Indlæg af CyberOpz

    Afhænger helt af hvilken hastighed du har. Hvis det er 8 eller 15 MBit, så kan du også vælge en anden Netgear.


    Jeg er dog ikke sikker på at den løser problemet.


    Du kan også sagtens nøjes med mindre router end den jeg har købt. F.eks. DLink DIR-615 eller Linksys E1000. Begge koster knapt 300,-


    Og ja det er ærgeligt at de fleste ISP'er ikke sender ordentligt udstyr med.


    //CyberOpz

    Dit problem er at CG3000 kun kan holde et meget lille antal samtidige forbindelser åbne. Jeg har haft samme udfordring.


    Løsningen på dit problem er:
    1. Bed Yousee om en 'Åben konfiguration'
    2. Køb selv en router af bedre kvalitet.
    3. Indstil CG3000 til at fungere som 'Bridge'. (Gøres under IP NAT i venstre side ad webinterfacet)
    4. Aktiver forbindelsen med den nye router.


    Du skal bede om den åbne konfiguration for at Yousee stopper med at overskrive konfigurationen ved den daglige 'provisioning' (opdatering af CG3000).


    Personligt har jeg købt en Linksys E4200 og er rigtig godt tilfreds. Det løste mit problem helt og holdent. Åben konfiguration eller at bridge forbindelsen koster pt. ikke ekstra hos Yousee.


    //CyberOpz

    Altså det er jo ikke afsindigt langt fra deres max performance på 210 MB/s write.


    Er der tale om en stor fil eller er der mange filer? Sammensætningen af data du overfører kan godt indvirke på performance.


    Og som der tidligere er postet, har du konfigureret korrekt? Installeret driver til harddisk kontrolleren? Evt. kontrolleret at drevene rent faktisk er forbundet med 6Gbps?


    Så er der da lidt at arbejde videre med...


    //CyberOpz

    Jeg har et par WD Caviar Green WD20EARS 2 TB. De er omkring otte måneder, den ene er dog skiftet på RMA for to måneder siden. Køre fejlfrit i en NAS.


    Kom med et bud.

    Jeg ser også frem til 'Enabling time travel'... Så rejser jeg frem og napper lottotalene og score den store gevinst :D

    I benytter ikke tilfældigvis 3 som udbyder af internet vel? Jeg oplevede det samme med min 3 router, men da jeg forbandt med min TDC mobiltelefon virkede det som det skulle... Skal siges at det har virket med 3 siden kl. ca. 15.


    //CyberOpz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    ...du skal stadigvæk tænke på at det er ferietid, så tålmodighed er en dyd ;).


    Mvh
    Sam


    Det er netop en dyd at der er samme service, selvom det er ferietid...


    Der kan påpeges problemer med setup'et, der gør det 'sårbart'. Så kan man jo selv bestemme om man vil ændre noget.


    //CyberOpz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Altså hvis man ser i forhold til mange andre sider *host* HwT.dk *host*, så oplever Tweak.dk dælme ikke meget nede tid.


    :rules:


    Kaizen! Vi gør det bedst! I morgen gør vi det bedre...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Cyber: Ahva? Det er da deres host's DNS som er røget ifølge hvad Pinky siger - I så fald kan de jo ikke bare lige skifte DNS'en da det er den interne der er problemet.


    Nemlig! Jo de kan altid skifte DNS (redelegering).


    Det korte af det lange er at de er udsatte på det setup der er valgt. GratisDNS ville kunne rette op på DNS problematikken...


    //CyberOpz


    Det er vel derfor man benytter gratisdns.dk?? Deres servere ligger på seperate IP-net, datacentre, strømnet og kontinenter... Jeres ligger på samme ip-net, samme datacenter, samme strømnet og samme kontinent/land(whatever...


    //CyberOpz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Niel
    Cyber hvor meget vil du give for en quad! har nogle, men jeg vil ikke give så meget som folk vil have for dem.. Og nej jeg er ikke urealistisk baloo, men vil bare hellere ofre 200-500 kr for at få en ny quad core, når der priser er så høje.. Men Hvis Cyper er interesseret så har jeg nogle forslag, men kommer an på hvad du er villig til at give.


    Hvad har du??

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Niel
    Med hensyn til det med om du kender en der sælger en quad, så søger jeg også en quad core 2 - så du må lige give besked hvis det er!


    Jeg søger en i5/i7. Det er iøvrigt også sådan en bundkortet understøtter. Altså ikke en Core2 Quad i P55!! :D


    Hvis jeg finder en quad i5/i7, så har jeg en Q6600 G0 til salg :)