Det er du ikke ene om. Og det bliver kun værre jo mere nørdet du er ift. specifikationer og f.eks. overclockingsmuligheder.
uhhh ha... RAM til servere siger jeg bare
Det er du ikke ene om. Og det bliver kun værre jo mere nørdet du er ift. specifikationer og f.eks. overclockingsmuligheder.
uhhh ha... RAM til servere siger jeg bare
Mange gange har jeg haft den ene fejl: Prøv med en anden strømforsyning. Det er ofte ret let med halvåbent kabinet at sætte en anden på, uden af tage den oprindelige helt ud. Det er jo sådan, at PSU skal levere mange spændinger med ret små tolerancer. Falder een ud, så booter PC ikke.
Jeg går med dwmc og siger gange 3
Har du ikke mulighed for at teste med en anden strømforsyning, kan jeg kun råde til at investere et par hundrede kroner i et billigt multimeter... de kan virkelig spare en for en masse bøvl og penge i sidste ende... på alle gadgets der bruger strøm
Du kan i mange tilfælde måle systemet mens det er i drift også. Hvis nogle 12v, 3.3v og 5v linjerne afviger med mere end 10%, så er det gerne noget i systemet der suger for meget.
Evt. test med et andet, mindre eller ældre grafikkort hvis du kan... Vega 56 kan i sig selv suge op til 300W fra strømforsyningen, så hvis PSU er en billig 5-600 watt model, er det nok derfor...
Hvis den bare "hænger" i slutningen af POST eller starten af Windows, så er det ofte fordi GPUen begynder at suge strøm... Den går ud af Legacy mode (ofte VGA eller SVGA), og alle funktioner til øjegøjl (bl.a. 3d modes, directx og driverstyrede ting) startes op på det tidspunkt...
Det var nøjagtigt hvad min kammis maskine (lettere opgraderet HP slimline maskine med en ældre Core i5 og et GTX 1050Ti) gjorde efter han flyttede. Inden virkede det fint, men da den blev sat til i hans nye lejlighed, kom den til Windows... Hvis den da kunne POSTe overhovedet... Her kunne vi dog teste med det grafikkort der var indbygget i CPUen, en "luksus" du desværre ikke har med din Ryzen 1800x.
Hans PSU var fra HP, en klassisk ikke-standard og støvet PSU på blot 240 watt (1050Ti kræver min 300w)...
Hehe, jeg er sq imponeret over Tweak står endnu... jeg er af og til forbi for at lurke (shitposter mere på 4chan og sårn nutildags)... mest når der lige kommer en nyhed ind på min FB.
Men så denne tråd og fik totalt nostalgiflip
Anyways... startede herinde omkring min HTX tid.. gik derefter efter en IT-supporter/datatekniker tjans... det blev så lige ødelagt af en lille finanskrise der i 08/09... umuligt at få praktik basically.
Siden hoppede jeg på datamatikeruddannelsen og lærte mig en masse programmering
Gik derefter ledig i 1½ års tid og blev så kundesupporter hos TDC (satme hårdt, be prepared if you want to try )... efter jeg blev opsagt der, kom jeg til at arbejde som udvikler i Tyskland og skulle lære det tekniske forfra igen (Rechner, Speicher, Festplatte, Stromversorgung usw. ).
I Tyskland endte jeg med at overtage en stor sjat af systemadministrationen,så lærte en ordentlig stak serverhåndtering på linux og Windows der.
Efter et års tid dernede, fik jeg job i Århus som systemadministrator og sikkerhedsansvarlig.
Det kunne mit helbred dog ikke klare i længden... en 3U server er sq tung med en ødelagt skulder, så fik siden et programmør-job i Herning, hvor jeg blev afskediget i december fordi der ikke var noget at lave... jeg var nok for effektiv
så, ja, sidder og søger igen igen...
