Indlæg af sandahL.ito

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Hvilken PSU har du siddende i maskinen ?, kunne være den ikke kan føde dit GFX godt nok eller den er ustabil ?.


    Mvh
    Sam


    Dette er ikke en ny computer.. den har virket upåklageligt i LAAAANG tid nu, og er først begyndt på det her for et par uger siden.. men forleden skiftede jeg til en anden port og så tilbage igen til den samme med grafikkortet og siden er der ikke sket noget som helst, så jeg tror det har siddet løst eller noget i den dur..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    går din skærm i standby (skærmens lille lampe blinker eller skifter farve), prøv evt. at tjekke computerens indstillinger til hvornår den slukker skærm osv., samt grafikkortets drivere... Der kan være meget galt.


    Jeg har lige formateret siden i aftes, af flere årsager, og det så ud til at det skulle være løst, men lige nu her for 5 min siden gjorde den det så igen. Da jeg efterfølgende tændte den igen nåede den ikke engang ind til logon screen før den gentog succesen. Selve powerlampen giver sig til at blinke som om den står i standby, men kan dog stadig snakke over skype på computeren, så den fryser ikke eller noget. det er selve forbindelsen fra MB til monitor som failer. men helt konkret er jeg ikke sikker.


    Min skærm er ikke en HP.. det er en Samsung 2233RZ, og mit gfx kort er et GTX 285..




    PS. Har ændret specs nu ;)

    Hej Tweakere.


    Jeg har et problem med min skærm.
    Den er begyndt og gå i sort, sådan uden videre. Dette sker på vilkårlige tidspunkter, og tænder ikke igen før jeg genstarter ved at trykke på I/O knappen..
    Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om det, er lidt blank på det her område..
    Den kommer ikke med besked om signal out of reach eller lign..


    Hvad kan det være? Plz hjælp mig.



    Mvh den urolige.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
    du skal enten have et optisk eller coalsk afhænger af hvad dit tv kan tage



    Har lige tjekket bag mit fjernsyn, og jeg har ingen indgang til Coax.
    Men det har jeg derimod i min dvd ?! Kan jeg kører det hele der igennem ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
    du skal enten have et optisk eller coalsk stik



    Kan se jeg har de to indgange bag på .. men Digital indgangen er blokeret på en måde med en plastic-dims. Men hvis jeg skal bruge Coax indgangen, hvilket stik skal jeg have købt ?
    (Hvad skal der være i enderne på ledningen ?)





    ....sandahLen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC
    Ja det burde du gøre. Er de 4 GB i 2X2 gb eller 4X1GB? Uanset hvad så kan du godt skrue højere op end det max angivet af producenten. Lige nu har jeg 4X2 gb i min computer. Kingston skriver at rammene skal have 1,8 volt, men for at mit system kører stabilt med så mange ram, er jeg nød til at sætte den til 1,9.
    Edit: Nu hvor du er i bios, kan du osse lige sætte timings rigtigt ind, hvis de osse står som auto.



    Jeg har sat den til den laveste (1.75V), bare lige for at se om det ville kører mere stabilt.. Og lige nu står den og laver en memtest, for at se om der vil dukke noget op..
    Jeg kan dog ikke lige se, hvordan jeg skulle ændre timings ?!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC


    Det burde ikke være den der skaber problemerne, men har du mulighed for at tjekke psu`en i en anden computer?
    Har du været inde i bios og checke rammene som ebo nævner?


    Jeg sidder i bios på den nu, og kan se de får 1.50V, som er Auto instillingen.
    Skal jeg skrue op for V så ?



    Min PSU er på 850W .. SE DEN HER

    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC


    Jeg vil gætte på at det står i hans sig, hvis den altså er opdateret.
    Kan du forresten ikk` nævne de ting du har forsøgt dig med? Det kunne jo være at der var en herinde, som kunne hjælpe med at finde fejlen. Og så koster det ikke en krone at få hjælp herinde:)



    Kan lige linke min primære tråd, så du kan se hvad jeg har bakset med.. :S


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=108366&sid=

    Hej Tweakere.


    Jeg har nu gennem den sidste måned, kæmpet med min pc, som bliver ved at fryse. Jeg har prøvet forskellige ting, men mine evner rækker ikke længere nu.
    Mit spørgsmål er så :


    Findes der noget forhandler/fagkyndig, som har et fejlfindingsværksted ?
    Og i så fald, kan i anbefale nogen ?




    Mvh
    Jesper (som er vildt desperat nu)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    google det...navnet giver lidt sig selv.



    Jeg har nu prøvet at starte op med 1 ramklods i, og den frøs igen, da den nåede windows.
    Jeg skiftede til den anden klods, og prøvede at kører memtest, men da jeg kom tilbage, var den frosset.


    det kan vel sige, at jeg kan udelukke ramfejl så ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af vilandt
    døjer faktisk med samme problem, har også 790i bundkort, har prøvet xp, vista ulti, og windows 7, prøvet raptor, og std sata WD disk, andet grafikkort, færre ram, og har endda teste mit graffikort og psu i en anden com, kun bundkort og processer jeg ikke har skiftet, og den fryser stadig, nogen gange ikke i flere timer, andre gange efter jeg lige er bootet


    Det lyder totalt som om du sidder på min pc så ?!
    Hans problemer er præcis de samme...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Ved ikke om jeg er helt væk her men jeg ville skyde på at køleren er monteret forkert. Lyder som om den bliver meget varm. Er du sikker på at den er monteret rigtigt? Hvis du får en chance for at boote ind i windows kan du evt checke temps med speedfan for at se om de går amok lige inden den fryser.



    har prøvet at sidde i Bios og se temp status, og den er der intet i vejen med. har også en rød ledlampe på mit MB som siger når den er for varm, og derefter slukker den selv

    er sikker på det ikke er min køler, for vi lavede nemlig den fejl at fejlmontere køler fra starten og der gik den helt amok med temps over 100C.
    Men du siger du også har problemer med det bræt ?