Indlæg af Warlord Zorg

    Langt om længe er der begyndt at komme passive HD4670 kort til mediecentre.


    Problemet er, at det skal passe til mit Antec Fusion og så skal køleribberne være på venstre side (GPU siden) af grafikkortet, idet der til højre er et trådløst netkort, der godt nok er lavt, men fylder lidt.


    Pt. har jeg set et fra HIS Radeon HD4670 iSilence4 , men her er køleribberne på den forkerte side.


    Dernæst er der kommet Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate hvor køleribberne vender rigtigt, men der er også nogle ribber på toppen. Dette er rigtigt fint, især fordi der i et Antec Fusion kabinet er indsugning lige over grafikkortet. Jeg tror det går med den smule kølerib, der er til højre side, der ikke går langt ned. Men men men, bliver kortet for højt?


    Er der nogen der har en idé om Sapphire kortet kan være der, eller andre 4670-kort med passiv køling (kort på vej).

    Dejligt at se test af passive kort - men som så mange andre test af grafikkort med store passive køleløsninger, mangler der billeder af kortet installeret i en pc, så man kan få fornemmelsen af hvor meget de fylder.


    Dette kort har køleribberne på højre side, men hvor meget fylder de, hvor tæt på sloth'et ved siden af er den, og især, hvor tæt på bundkortet er ribberne.


    Et billede siger mere en ord... ... og det er vel bare at tage et billede, når man tester.

    obligatorisk?? At bruge tiden på at hente står mig i mere end at købe tingene fra ny.


    150 kr. inkl. fragt overført over bank, og du sender det til mig, ellers må du finde en anden køber, der kan komme forbi dig.


    What will it be...

    Hej med jer


    Står og skal købe en bærbar og jeg har ikke styr på Intel mobil cpuer.


    HVad er forskellen mellem hhv. T og P såsom c2d P5800 og T5800??? fx. i disse configurationer:


    Extensa 5630G-582G25MN C2D P5800 250GB 2GB 15.4" CrystalBrite HD3650 512MB DVD-SM CrystalEye VHP


    eller


    Travelmate 5730G-6B4G32MN C2D T5870 320GB 4GB 15.4" CrystalBrite HD3650 512MB DVD-SM BT Fingerprint VHP

    Jeg kører slev med Athlon X2 BE-2400 med en Thermalright SI-128 køler på et MSI K9AGM3-FIH (690G) i et Antec VERIS Fusion 430. Det er masser af krafttil et mediecenter der ikke skal spilles med.

    Det er svært at vide om den er død eller ej, men lad den stå et par dage og se hvad der sker! Det kan sjældent betale sig at reparere en gammel bærbar.


    Til en anden gang - og især hvis andre laver samme nummer, så bør man aldrig prøve at hælde spildt kaffe ud af en bærbar! ÅRsagen er, at der i mange bærbare er en "drypbakke" under tastaturet, som tager det meste af væsken man måtte komme til at hælde i. Idet man så prøver at hælde kaffen ud, kommer man rent faktisk til blot at hælde det ned i selve hardwaren!


    Så en anden gang - sluk og vent nogle dage med at gøre noget.


    Ved godt det ikke hjælper dig nu.

    ok nu er jeg da helt i vildrede - lovsprog er sgu svær at forstå.


    Dette er den bedste beskrivelse af reglerne, men jeg synes den ind i mellem er selvmodsigende


    http://www.itu.dk/~borgen/ehandelsjura/bilag/ebutik.pdf





    Det samme gælder dette uddrag:


    4.1.2. Prisoplysninger ved e-handel
    Markedsføringslovens krav om prisoplysninger ved elektronisk handel supplerer de oplysningskrav, der gælder ved fjernsalg efter bl.a. forbruger aftaleloven og e-handelsloven. Kravet om prisoplysning efter markeds føringsloven gælder også i det omfang varer eller tjenesteydelser udbydes elektronisk til forbrugerne med mulighed for bestilling. Hvis ikke der er mulighed for bestilling på virksomhedens hjemmeside, betragtes hjemme siden som en annonce, hvor der ikke er et obligatorisk krav om mærkning.


    Det fremgår ikke klart af forarbejderne hvad der menes med “mulighed for bestilling”. Der skal formentlig være tale om en ordrefunktion, hvor købet kan gennemføres uden personlig korrespondance med virksomheden. Hjemmesider er derfor som udgangspunkt ikke omfattet alene fordi der oplyses en e-mail adresse eller et telefonnummer på hjemmesiden.


    Oplysningerne efter markedsføringsloven skal gives tidligere end de oplysninger, der skal gives efter forbrugeraftaleloven. Efter forbruger aftaleloven skal oplysningerne gives “inden der indgås en fjernsalgsaftale”, hvilket i praksis tolkes således, at forbrugeren skal have prisoplysningen senest på bestillingssiden.26 Efter markedsføringsloven skal prisoplysn ingen ske i forbindelse med, at forbrugeren præsenteres for varen, og under forudsætning af at forbrugerne har mulighed for bestille varen på hjemmesiden eller lignende.


    Det er principielt op til den erhvervsdrivende, hvordan kravet om prisoplysninger opfyldes, så længe bestemmelsens tydelighedskrav er opfyldt. I forbindelse med elektronisk handel, skal prisoplysningerne ikke nødvendigvis gives første gang produktet nævnes. I en internetbutik vil prisoplysningskravet være opfyldt, når forbrugeren let og hurtigt kan gøre sig bekendt med prisen for et produkt, hvilket f.eks. vil være tilfældet, når forbrugeren fra den første præsentation kan bevæge sig videre til en side, hvor varens pris oplyses.27


    Det følger af e-handelsloven § 8, at når der gives oplysning om pris for en informationssamfundstjeneste, skal prisen angives klart og tydeligt, hvilket dog ikke lægger yderligere til det krav, der følger af markedsføringsloven. Det skal i den forbindelse understreges, at kravene vedrørende prisop lysning ifølge e-handelsdirektivet (2000/31/EF) gælder når “der i for bindelse med informationssamfundstjenester angives priser” (artikel 5, stk. 2), og altså ikke når der er tale om “pris for en informationssamfunds tjeneste”.28 Efter samme bestemmelse i e-handelsloven (og direktivet) skal det endvidere fremgå, hvorvidt prisen er inklusive afgifter og leverings omkostninger, hvilket må indebære et krav om eksplicit oplysning.


    I modsætning til markedsføringsloven, er kravet om prisoplysninger i e-handelsloven ikke begrænset til udbud af produkter til forbrugerne.


    http://www.markedsforingsretten.dk/bogen/4.html