Indlæg af sbrandsborg

    Hej alle sammen,


    Jeg købte en 1.5 TB harddisk og satte den i min pc.


    Jeg gik ind i disk management på min Windows Vista X86 maskine for at oprette en partition på disken som skulle fylde alt pladsen ud, det så ud til at gå fint men da jeg så kom til at formattere disken fik jeg en fejl. hvor windows siger at den ikke kunne formattere disken, tjek at kabler osv er sat rigtigt i.


    Nå men så tænkte jeg at det sikkert kunne være det kabel eller sataporten på bundkortet så jeg skiftede kablet ud og satte disken i en anden port, det virkede heller ikke. fik helt den samme fejl.


    Så kom jeg på den ide om det kunne være en begrænsning i x86, derfor reinstallerede jeg min maskine med en Vista X64, men får helt den samme fejl.


    Jeg har nu netop prøvet at oprette 2 x 500 GB partitioner på disken og det gik helt fint og ser ud til at virke, så nu står jeg med en rest på knap 500 GB jeg ikke kan få til at virke.



    Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at fejlfinde?

    Hep,
    Jeg har et geforce 8600GT grafik kort det køre fantastisk i de gange men i nogen spil får jeg nogle mærkelige grafik fejl på skærmen, et spil den gør det meget i er C&C generals..


    Der kommer en masse små steger på skræmen som springer rundt samt der kommer nogle flash af forskellige farver..


    Jeg har taget et par billeder af det:
    [Blocked Image: http://www.sbrandsborg.dk/vlcsnap-595326.JPG]
    [Blocked Image: http://www.sbrandsborg.dk/vlcsnap-595692.JPG]
    Billederne kommer fra spillet Half-life2


    Hvad kan problemet være, hverken min cpu eller gpu har det varmt, ifølge nvidias egen software,
    Jeg køre samtidig med den nyeste driver fra nvidia..


    samtidig har jeg prøvet at køre en 3dmark for at se om det kunne fremprovokere fejlen, men det lykkesdes ikke..


    Kan nogen komme med et godt råd til hvordan jeg kan fejlfinde på dette?
    eller hvad fejlen kan skyldes?

    Vil prøve at smide det i en vens computer, men hvis jeg skal lave en rma på det er der følgende regler:
    -----
    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til shg.dk A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.



    Testgebyret er DKK 400 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.



    Indsendes varen på en reklamationssag indenfor 14 dage efter købet, stilles den lovpligtige 14 dages fortrydelsesretsperiode i bero fra afsendelsesdatoen, indtil varen er Dem i hænde igen. De gøres i den anledning også opmærksom på, at der gives testgebyr, hvis der ikke findes fejl på varen.
    -----



    Og da det kun er i nogle spil det laver fejl, så er det ikke sikkert de kan finde fejlen jo?


    hvad gør jeg så?

    er godt klar over at det ikke er et direkte gamer kort, men syntes at 8800 var ret meget dyre, gav kun 800 kr for det her...



    men det er også et kort der er overclocked fra standard... de temp. monitorre der er i nvidia softwaren, er de okay? eller kan de lyve om temp?

    Heps,
    Jeg har lige købt et nyt motherboard, cpu og grafik kort...


    Grafikkortet, et geforce 8600 GT begynder at flimre når jeg spiller forskellige spil..


    det gør det i:
    Command and Conquer Generals, Heroes of might and magic og i supreme commander..


    Men hvis jeg spiller Half-life 2 eller DAOC er der ingen problemer...


    Pluslig i spilne begynder der at komme en helveds masse små strejer på omkring 0.5 cm over det hele på skærmen (lidt som flimmer) og engang hvert 2 sek kommer der et kort blink hvor farverne bliver helt anderledes...


    Det bliver ved selv om jeg quitter spillet, det eneste der kan fjerne det er et genstart..


    Jeg køre med de nyeste drivers og det er en ren xp installation


    ifølge nvidia softwaren er kortet omkring 60c så det er jo heller ikke forvarmt


    Hvad kan dettes skyldes?




    Lidt info:
    [Blocked Image: http://www.sbrandsborg.dk/untitled.jpg]

    Hej,
    Fandt engang et skidegodt test program som testede pc'en igennem også bagefter sagde hvad jeg kunne gøre for at opnå mere i performance, evt fejl indstillinger osv


    Nogen der kender et sådanne program??