På hjemmefronten har jeg stadig ikke fundet en dame der kan holde mig ud ... så ingen børn og den slags pt.
går alt godt, skal jeg snart igennem en CompTIA certificering, så der kan være noget godt ude i horisonten... Over 30 uden certs er fandme ikke godt
Kender lidt til Synlogy NAS's, og har selv brugt DS408'eren på arbejde... så jeg vil da prøve
Vær på vagt, jeg er gammel sysadmin, så foretrækker powershell til den slags
Den er ikke rørt, opgraderet eller nulstillet/initialiseret så den er ikke syndere, tror jeg.
Det er næppe synderen, men det kan ske at der går konflikt i NAS'ens SMB opsætning når der kommer ny-installerede maskiner på netværket, eller med Windows´updates. Det har været tilfældet i et par Windows 10 updates, navnlig 1809. Her er SMB protokollen bl.a. blevet updated og de gamle protokolversioner er blevet slukket per default (medmindre update-processen har opfanget at du tidligere brugte SMB2 fx.)
Du kan evt. forsøge at starte en powershell (den IMO nemmeste måde hvis du ikke vil navigere rundt i en masse menuer)
og skriv, eller copy/paste:
Tryk "Y" for at sige ja til ændringen
Og prøv at genstarte en gang. Bemærk at NAS'en også evt. skal sættes til SMB2.
Dette "nedgraderer" den aktive SMB protokol til version 2, som Synology NAS'en kan kommunikere med (den kan ikke "snakke" med 3.1.1, som kom i Win10 1511), og som stadig er noget sikrere at bruge end SMBv 1.
Du kan også prøve på samme måde med SMB1, her bruger du bare parametren "-EnableSMB1Protocol". begge kan disables igen ved at erstatte "$true" med "$false" i kommandoen.
Der er en del andre derude (inkl mig) der har haft problemet, også på DS408'eren, og problemet løses for det meste ved at aktivere SMB2 eller en lavere version... husk bare at NASen skal matche hvad du sætter computeren til...
Så længe du ikke har port 445 (SMB porten) åbnet udadtil nettet, er der ikke den store fare for at uvedkommende kommer ind... det er også bedre at bruge FTP (gerne SFTP eller FTPS) udefra hvis det er nødvendigt.
Ersgaard: Den primære grund til at opdatere SMB protokollen er fordi gamle udgaver blev for sårbare til at kunne bruges sikkert, også på et lokalt netværk. Andre grunde er bl.a. hastighed. Højere SMB versioner kan kommunikere mes lavere versioner, med nogle begrænsninger
For at uddybe "secure negotiation". Denne er kun aktiv med SMB 2.x og opefter, men er som sagt stadig et problem med nogle linux-baserede enheder, især dem med forældet linux-kernel (Ole's DS408 fx.) SMB1 er normalt slået helt fra på Win10.
Display MoreJeg har lavet et par ISO'er med opdateret Windows 7, saa man ikke skal vente timevis paa opdateringer efter en geninstallation.
De er baseret paa ISO'er direkte fra MS og derefter opdateret med
- "Service Pack 2"
- Internet Explorer 11
- Opdateringer til IE11
- Maanedelige Opdaterings pakker til Windows
- USB 3 drivers hvis du oensker at benytte USB som installations media (dog ikke Intels)
- Der ligger dot net 4.6. 2 Framework installer paa mediet hvis man oensker at installere dette
Engelsk (Juni 2017):
https://drive.google.com/open?id=0B6va8E?dThpMTB6Q01XaEk
Dansk (Juni 2017):
https://drive.google.com/open?id=0B6va8E?SnhVMEZvbzBmdWc
God fornoejelse for jer der stadigvaek bruger Windows 7
P.S.
Jeg anbefaler generelt altid at koere Spybots Anti Beacon til at slaa alt det MS telemetry fra
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/
FEDT MAND!!
Du sparede mig lige for at skulle slipstreame selv eller bakse med windows update i weekenden
Tak for tippet med anti beacon også
Hvordan kan det være i stadig foretrækker Windows 7 ?
Den primære grund for mig er også kontrol. Et styresystem er per definition crap når det bare sletter programmer (eller filer) uden brugerens samtykke. Det er trods alt ikke Microsoft der ejer din computer (eller for den sags skyld, dine data, din xbox osv), men DIG, uanset hvad der står skrevet i deres lange liste af aftaler.
