Indlæg af Depesche

    Hej
    Bruger MS Windows 2003 SBS ´s backup program.


    Når jeg tjekker backup-filen (150GB) for virus med Avast!, er der "gevinst", dvs. virus.


    Jeg har identificeret hvilken af de ca. 90.000 backup'ede filer som índeholder virussen.


    Det er en Pub1.edb som ligger på stien Programfiles/Exchsrvr/MDBDATA/


    Jeg kan selvfølgelig tage en backup uden denne fil, hvorved backup er uden virus - men hvad er det egentlig for en fil og kan jeg komme dybere i den?


    Jeg tænker selvfølgelig det har noget at gøre med vores Exchange mail og at det er een af disse mails som er infected, men hvordan finder jeg ud af det ?


    Tak
    Amatøren

    Håber nogen kan hjælpe mig:
    Netværk er MS SBS, vi er 4 brugere og har etableret VPN opkobling hjemmefra.
    Vi benytter remote desk control som fungerer upåklageligt på 3 af de fire maskiner, men den sidste kan jeg ikke få kontakt med.
    Hardwaremæssigt er de 4 maskiner stort set ens. Software ligeledes.
    Jeg er bange for vi er kommet til at ændre på en eller anden indstilling, fjernet et hak eller ???


    Har tjekket Denne Computer - egenskaber - Remote. Det er ok
    Vi har firewall aktiv, men det gælder alle 4 maskiner.


    Please giv mig et tip om hvor jeg skal kigge.


    Tak

    Hej eksperter


    Som glad amatør har jeg hjulpet mine ca. 80 år gamle svigerforældre med at sætte en ældre brugt computer op. Det er en HP Pavillion A 410 Desktop.
    Den har derefter kørt upåklageligt i et års tid.
    Pludselig i dag fortæller svigerfar at den ikke vil tænde. Den virkede fint i går. Han har tjek på strøm og ledninger etc. etc., så det er ikke en banal fejl-40, det er jeg ret sikker på.
    Den har ikke været flyttet, ændret eller andet. Bare tændt og slukket det seneste års tid.
    Jeg har lidt erfaring i at samle en computer af standard komponenter......


    Nu vil jeg kigge forbi de kære gamle og gøre mit bedste for at puste liv i computeren igen - men giv mig venligst nogle gode råd.


    Hvad skal jeg kigge efter?


    Hjælp mig venligst

    Behovet er:
    - Ultra let (som praktisk muligt)
    - Mange erhvervsmæssige rejser med fly.
    - Outlook, Word, Excel, Powerpoint og PDF-filer
    - Ikke spil, kun kedelige og fornuftige ting :-(
    - Mange mails ind + ud
    - Trådløs kommunikation på hoteller
    - Let betjening
    - At nødvendigt tilbehør også er lav vægt
    - En vis holdbarhed
    - Let før og efter replikering med virksomhedens netværk / mail / kontakter etc.
    - Høj sikkerhed - evt fingeraftryksaflæser
    - Ikke edb-nørd, så let opsætning og vedligeholdelse - idiotsikker :-)
    - XP på kontoret i endnu nogle år - men gerne Vista-forberedt


    Er foreløbig faldet for en X60, men der er rigtig mange modeller på edbpriser - kan nogle hjælpe med en guideline til valg?


    Hvad skal jeg prioritere højst med ovenstående behov??


    Andre forslag er selvfølgelig velkomne, men X60 kommentarer vigtigst.


    Tak