Indlæg af Hans Hansen


    Som sagt er det på en server, og det er f. eks når vi snakker om rettigheder/permissions

    Quote

    Originally posted by Zulu
    De to vigtigste grunde til at du ikke opnår den teoretiske hastighed er:


    1) Ved WLAN er der en hel del overhead, altså en god del af båndbredden bruges til at "pakke" de egentlige data ind, så de bedre kan detekteres korrekt i hos modtageren. Dette er nødvendigt da bit-fejl-raten er væsentligt større når signalet sendes gennem luften i forhold til et kabel.


    2) De 54 mbit (eller 11 mbit) deles af af klienter, som benytter samme AP, og de skal vente på hinanden og tjekke at de ikke "snakker i munden på hinanden". Derfor vil hastigheden også faldet drastigsk jo flere klienter du kobler på.


    Lige det jeg manglede :D TAK

    Quote

    Originally posted by Marquis


    Som alt andet er det bare en teoretisk hastighed. Prøv at sidde lige ved siden af accespointet, hvis du får højere hastighed af det, er det vel ret åbenlyst hvad årsagen er.


    Det er netop ikke indlysende!


    Selvfølgelig er signalet bedre desto kortere afstand, men du vil aldrig opnå 54Mbit eller 108Mbit. Dette søger jeg en forklaring på

    Quote

    Originally posted by John H


    Har du 54Mbit i begge ender ?


    Du skal være utrolig heldig for at få over 45-50Mbit trådløst, har selv 54Mbit i min router og bærbare, og den kører med ca 35-40 det meste af tiden (på ca 10 m afstand)


    Det er for pokker også det jeg søger forklaring! Jeg skal vide hvad årsagen er til man ikke har den optimale forbindelse

    Quote

    Originally posted by mrflashbag

    '


    hvad har du af komponenter?


    Du misforstår. Jeg kan vide hvorfor man aldrig får en troughput på 54Mbit hvis du har et 54Mbit .


    Altså kontra kablet

    Quote

    Originally posted by mrflashbag
    det lyder til, at du har en router eller accespoint med B teknologi.


    G teknologien er 54 mbti, men hvis dit accespoint kun er B, vil den automatisk skifte til B teknologien


    det kan også skyldes forbindelsen mellem disse elementer.


    Hvordan den skifter ved jeg godt, men der er en årsag til overførelse er på 11