Windows har lov til at informere brugeren og spørge ad! Det er ikke et styresystems opgave at bedømme for dig om Program X virker på din computer eller ej... det er op til brugeren at finde ud af det, og lave en strategi fremadrettet. Funktionen er EKSTREMT irriterende, fordi den også fjerner programmer der virker perfekt.
Eksempel: Installerede Creator's Update på min mors win10 lenovo miix tablet her i går, og da besluttede den sig for at fjerne "lenovo system update", et lille program der holder øje med og hjælper med at opdatere BIOS, drivere, mv. Jeg hentede samme version fra Lenovo igen, installerede det.... OG ALT VIRKEDE SOM DET SKULLE.
Så skal Windows 10 ikke sige til mig at programmet ikke vil virke!
Desuden skal min computer heller ikke bare installere Office 2016 eller Office 365 (og da slet ikke en forbandet demo) uden videre, når jeg udtrykkeligt prøver at installere Office 2010 eller 2013.
Gentagne gange har jeg oplevet at navnlig OneDrive geninstalleres uden min eller brugerens samtykke (bruger ikke det lort, hverken hjemme eller på arbejde )
Hvad M$ har fået grueligt galt i halsen er, at et styresystem ikke er en service, men en basal grunddel i at en computer overhovedet kan noget, og det første indtryk brugeren får af alle computerens aspekter.
Windows 10 (plus 8 og 8.1) har også et kæmpe problem med ikke at give information nok når der endelig sker fejl (i stedet for en hexadecimal kode, som man skal slå op hos..... Microsoft, kunne de rent faktisk sige direkte hvad der er galt...). I nogle tilfælde har jeg oplevet at disse versioner lige ud lyver overfor brugeren (hvilket også er et kronisk problem hos konkurrenten, Apple)
Når man styrer Windows 10 fra et domæne (jeg er systemadministrator til daglig) vil du hive mange hår ud fordi Win 10 er slem til at ignorere GPO politikker, OG Microsoft roder konstant rundt i disse hver gang der kommer et nyt build (især Creators update)... så hver gang de "store" updates kommer, skal man som sysadmin gennemgå alle GPO'er og se om ikke M$ har rodet med det igen, ellers får du et problem om et par dage fordi en given politik ikke længere godtages af en updated Win10 maskine.
Hvis ikke det var på grund af Microsoft's provokerende pis, er Windows 10 faktisk et rigtigt, rigtigt godt OS, der kunne have båret linjen videre med stolthed.... men firmaet bag er blevet for stort, for grådigt, og ALT for invaderende.
edit:
Jeg havde faktisk tænkt på at lave en slipstreamed XP med "Windows POS" hacket, hvor man stadig kan update XP (indtil 2019 eller 2020).... men så er vi ude i lidt af en gråzone, siden det ikke just er noget der er godkendt ovre i Redmond ....
Prisen starter ved ca. 1450 kr. på det danske marked for deciderede Thunderbolt-kompatible hubs.
Du kan finde dem en smule billigere udenlands, men selv fra USA eller Kina sparer du max et par hundrede kr. (som alligevel bliver ædt op af moms og told ).
Hvis han har en mac af nyere dato med thunderbolt 3, har CalDigit deres Thunderbolt Station 3 Lite til en startpris på ca. 1000kr hvis du kigger på udenlandske sider (i DK koster den 1590 kr. her, dog den eneste DK side jeg kan finde modellen )
Afhængig af om Mac'en har Thunderbolt ver. 1, 2 eller 3, er der nogle alternativer, afhængigt af hvordan og hvad din kammi skal bruge porten til...
Thunderbolt version 1 og 2 bruger samme stik som mini displayport, og denne kan konverteres til DVI og HDMI via en billig adapter.
De to første versioner af Thunderbolt bruger ligeledes DisplayPort protokollen, så alt DP udstyr er i teorien kompatibelt med Thunderbolt 1 og 2
Nogle ældre macs (navnlig macbooks) kan dog kun trække 1 ekstra skærm herfra, og ikke meget mere udover det.
