Indlæg af kbhadsten

    Hej Gnavpot




    Det har du da fuldstændig ret i. Det er en smutter fra min side.


    Desuden kan jeg se at jeg har lavet en tastefejl! 1GB er selvfølgelig ikke en million bytes, men en milliard bytes.


    Jeg sørger for det bliver rettet snarest.

    Jeg købte denne bog:
    http://www.libris.dk/vis_produ…rundbog/?cHash=acf949a97c


    Den giver en god introduktion til C/C++
    Det eneste jeg dog synes han springer for nemt hen over er parameters til metoder som i alle eksempler er INT, det er for billigt sluppet. Men ellers en fin bog.


    Syntaksmæssigt synes jeg C++ er det sværeste jeg har prøvet til dato. Men når man først har kæmpet længe nok med pointere, klasser og metoder samt structs så er det super nemt at hoppe på C# eller lign som har en noget simplifeceret syntaks.

    Hvis den først gør det efter et stykke tid kan det godt være varme.
    Tjek at dine køleprofiler er rene for støv (og at de virker)


    Hvis det ikke hjælper, så hiv alt tilbehøret ud af maskinen, så du kun starter med et minimalt setup.
    Lydkort, Netkort, TV kort og hvad du ellers har i af PCI kort skal ud. Hvis det kører stabilt, så smider du et kort i af gangen og prøver dig frem.

    Quote


    2. Efter at have stået i mit 24m2 værelse i 12 timer, med lukket vindue og prime til at lave max load, når min CPU en temperatur på 63-64 celcius...
    /Squazz


    Det er da ikke galt for en Q6600 OC til 3.42!


    Maximum Operating Temp for en Q6600 G0 stepping er 71 grader :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Jeg er rimelig sikker på at det er George W. Bush som har sagt det. Man koger vel ikke Letterman og Great Moments in Presidential Speeches for ingenting.


    Det må da være Junior så! Han tåger mest af de to :D

    Jeg har også en Q6600, i G0 stepping.


    Med en Zalman CNPS9700 LED køler får jeg følgende temps ved 12V


    ilde: 42+35+40+32
    Load: 62+54+60+51


    Med en Asus Triton 79 køler før jeg:


    ilde: 40+34+40+31
    load: 63+52+63+52


    og til sidste med Intel Box køler:


    ilde: 44+45+42+38
    load: 72+72+75+72


    CPUen er monteret på et X38 bundkort, i et Antec P180 kabinet og temp er målt med CoreTemp og Speedfan.


    Jeg har tjekket min HS som er så godt som helt plan, og CPU kølerne er også helt plan.


    Hvorfor der er så store udsving i temp. pr. kerne ved jeg ikke. Jeg havde lidt troet det var min skæve HS, men det er det altså ikke.


    Måske er der dårlig forbindelse mellem kernen og HSen på indersiden!

    Så er jeg også med på bølgen :D


    Umiddelbart så virker browseren hurtigere og .JS går ihvertfald stærkere end normalt.
    Dog er den stadig rimelig RAM glad :D Sidder med 4 vinduer åbne og den ligger på omkring 150MB

    Jeg har også haft lidt startbøvl med min S-Video udgang til fjernsynet fra et GeForce kort.
    Men efter at have leget lidt med nVidia driveren, fik jeg faktisk gang i det på den fede måde.


    Du kan opsætte "Dual view" på to måder i nVidia driveren.
    Den ene måde er at køre et to-skærm setup hvor du ligesom JuiCe har skrevet vil kunne trække film over på fjernsynet når du skal se dem


    Hos mig virkede det bare som noget lort. Farvemætningen var elendig, og jeg kunne ikke køre med forskellige opløsninger på primær og sekundær skærm.


    Den anden mulighed, er så godt som det samme. Men du skal køre en anden Wizard for at få de til at virke. Jeg mener den ligger under Video-kategorien i Forceware kontrolpanelet, og hedder noget i retning af "tv og monitor skærm wizard".


    Da jeg kørte den, fik jeg rigtig gode farver på, og med VLC går filmen automatisk i full screen på fjernsynet når den startes på PCen (og selvom du ikke kører Full screen på din PC skærm).
    Dette giver dig mulighed for at smide en film på, og samtidig bruge din PC til surfing eller lignende uden at det forstyrer. TOTALT FEDT!


    Hvis jeg husker det, smider jeg lige et SS når jeg kommer hjem idag.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AlexChriss


    KasperB:
    - Hmm, håbede lidt på jeg kunne få lidt mere for den - men okay, ved godt hardware falder sindsygt i pris. De 8000,- jeg gav for nogle år siden er self. blevet til mindre, men måske bare lige presse den lidt op.



    800kr. så henter jeg den lørdag og du er af med den...

    Hvis du int. så byder jeg gerne 700,- for din PC



    1. Homebrew Gamer-PC, dog af ældre stand:
    -ThermalTake Soprano, Black
    -Asus A8N-E, nForce 4 Ultra, S939
    -Chill Innovation CP-520A2, 520W, ATX2.2
    -Asus EN7800GTX/TOP/2DHTV/256M
    -NEC ND-3540, DVD RW, Black
    -AMD Athlon64, 3700+, S939, BOX, San Diego
    -Samsung HDD SATA-II 160GB P80SD
    -2 GB Kingston DDR RAM (Af 2x1 GB blokke)



    Afhentet, evt. her i weekenden

    Update:


    Skulle jo lige se hvad jeg kunne gøre på 5min :D


    9 x 400 = Vista BSOD
    9 x 390 = Vista booter, Prime får maskinen til at crashe
    9 x 380 @ std volt. Vista booter, Prime detektere fejl og hvis man tvinger den igang crasher Vista
    9 x 380 @ 1.45 VCORE Kører stadig


    Men damm den bliver varm! Alle blæsere er sat til High og maskinen larmer som et godstog :finger:
    Jeg vil ikke kunne have maskinen på denne indstilling selvom det skulle vise sig at den er stabil
    For larmer er simpelthen ikke til at holde ud.


    Ved 2.4Ghz som er standard kan jeg holde den næsten lydløs.