Indlæg af CyberOpz

    Jeg synes der er ret stor usikkerhed forbundet ved at købe en 'ny' enhed, hvor der ikke er garanti på. Hvis enheden går død, så har jeg ingen livliner og må ud og tage det store tab. Jeg kan allerede sige nu at jeg ikke kommer op på 2700pp.


    Jeg mener ikke det er realistisk at kræve så høj pris for stationen, da købers risiko er væsentlig forhøjet ved tilfælde af fremtidige fejl. Jeg anerkender dog at prisen på 2700 er passende forudsat der er garanti og butikskvittering på alle delene.


    Alt taget i betragtning mener jeg at 2300 er en rigtig god pris. Jeg vil også helst handle face2face. Kommer til Jylland i begyndelsen af december. Kan evt. afhente.


    //CyberOpz

    Nu skal du nok lige tage og læse den 'RIGTIGE' tekst.


    Der er i udgangspunktet INGEN indtægt til en dansk statsborger, der er friholdt for skat.


    Dette gælder heller ikke spil via internettet.


    Jf. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823772&vId=0 - kan læses:


    Jeg har vundet i et spil eller lotteri på nettet
    Gevinster ved spil på nettet er skattepligtige som personlig indkomst.


    Hvordan du opgiver det eller hvordan SKAT kontrollerer dette er så et godt spørgsmål, men der er jo en årsag til at Peter Eastgate mfl. har rykket teltpælene op og rykket udenlands.


    //CyberOpz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Intenso
    Oh.. fuck.. mente CyberOpz :O


    Ja min den performer MEGET hurtigere end med alm. diske. Endda hurtigere end i RAID0. Kan kun sige at det er alle pengene værd!


    //CyberOpz

    Hvis du ikke har passwordet til BIOS, så ser det sort ud.


    Det opbevares som du selv fremhæver i den særlige sikkerheds chip.


    Der findes nogle tvivlsomme unlock metoder, men eneste alternativ er desværre nyt bundkort.


    //CyberOpz

    Quote

    Originally posted by Falsk
    Kedelig historie :(
    En anden ting.. fjerner du ikke lige efternavnet på de folk du har snakket med, da det så vidt jeg husker, ikke er lovligt.


    ...så er den klaret.


    /CyberOpz

    Hej Tweakers


    Her er lige en advarsel mod et tidligere velset teleselskab: CyberCity


    Her er mit forløb - døm selv


    Jeg kontakter første gang CyberCitys (herefter CC) Kundeservice i slutningen af januar for at nedgradere min G.HDSL til en langsommere forbindelse, hvor vi finder ud af, at produktet skal være en forbindelse på 4096/768 KBit forbindelse.
    Konsulenten, hvis navn jeg ikke har taget bestik af, forsikrer mig at jeg vil modtage en ordrebekræftelse efter ca. en uge. Da der ikke er sket yderligere i sagen d. 17. februar 2006, kontakter jeg igen CC’s Kundeservice og tale her med "X". Hun kan ikke se noget i systemet om nogen nedgradering, men sætter straks en hastesag i værk. Jeg får samme lovning om, at der vil komme en ordrebekræftelse efter ca. en uge, og når man har en tekniker tid, vil jeg modtage brev herom. 6. marts modtager jeg udstyr, som skal bruges i stedet for mit nuværende udstyr, samt ordrebekræftelsen. Jeg hører ikke videre.


    19. marts tager jeg på en uges forretningsrejse til Helsingfors. 21. marts begynder mine kunder at ringe til mig, da deres løsninger er offline. Jeg aflytter min telefonsvarer og erfarer her at en CC-medarbejder har lagt en besked d. 20. marts ca. kl. 17 vedr. at man har fået en tekniker til mig dagen efter, samt at han vil være på adressen ml. 9. og 17. Jeg kontakter en bekendt der tager til adressen og skifter udstyret rundt. Da der stadig ikke er tilgang kl. ca. 17.30 kontakter jeg supporten. En medarbejder kan ikke se, at der har været en tekniker og kan ikke gøre yderligere.


    22. marts kontakter jeg support igen kl. 9. De kan stadig ikke se noget og sætter en Backoffice afdeling på sagen. Jeg bliver lovet at jeg vil blive kontaktet hurtigst. Kl. 12.20 kontakter jeg igen support og bliver informeret om at der er teknisk fejl på linien. Man har dog ikke rekvireret en tekniker, da man først skal have en bekræftelse på, at der er nogen tilstede på adressen. Man har dog heller ikke søgt at kontakte mig med meddelelse herom. Jeg siger at jeg vender tilbage så snart jeg har en på adressen. Kl. 14.25 kontakter jeg igen jeres support og personen jeg kommer igennem til er ”X”, som er samme person jeg tidligere har haft kontakt med. Han informerer mig at han lige vil kontakte min person på adressen for at tilsikre at udstyret er korrekt installeret. Jeg får lovning på at han gør dette med det samme. Kl. 17.20 kan jeg konstatere at CC’s medarbejder ikke har kontaktet personen på adressen. Jeg ringer igen til support og de undskylder sig med at de har haft travlt. Der bliver efterfølgende kontaktet en tekniker kl. ca. 18.10 på en haste sag.
    Det skal altså her bemærkes at den ekstra service, jeg betaler til for hurtig udbedring af fejl, ikke virker. Jeg er her offline på 30½ time. Teknikeren forlader min adresse kl. 20.45, dog uden at der er tilslutning til internettet.