Thunderbolt 3 bruger USB type C... her er dine muligheder dog mere begrænsede, da standarden er forholdsvis ny... Porten virker dog stadig som en USB 3 port, og også her er der mulighed for at bruge alternativer til USB 3(.1). Det er muligt at få gode docks og hubs til USB 3, som er ca. lige så gode som Thunderbolt kram. Her er et eksempel til ca. 900 kr i Tyskland
Ofte er problemet med alternativerne dog (især ved billige/sweatshop produkter) at der ikke altid er drivere og programmel til Mac OS med, så tjek gerne efter inden du køber.
Ja, spøjs overskrift. Men jeg ville gerne at man kunne få en netværks dåse med 1 udgang til montering på væk. finten her er den skal kunne fødes med et rj45 kabelstik og ikke bare et kabel, hvor man så skal montere kabler.
Så fra kabelstik -> kabeldåse -> udgang til kabelstik
er det til at forstå ?
Kan man det ?
link til hvor jeg køber sådan nogle ?
MVH
Jeg går ud fra du mener noget ala den her
edit: de findes skam... men du skal selv arbejde lidt, og prisen bliver lidt højere, men du kan købe dem her og montere dem i hvad du vil af bokse, Med lidt held kan du få det til at virke med en standard lautritz knudsen dåse
det er dog slet ikke standard, siden at montere med rå ledning sparer plads
jeg sner dog ikke hvad sådan en skulle hedde på dansk, sorry
Så fik den danske stat også suget det sjove ud af det...
Droneflyvning er nu også forbudt for menigmænd på landet (per i dag)...
lidt off-topic: hvornår lærer den danske stat at streame content? to minutters spildt tid på et meget stille captivate-slideshow lagt op som mp4 video?
Med hifi-berry'en er du ret begrænset af de 25 W max effekt... 12,5 pr højttaler... og hifi-berrys side+specs melder ikke noget om at effekten er RMS eller max. Du kan godt smide større højttalere på, men hifi-berry får problemer med at spille dem ud og at spille dem højt
Det er ikke meget mere end de små højttalere du kan finde i fjernsyn(som ofte er 2x 10 eller15w i billigere fjernsyn). Fjernsyn bruger ofte billigere modeller og mærker, fx Aiyima.
Desuden er du også blokeret fra at kunne lave et fuldt hifi sæt med bas,mellem- og diskanthøjttalere, medmindre hifi-berry'en kun agerer forforstærker, eller du vil lave aktive højtalere.
Så en løsning kan være at konvertere stikkene på hifi-berry'en til phono, så kan du sætte maskineriet til hvad som helst, også dit eget anlæg.
Medmindre du vil have harmann-kardon kvalitet, kan du fint bruge selv de billigste du kan finde, såfremt de har et godt frekvensområde. Kig efter full-range elementer eller full-range moduler (små "sæt" med bas,mellem og diskant)
Så længe modulets frekvensområde ligger så tæt på de 15-20.000Hz som vi kan høre, som muligt, jo rigere bliver lyden.
Mærket i sig selv har meget lidt at sige med løse moduler... det vigtigste er at kunne finde specs på dem.
Desuden er det op til dig om du vil have alm. runde moduler, eller aflange...?
Slut med tredjeparts-cookies.
... men det gælder først fra maj 2018 ...
OP:
På det "almindelige" net er der mange måder at opspore dig på.
For det meste er det nok med at man skal have fat i din IP-adresse, og (ikke) at håbe på at din udbyder rent faktisk har skrevet din IP sammen med lokationsdata eller din hjemmeadresse.
Derudover er der ikke bare cookies, men deciderede datamining firmaer (oxo google og facebook) der sammenkæder data fra flere kilder for at danne et helt billede af din færden. Disse skripts og algoritmer kan, med en vis fejlmargen, kortlægge hvem du er, alene ud fra dine vaner.
For at forhindre opsnapning af lige netop din IP, skal du enten:
Du kan også bruge private/inkognito mode i IE/Firefox. Der blokeres dog kun for en del af de samlede dataindsamlinger.
