen på et nyt 9800gtx. I sin tid betalte jeg dog 1390 kr for kortet. Jeg finder det ikke rimeligt at jeg skal miste 576 kroner ved en handel, fordi det købte produkt går i stykker.


    Jeg vil derfor høre jer tweakers, om jeg er i min gode ret til at kræve at de trækker 1390 kr. fra prisen på et 9800gtx kort i stedet for de 814 kr.? Når de ikke kan tilbyde mig det eksakt samme produkt, kan jeg vel alternativt kræve min penge tilbage?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Det kommer an på, om det omtalte HD3850 på alle punkter er lige så godt - eller bedre - end din gamle kort. Er det tilfældet, er de i sin gode ret til at gøre, som de gør, er det ikke, har du retten på din side :)


    Det ved jeg så ikke om det er, da jeg aldrig rigtig har set det kort som en mulighed, eftersom jeg gerne ville op i noget der var kraftigere. Men så vidt jeg kan se fra denne liste er det tilbudte kort faktisk kraftigere end det gamle. Synes bare der er noget principielt galt i at den måde de gør det på. Jeg mener, at når jeg selv går med på at opgradere kortet til noget der er kraftigere, må det vel være den oprindelige købspris der modregnes? Lidt ligesom når man bytter et produkt.

    Forresten, så tjek lige at computeren kører dual når du booter. Havde ifølge manualen til mit bundkort, monteret det hele korrekt, men kunne ikke forstå at rammene skulle i slots af forskellig farve... Prøvede bare for sjov at rykke rundt på stængerne en dag hvor jeg alligevel rodede med computeren. Det hjalp meget på performance.


    Ikke længe nok, virker det til... Vil give de andre ret - det er dumt at skifte et godt kort som 8800gtx.

    Har også hørt rygterne om X-Fi2 - ikke nogen revolution, men er en evolution af et godt produkt. Skulle efter sigende være værd at smide penge efter. Kan ikke huske hvor jeg læste det, men der skulle ikke gå voldsomt længe før det udkommer. Jeg glæder mig.

    Det var kun en forhandler der havde det til den pris - kan ikke huske hvem, men det var ikke et firma jeg ville være særlig tryk ved at skulle handle hos. Har selv haft lyst til at købe det længe, så har kigget meget på priser, men må konkludere at den ligger nogenlunde stabilt. Ellers fedt hardware!