Indlæg af kbhadsten

    Du skal ikke pakke ISO filen ud, eller smide ISO filen på som data.
    En ISO fil er et "billede" af indholdet på en CD.


    For at brænde ISOet ud på en CD, skal du åbne dit brænderprogram angive at det er en ISO fil du vil bruge som kilde.


    Sådan her ser det ud i CDBurnerXP, du finder nok noget tilsvarende i Nero eller hvad du nu bruger

    :clap: Du finder ikke en virtuel disk i Windows, det er styret rent softwaremæssigt.


    UBCD skal du brænde ud på en CD og så boote på CDen. Der får du en menu med en masse værktøjer du kan bruge til at diag. på din PC.


    -Knæk og bræk

    Jo det kan man godt! Hvis du bruger Windows til at håndterer din skærm opsætning, kan du trække rundt med skærm 1 og 2 så de bytter plads (se vedhæftet billede).
    Jeg har desværre intet ATI kort igang lige pt, så kan jeg ikke se lige hvordan det ser ud i ATI CCC

    BIOS nulstilles normalt ved at flytte en jumper på bundkortet fra position 1-2 til 2-3 og så tilbage igen.
    Mange tager batteriet ud samtidig og det er selvfølgelig altid noget man gør UDEN at have strøm på.


    For at sætte din CPU køler direkte på PSUen skal du nok have fat i et lille konverter stik, eller igang med at lodde. Troede bare det var standard at alle havde et halv IT værksted liggende derhjemme som jeg selv har :crazyeyes:

    Jeg har aldrig oplevet at et bundkort har afvist RAM fra en bestemt producent. Tit kræver bundkortet at man sætter sine RAM blokke i bestemte kombinationer i soklerne. Så længe du bruger RAM af den rigtige type, så tror jeg nok det skal gå! Det er ihvertfald hvad jeg selv oplever.

    Mange bundkort har en funktion til at drøsle CPU køleren ned i hastighed for at gøre maskinen mere lydløs. Men i dit tilfælde tror jeg ikke det er hvad der sker.


    Jeg vil nok forsøge at give køleren strøm direkte fra PSUen. Hvis det forsætter derefter, så kan du da udelukke bundkortet. Hvad har du af system?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Capecastle
    Tak for de mange forslag, hvor jeg på nuværende tidspunkt kan udelukke: Løs forbindelse i power ledning, Reset af Bios og løst grafik kort.


    En lille ekstra oplysning:
    Bundkortet, som er et Abit-AS8-V, har et lille display, som står på 00, når jeg giver strøm til standby. Når jeg trykker på power knappen, starter blæserene op og displayet skifter til 82, hvorpå altt går ud og der står F i displayet.
    Efter 2 sek skriver det "22" og så "00" og man kan prøve igen.


    De tal som bundkortet skriver et det segment display er status koder som du sikkert kan finde en forklarende tekst til i bundkortmanualen.

    Hej


    Hvis du skal flytte rundt på disken, så vil jeg klart anbefale en 2.5" da de kan få den nødvendige strøm via USB porten(e). 3.5" kommer tit med en ekstern strømforsyning, så skal du bare til at slæbe den med.


    Men hvis du skal bruge disken til backup, og den altid kun er koblet på den samme maskine. Så tag 3.5". Der får du flere megabytes pr. krone end ved 2.5"


    Jeg er selv 2.5" mand, men jeg flytter også rundt på disken hele tiden.


    Jeg har tidligere brugt Western Digital's Passport serie, og den er jeg godt tilfreds med. (USB only)

    Quote

    Inden da, kan du sørge for at rette din signatur så den overholder reglerne. :))


    Jeg er ikke med, hvad i min signatur er ikke lovligt?


    ------------- Regler for signatur -------------


    HUSK nu at overholde reglerne for signaturer:


    > Max højde: 150 pixels


    > Max bredde: 650 pixels


    > Forbudt:


    - Animationer
    - Smilies
    - Billeder eller tekst med forbudt indhold


    OBS: Hvis din signatur IKKE overholder reglerne, fjerner vi den automatisk.

    Den maskine virker da ganske fornuftig! Umiddelbart ville jeg nok vælge XP da jeg formoder i skal bruge maskinen meget til spil, og det skal holdes simpelt, men det er lidt en smagssag. Maskinen kan ihvertfald godt klare begge OS'er