Jeg kan også anbefale et par alternative browsere du kan prøve af...
EPIC browser
Browseren lukker af for bl.a. google, dataminere osv, ved at bruge en krypteret proxy (ala en lite-udgave af TOR), og gemmer ikke historik osv
Comodo Dragon
Modded udgave af Chrome, der som standard lukker helt af for cookies osv. Browseren kan også samarbejde med Comodo anitivrus hvis man vil
Der findes også deciderede styresystemer der løfter dit ønske:
The Amnesiac Incognito Live System (TAILS)
Ikke kun en browser, men et helt Linux-baseret styresystem beregnet til installation på en USB pind. TAILS er fra starten lavet til at være så sikker og anonym på nettet som muligt... Dog når du skal bruge det, skal du genstarte din maskine, men det er en løsning hvis man vil udforske de mere suspekte kanter af internettet uden at komme alt for galt afsted.
btw... Foxx du burde hoppe tilbage til dit gamle nick igen.... grillrotten var bare mere cool
Kan godt huske Grillrotten, men det er skam ikke mig
jeg har tidligere figureret under navnet Tigerplayer indtil jeg fik det ændret af en admin..
Grill var allerede herinde da jeg startede , men han forsvandt igen i '09 til ukendte græsgange... Der var også en del der havde et horn i siden på ham og hans shitposting... Omvendt var der også mange brugere (eller sockpuppet konti) der gik direkte til angreb på ham...
Wireless løsninger er gode til film osv, men ikke til spil. Her vil det skaben den del billed-lag i forhold til controllerinput.
Kompetente løsninger er også rimelig dyre.
Den bedste løsning er at have en kablet forbindelse mellem PC og skærm, eller at bruge en streaming-løsning
Løsning 1:
Hvis du har et godt wifi i dit hjem, kan du købe en billig USB dongle. Gå efter en 5 GHz model hvis du kan køre med det.
Flyt derefter PC tættere på TV'et hvis det er muligt.
Løsning 2:
Træk ledning langs væggen og/eller sæt stikdåser op med HDMI, DVI eller VGA (komponentkabler kan også bruges op til 1080i opløsning).
Der fines også vægstik der kan transportere bl.a. USB og ethernet med, om nødvendigt...
DVI kan altid konverteres til HDMI, og, medmindre du kører 4K, kan du også få lydmed i gennem DVI kablet hvis du har et dual channel kabel (alle pins på nær "krydset" er fyldt ud i disse).
Evt adaptere mellem DVI og HDMI skal også være dual channel
VGA er en analog standard. Modsat DVI og HDMI kan det betale sig at gå efter dyrere kabler, som har et godt skjold. Derimod kan du også trække VGA ret langt (10-15 meter mindst), dog falder kvaliteten jo længere kablet er.
Løsning 3:
Brug en lille, kompakt maskine (fx. en intel nuc, eller en Raspberry pi klon med Intel CPU) og brug fx. Steam in-home streaming
Oprettede mig tilbage i september 2005, da var jeg lige startet på HTX
Mit aktivitetsniveau herinde i forummet har dog været nærmest ikke-eksisterende de seneste år... hvis jeg endelig kommer på tweak nutildags, er det mest kun for at læse nyheder og den slags
Jeg kan godt huske at Burger forsvandt i sin tid... pludselig var hun bare psst væk
Når du så ikke får flere "gratis" er der en astronomisk lille chance for at du får en booster
chancen vokser ved hver 10. level... men selv om jeg er level 23 har jeg kun fået 3 boosters i hele den tid systemet har eksisteret...
... de 2 af dem indeholdte "folie" kort, og de kan som regel indbringe en 5€... det sidste jeg fik tjente jeg 7.50 € på
Foliekort kan også (meget sjældent) optjenes via card drops, det skete for mig med spillet RymdResa
Aprpros ædelstene får man af at "smadre" eksisterende kort, profilwallpapers og smileys (som man får af badges, som man igen skal bruge kort til)... man kan så bruge et utal af disse på at lav flere boosters.
hijacked: Du kan sælge dem igennem steam ved at gå ind på <Dit steam navn> > Inventory /Inventar. Der kan du se hvert enkelt kort, og der kommer et link der giver dig mulighed for at sælge dit valgte kort.
