Indlæg af madz

    og angående tripple channel... er klar over det er et tripple channel motherboard, men hvorfor ikke lade den 4 stang ram sidde i? vil det så ikke køre optimal?


    Du kører ikke fuld tripple channel på den måde,om mb kører flex mode ved jeg ikke.6GB er også rigeligt til en gamer.


    Ang SSD blir load tiden på alt mærkbart nedsat,men det gir ikke bedre ydelse i spil osv,kun load.

    også performance at hente fremfor intel core i7 930? men hvad med de ram jeg så på i forhold til mine nuværrende ram?


    lige pt spiller jeg BF3 og SWTOR


    Selvfølgelig vil der være noget at hente,men det kan bare ikke rigtig betale sig,ang ram så fjern en af blokkene så du kommer til at køre tripple cahnnel,som nævnt,igen kan det ikke rigtig betale sig at købe dem du har fundet,det vil ikke kunne mærkes.
    Har du problemer med SLI,ville jeg som de andre også forslår,købe at kraftigt single kort.Og en SSD vil du ikke fortryde :D

    Super,det er en digital forstærker jeg vil forbinde med optisk toslink,så jeg kan køre 24-bit/192kHz,usb tillader kun 16-bit/48kHz.
    :cheers:


    Edit::Rettelse til mig selv,usb kan sagtens håndtere 24bit lyd !

    Vil egentlig gi RTM helt ret her,og var ikke helt klar over sata controllerne stadig var et problem,men udover en nyere cpu får du native intel sata3 på mb med z77 chipsettet.Desuden skulle der være kommet et par nye gfx kort på banen også på det tidspunkt.


    EDIT: Jamen det kører da for mig idag..Forvekslede sata3 med usb3,hvilket er native på z77,og ikke z68;)

    Havde kastet pengene efter GD65,købte selv msi for første gang sidst jeg skulle bruge nyt,og det har jeg ikke fortrudt.

    - Virker lidt skrallet når det kommer til I/O på bagsiden


    Jo,det har godt nok ikke en million usb stik som nogle boards har,men bare der er nok jo.



    Hvordan er de indbyggede lydkort i dag. Altså til gaming. Har ikke rigtig en finger på pulsen er. Skal der investeres i et seperat?


    Det er ikke helt enkelt idag,f.eks er lyden i bc2/bf3 (frostbite)kørt over ens cpu,så i de tilfælde vil du ikke vinde noget,onboard bliver også hele tiden bedre,men måle sig med et godt lydkort kommer det nok aldrig til.


    :rolleyes:

    Har sådan et mobo liggende fra HP
    http://h10025.www1.hp.com/ewfr…da&docname=c01901210#N118


    Jeg er slet ikke inde i hardware verdenen for tiden, kan nogle fortælle mig om spercifikationerne er gode? For et i7 mobo


    Så vidt jeg kan se er de da ok,der er selvfølgelig hverken usb3 el sata3,men der er da hvad man ellers skal bruge.Bios er anden ting,den mangler nok en del indstillinger (oc) sammenlignet med boards fra asus,msi osv.Vil vurdere det til omk 300.-


    CPU er en i7 - 920 kan nogle vurdere prisen på sådan en?


    Går de ikke for en 7-800.- !

    - når du skriver "hvor lavt den tillader", mener du så motherboardet som dén, eller rammene som dén?


    Ja bundkort i dette tilfælde.


    - som jeg forstår det, skal jeg hæve FSB - hvilket også hæver på rammenes mhz - og derfor skal jeg sætte rammenes mhz ned til stock eller lavere ved at ændre på rammenes "divider" eller ratio .... er det korrekt forstået?


    Korrekt.


    - årsagen til at jeg købte netop dé ram, er at de har lavere stock voltage, således at de vil kunne køre med en strammere timing ved en højere voltage ... vil det give mening at forsøge? Eller skal jeg forsøge at løsne timingen for at opnå et stabilt OC?


    Det kan man ikke sige sådan,der er langt fra nogen garanti for du kan køre strammere timings v højere volt,men du kan være heldig.Prøv dig frem.


    I øvrigt, O.T, kan en venlig sjæl fortælle mig om logikken bag "citer" funktionen, når man skal citere en besvarelse?


    Du markerer den tekst du vil citere,derefter trykker du "citer valgte tekst" ;)

    Hej Hol,


    Haha


    Det vil vel kun gøre en forskel, hvis jeg forsøger at OC med FSB, frem for Multiplieren? Eller, har jeg forstået det hele helt forkert?


    Rigtig forstået,det lille problem er din cpu ikke er black model m unlocked multiplier.Så når du begynder at hæve fsb skal du finde en lavere divider til rammene,hvor lavt den tillader ved jeg ikke,1066,måske lavere.
    Sådan kan du evt starte ud,se hvor langt du kan nå,på den anden side vil du få lidt bedre ydelse og mer frirum (oc) ved hurtigere ram,og så koster de jo ikke meget idag.

    Har tidligere haft brugt et program der fortæller antal kørte timer,drevets ydelse osv,men kan ikke huske hvad det hed,nogen der har et bud ?

    okay tak, godt man ikke bare går ud og køber sig fattig først :P
    jeg har ingen penge før om 2½ uge,
    men hvis det ikke er røget til den tid,
    er der nogen forskel på de bundkort?
    chipsættet, understøttet ram osv. er jo det samme.


    Hvad cpu bruger du,og hvor store er dine ram blokke ?

    mit gamle bundkort er gået i stykker så skal have fundet mig et nyt,


    men man kan jo godt køre med en 1156processor i et 1155 bundkort eller


    er der noget jeg har misforstået?


    Kan du desværre ikke,du skal bruge et 1156 mb til din cpu,ville skynde mig at bestille det her:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=574074


    så er der kun et problem tilbage. LGA 1155 køre Duel Channel og ikke tripple channel. så du skal også ud og kigge efter nogle andre ram.


    1156 kører også dual channel,du må forveksle med 1366.