Indlæg af Troels

    Det lyder godt:) Men jeg vil jo køre DTS gennem min forstærker når jeg ser film, men hvad med når jeg kun har headset til, så sætter jeg den i Jack indgangen til front, bliver det så ikke kun stereo? :S

    Jeg er ikke så vilde med at have Plantronics headset på hovedet:) Har prøvet et plantronic 550.


    Men angående lydkort, ville HDA 7.1 DTS Connect ikke være et godt bud? :) Regner med at bruge det meget til film og spil :D

    Jeg har lige kigget på et SteelSound 5H v2 headset. En af mine venner har det, og synes det sidder godt på hovedet, og har god surround lyd :) Eller er der andet jeg skal kigge efter?

    Jeg leder efter et nyt lydkort, da mit nuværende er gået i stykker!
    Jeg har en yamaha RX-V659 med coaxial og optisk indgange, så vil gerne kunne køre surround over PC'en til min forstærker.
    Jeg har kigget på et HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect, og I kan læse en test om kortet HER :) Er dette lydkort godt til film og spil, eller er der et andet jeg skal kigge på?


    Jeg kunne egentlig også godt tænke mig et nyt headset, da mit nuværende Icemat Siberia er ved at gå i stykker :/ Det skal helst være surround, og ikke koste mere end 5-600kr :D


    Tak på forhånd! :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Som Troels skriver, så er den lille model NAD nok lige i underkanten. Jeg ville mene at du mindst skal op i NAD C355BEE og hvis pengene er til det, så vil den omtalte NAD C372 være über - den kan trække alle almindelige højtalere. :D
    Jeg er mere til NAD end Denon, men som en anden også så spørg i butikken. De vil kunne fortælle dig om fx den C355BEE er nok, hvilket jeg egentlig tror den er da der står at de Dali'er er let drevne og 80W NAD er rimelig seriøs. :D


    hehe, tror du mener Nad C352:) Men ja, jeg vil hvertfald mene at du skal op i en Nad C372;) Kender nogle stykker som har en nad C352 og de højttalere, Cerwin Ve-12F, og de siger at de godt kunne bruge lidt flere krafter ;)


    Men Ligesom Dare_devil siger, så synes jeg også du skal tage et kigge på Harman kardon 970. Det er virkelig en god stereo forstærker. Men har du pengene, så synes jeg du skulle købe en Nad C372 :D

    En Nad C325BEE er ikke kraftig nok til Dali concept 10:) Så hellere give 5999kr, og købe en Nad C372;) Den kan godt køre dem:)


    Jeg har det sådan at jeg ikke vil købe denon, medmindre det er de helt gamle PMR serie. Synes ikke de er særlig strømstærke, og de er lyse i lyden, men det er jo smagsag:)


    Ellers ville jeg kigge efter en Harman kardon HK3480, med 2 x 120watt. Ellers en Nad C372 med 2 x 150watt. Den Nad er virkelig kraftig! :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The old guy
    Som du selv skriver er det jo lcd vs plasma og det er jo en større religionskrig. Der er ingen tvivl om til alm tv og dvd så er billedet nok bedst på pana pv 60 (selv om det er et grimt tv) Skal der bruges pc og konsoller så vil jeg vælge (og har valgt) Sharps xd1e serie. Deres nye er også et super tv... Kan ikke huske nr. moBeslutter du dig for plasma så er den nye Pana Px 70 noget flottere end pv modellen. Dette er selvfølgelig min subjektive vurdering. Held og lykke med valget :D


    Når du skriver at det er meget bedre end PV modellen, er det så noget bedre end PV60? Fordi jeg kan ikke se noget forskel mellem PX70 og PV70 udover digital tuner? :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Så du mener simpelthen at et normalt CRT giver skarpere billede når man ser DVD??
    For det kan jeg da ikke få til at passe med mine erfaringer.
    Svigerne har et 28".. Billedet er slet slet ikke nær så skarpt som min 42 plasma. Min gamle mor har et rigtig godt 32" phillips. Deres sidste topmodel. Det billede kan måle sig under normalt analogt signal. Men bestemt ikke når det kommer til DVD.
    -Synes man er kommet rigtig godt efter det de sidste par år


    Netop, synes at LCD og plasma er ligeså godt som CRT, hvis ikke bedre :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Ville købe et CRT og vente til fladskærmene bliver bedre ;) De har stadig elendige farver/billede i forhold til CRT og koster en krig.


    evt. dette http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=731 hvis de stadig sælger det i danmark.


    Har set flere tv, blandt andet tv'et min bror har, som er ligeså godt som det min mor og far har(b&o).


    Så tror ikke det bliver CRT. Aldrig mere! :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The old guy
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316152


    Jeg har selv dette tv i 42 " og det er topnice. Har smidt en selectorbox på og det giver et super billede. Spiller en del ps2 på den og det kører også


    Ps. Skal lige siges at da tvèt kom frem kostede det 19000 men er dog faldet noget i pris i det år jeg har haft mit.


    Jeg ahr også kigget lidt på dette:) Når du smider en dvd på, er billedet så skarpt? :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Hvis du beslutter dig for en LCD, kan jeg på det kraftigste anbefale:
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418771


    Og ja.. Den er jo så over de 10K.. Men så har du jo opløsningen med dig, og billedkvaliteten er bestemt lækker. Det ville jeg i hvert fald fortrække frem for et Samsung LCD i samme prisklasse.


    Hehe, sjovt du siger det. Det var præcist det tv jeg så i en 2tal i dag :D Flot billede må man sige. Men 11,5k er sku også penge da:/


    Men jeg har snakket med nogle inde fra http://www.hifi4all.dk, og de mener at jeg ikke skal give mere end 5000kr for tv'et, og min bror vil gerne have 7000kr. Eller, han vil ikke sælger for under 7000kr:/

    Undskyld sproget, men er fandme i tvivl:) Plasma er nok bedst til film, men jeg vil jo gerne have min pc med G25 slået til tv'et så det kunne være fedt :D


    Var lige ude i dag og så et Sony fullHD. Godt billede hvertfald :D

    Jeg er blevet tilbudt et Panasonic TH42PV60 til 7000kr med ophæng. Det er min bror der har tv'et, men nu vil han have noget lidt mindre.
    Han har kviteringer for næsten 12.000kr. Jeg sidder lige netop nu og ser I robot, og synes virkelig der er godt billede på det!


    Men når jeg så vil smide Pc'en på, med G25, så kan det jo godt blive lidt kedelig i 1024x768?


    Netop opløsligheden tvivlet mig lidt, da LCD har noget højere opløslighed.

    Men mange anbefaler en Panasonic PV(PX) 70, fordi det giver bedst billede, da det er plasma.


    Men jeg vil meget gerne køre over min pc, da jeg også har et G25 :))
    Og der skulle LCD være bedst til PC/Konsol :)


    Og minium 37", da jeg har 42" til lån inde på mit værelse, og det er en fin størrelse, men jeg tror bare ikke jeg gider at give over 10.000kr for 40" og op for M86/87 :D

    Jeg leder efter et nyt tv, da mit gamle JVC 21" CRT så små er begyndt at gå i stykker.
    Jeg vil bruge 7-8000kr til det, og det skal helst være 37" og over.
    Den skal også have HDMI, hvilket de fleste nok har i dag :))
    Den skal minium have 720P, men hvis der er råd, kunne jeg også godt tænke mig 1080P(fullHD).


    Jeg har kigget på samsungs fjernsyn: Samsung LE37M86


    I må gerne komme med forslag tak :D