Almindelige kort går for ca 7-10 cent stykket, "Folie" kort går for ca. 5€ og opefter.
Det tager som regel en dag eller to for et kort at blive solgt
Regel nummer 0: Om du kører Windows eller OS X, automatisk netværksdiagnose er meget ofte spild af tid... På ingen af de 2 virker de særligt godt.
hvis OS X stadig melder at forbindelsen er OK selvom internet er væk, kunne det godt lugte lidt af et DNS problem.
DNS serverne på nettet gør kort og godt at du kan skrive "google.com" i stedet for 213.155.151.151, hvilket er Google-sidens IP adresse
For at teste dette ved et nedbrud, kan du i terminalen skrive "ping -c 5 google.com". Hvis terminalen melder tilbage at adressen ikke kan findes, prøver du derefter med "ping -c 5 213.155.151.151".
Hvis Ping-kommandoen virker med IP-adressen, er der et problem med den DNS server du kører med.
Omvendt er der mht. Apple-udstyr og wifi tit underlige fejl... Jeg har oplevet det samme, blot med Windows maskiner der skulle på en Apple access point. I mit tilfælde havde Access pointet problemer med visse wifi-chipsets (typisk Broadcom chipsets).
Det samme kan være tilfældet med dit udstyr.
Alternativt kan du købe en router eller et trådløst access point selv, og sætte denne i forlængelse af din fiberbox (hvis den har et RJ-45/ethernet udtag). Her undgår du problemer du skulle have med fiberboxens wifi, og samtidig har du noget bedre kontrol over hvad der figurerer på dit trådløse LAN... Det ville jeg i al fald gøre i fald Stofa/udbyder/boligforening/nørdet ven ikke kan løse problemet med dit wifi.
Jeg ville gøre det uanset, siden du melder at du ikke har et login til fiberboxen.... så kan du ikke skifte wifi kode...
Om hvilken router du skal vælge, så ville jeg kigge på Netgears Nighthawk serie.
Jeg har R7000 modellen, der dog er i den dyre ende (ca. 1500 kr.), men er meget nem at sætte op (autodetecter fx. om du kobler routeren på et eksisterende LAN), og kan styres via en app.
@ på tysk kb: alt-gr + Q... samme gælder for danske standard/windows tastaturer på mac.
Jeg har selv arbejdet i en tysk IT-afdeling, nok den største pet peeve jeg havde var ombytningen af Z og Y, også siden jeg brugte hhv. engelsk og dansk layout til det sproglige arbejde.
Til det findes der dog custom Windows og Mac layouts hvor Y og Z er på rette plads. her skal du bare forsigtige bytte tasterne hvis du kan
De sidste par tegn er kun tilvænning, men det kommer an på om du skal fx. programmere (snakker fx [], {} og | )
i stedet for ÆØÅ er der Ä Ö og Ü
QuoteDisplay More
ha, fuck, så falder man sq selv i den
Programmerer...
Jeg har indtil for nyligt arbejdet som sysadmin/programmør for Bering (dem med urene), så pt. går resten af tiden med at søge nyt arbejde og nyde den smukke natur der hvor jeg bor nu
Men når jeg ikke lige laver dét, så bliver Visual Studio lige fyret op, og jeg laver et lille program... bare for at lege, eller dyste lidt med noget kodegolf
Hvis indstillingerne i registreringsdatabasen ikke er nok for dig, så prøv never10
Til tider kan det ske at Microsoft i deres evige iver for at få dig til at opgradere overskriver regedit indstillingerne efter "vigtige" opdateringer.
never10 laver ikke blot ændringer i registreringsdatabasen, men slår også kendte "vigtige" (læs: win 10 nagging) opdateringer fra.
Desuden kan programmet rydde op efter et tidligere forsøg på at hente installationsfiler til win10... hvilket kan fylde 6-8 GB i sig selv.