    23. marts kontakter jeg CC’s support kl. 10.30 og spørge til, hvad problemet er med forbindelsen. Man fortæller mig, at udstyret på min adresse ikke er konfigureret. Jeg skal igen have en person på adressen, således at denne konfiguration kan udføres. Jeg kan kun få fat i en person med relativ ringe viden til tilslutning af dette, samt at konfigurere udstyret. Supporten forsikrer mig om, at det ikke er noget problem, da de ofte får sådanne kunder og derfor er eksperter på dette område. Jeg henvender mig til min kontakt på adressen kl. 14. og får bekræftet at det hele nu skulle virke. Det gør det imidlertid ikke. Jeg opgiver her. Jeg tager med en morgenflyver hjem næste dag og må her konstatere, at nedbruddet alligevel har været så katastrofalt langt, at det ikke er relevant om systemet er online torsdag eftermiddag eller fredag morgen.


    Jeg ankommer til adressen fredag d. 24. marts kl. 10.20 og kan ved første blik konstatere, at routeren er tilsluttet forkert. Jeg slukker den, tilslutter kablerne korrekt og tænder den herefter igen. Den burde nu efter et stykke tid fungere, men det gør den ikke. Der er stadig ikke internet adgang. Jeg nulstiller herefter firmwaren og begynder forfra med konfigurationen. Efter to minutter er jeg online og alt fungere efter hensigten.
    Dog er forbindelsen kun 2048/512 KBit. Endnu et opkald til support og dette er bragt i orden. Jeg kan konstatere at der er en konvolut fra CC med en anmeldelse om online dato d. 21. marts. Den er porto stemplet d. 22. marts. Jeg kontakter herefter alle mine kunder personligt og prøver at genoprette tilliden til mit produkt.


    28. marts 2006 modtager jeg min PBS opgørelse fra banken og her forsøger CC at opkræve kr. 1.699 + moms for perioden 18. april – 17. maj. Denne afviser jeg naturligvis, da jeg allerede har betalt et tilsvarende beløb til CC for den foregående periode. Dette beløb overstiger langt det beløb jeg opkræves på den nye forbindelse og jeg har med hovedregning udregnet, at jeg ca. må have betalt til og med 17. juli.


    24. april modtager jeg en rykker på det manglende beløb. Jeg kontakter CC kundeservice vedr. dette forhold. Personen, jeg snakker med, kan efter at have undersøgt sagen godt se, at jeg ikke skal have denne rykker. Han lover samtidig at kreditere denne og sende en opgørelse til mig omkring mit økonomiske mellemværende med CC. Denne er i skrivende stund ikke kommet.


    9. maj 2006 kl. ca. 10.15 afbryder CC forbindelsen til mit udstyr. Mine systemer er igen offline imod resten af verdenen. Dette forhold bliver jeg først opmærksom på kl. ca. 17.45, grundet jeg sidder i et møde. Da kontakter jeg supporten, der fejer mig af.
    De antyder endda, at jeg har en dårlig moral og ”blot” forsøger at tale for min dårlige sag. De afslår at genåbne forbindelsen, til trods for at jeg opfordre dem hertil med det argument at jeg vil kontakte kundeservice i morgen som det første og få bragt orden i sagerne. Til trods for at jeg appellere til at CC er velkommen til at nedlukke min adgang i morgen, såfremt jeg ikke har fået bragt orden i tingene, bliver jeg igen afvist med beskeden om at han ikke kan se mine kreditinformationer. Da jeg spørger ham, om der er en overordnet på stedet, der vil kunne tage en anden beslutning mht. dette, får jeg at vide at der ikke er nogen i supporten, der kan ændre dette og der er ikke nogen der kan eller vil åbne min forbindelse igen.


    10. maj modtager jeg rykker nr. 2 på den afviste faktura, med en meddelelse om at min forbindelse er lukket. Jeg kontakter kundeservice og de erkender da også fejlen.


    Det skal siges at min forbindelse er en erhvervsforbindelse med linieservice og burde altså hermed have en del bedre kundeservice respons end en privat forbindelse, samt en væsentlig bedre udbedringstid på fejl. Men AK nej... Jeg har fremført ovenstående til CyberCity, men har til dato ikke modtaget svar. Har nu også lukket linien og kan kun på det KRAFTIGSTE ADVARE imod dette selskab. De er TOTALT ligeglade med deres kunder! De er åbenbart blevet så store at de overgår til samme ufattelig lave kundeservice som TDC tidligere har været kendt for. Dette tiltrods for at man har betalt et dyrt abonnement og tilmed har betalt 300,- + moms pr. mdr. for udvidet fejlrettelse og udvidet kundeservice.


    Skriv selv videre her i dette forum. Håber snart at webmaster på lortecybercity.dk får forumet op og køre, for jeg har på fornemmelsen at der er brug for hans side igen nu.


    /CyberOpz