Har brugt det på min flåde af maskiner, og siden da ingen win10 nag, og intet vedrørende win10 på mit system.
hvis du skal bruge det i IT-afdelingen, er der også nogle cmd kommandoer med, hvis du vil disable win 10 på mange maskiner
Har selv siddet i den anden ende af telefonen (som "callgirl"), dog ikke hos Stofa. Men jeg kan med sikkerhed sige at ca. sådan er det overalt
Af samme grund har jeg i sin tid lært mig selv at fejlsøge det meste.
Min egen erfaring er de har nogle små "guld korn" som kan finde ud af det resten kan ikke rigtig noget af dem man snakker med i telefonen.
Kun få er rent fakta uddannede til at kunne håndtere fejlene og læse testdata fra systemet korrekt. De får som regel 14 dages træning før de bliver smidt på telefonerne. Hvis man ikke har haft nogen teknisk uddannelse er man automatisk på skideren
Derudover er de tidsbegrænsede på hvor lang tid de må sidde med dig (ved os havde vi i gennemsnit 400 sek. pr kunde. Selvom jeg havde ca. 25-30 sek over i gennemsnit blev jeg fyret på det)
Jeg synes generalt at Stofa's support på det ene eller andet bare ikke er godt nok når deres folk siger det skriver vi i din sag og bla bla bla så er det lige som om at den næste som kigger ikke læser el. forstå det som står i sagen, tror hvis de virkelig gad og så læse lidt til tider så kunne de undgå utilfredse kunder meget mere det er bare en følelse jeg sidder tilbage med, fordi det er utroligt når man spørger ændre det på min opsætning 2-3 i telefonen enden de skal lave noget om man får NEJ med nærmest store blokstaver og så alligevel de ændre på det, er bare ikke godt nok.
Sahand fra Stofa teknisk support får da 4,5 stjerne ud af 5 fra mig fordi han kunne efter lidt diskosion faktisk finde ud af at ringe til den teknikker som har skiftet fiber boksen og få afvide hvad han skulle gøre.
At "skrive i din sag" er som regel bare varm luft for at komme af med dig (da de ellers bliver fyret) eller for at få dig til at falde til ro... tro mig, det er sket tit at jeg fik en tom sag smidt i knolden.
Med al respekt til Sahand, han burde faktisk kende til at teste linjen, og sende en tekniker hvor og hvis det var nødvendigt... men det er typisk når der kommer nyt grej, kommunikationen og vejlidningerne går fuldkommen i ged.
Desuden sidder de alle med op til 75-80 kunder om dagen... tro mig når jeg siger at man er kulret i hovedet når man kommer hjem
Men min generalle vurdering af stofa support (kundeservice og teknisk support) er efterhånden nede på -5 ud af 0 til 5 stjerner da det ikke kan passe man skal ha så meget bøvl med dem hver eneste gang, man føler det er lidt uprofessionelt en hel del af tiden.
Nu har du et rimeligt godt svar på hvorfor
Display MoreFlere og flere spil begynder at vil have en rigtig god mængde ram, for at køre flydende og uden problemer.
Det afhænger helt af hvilke spil, som er på tale.
Spiller du spil som er de allernyeste, så er 8GB allerede i underkanten, bare se på Witcher 3, det spil "skal" have mindst 8GB bare på anbefalet, og har du andet åbent osse, så kan du komme i knibe.
Er forskellen i pris lille, så er der intet, som taler for mindre end 16GB idag.
Mvh
Sam
Nu kan jeg ikke lige tale for Witcher 3, men hvor meget har du lige kørende i baggrunden?
99% af tiden på hjemmemaskinen har jeg max et par faner firefox og måske VLC kørende bagved spillet, plus resten (Catalyst,steam og andre småting)...
Jeg kan godt forstå dig hvis du har rainlendar eller andet desktop pynte skrammel kørende bagved...
Desuden... "Anbefalede" krav er hvad der skal til for at køre spillet optimalt... Som regel på High indstillinger med ordentlig framerate...