Indlæg af Listmann

    Jah, det er jo det... men det er nok fra person til person, jeg vil stadig hellere købe det større kort, frem for problemerne med crossfire må jeg nok indrømme... Nu har jeg allerede første problem med crossfire i GTA... Jeg må prøve med Crysis, det har jeg også liggende et sted :-)


    Typisk, jeg syntes VIRKELIG ikke det er lang tid siden jeg købte mit X1950pro som noget af det vildeste der var 8o


    En kammerat havde så købt det samme kort, men han opgraderede for et stykke tid tilbage. Det er hans x1950pro jeg har købt for at køre crossfire.

    Jeg ved godt det er ikke så konstruktivt meeen... Kan det virkelig svare sig at rode med den? Køb en ny til dem... Så billig som mulig, du får et KÆMPE plus i bogen, og hvad kan det koste efterhånden? Selv det billigste du kan finde vil være 10 gange bedre end den gamle, forudsat du nogensinde får liv i den...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Det er heller ikke lige frem det bedste kort du har valgt at køre crossfire med :crazyeyes:


    Hvis du skal skifte nu og stadig vil have crossfire men at det samtidig skal være billigt så vil jeg anbefale to styk HD4850.


    Mine to rykker alle de spil man kaster efter dem rundt og vil til en hver tid være bedre ind de kort du har brugt ;)



    Hmm.. Jeg siger ikke dit ikke kører godt, men jeg har svært ved at se hvordan crossfire skulle give "Mere" bare fordi det var nyere kort. Jeg mener, hvis jeg f.eks får 10% Udnyttelse af min nr2 GPU når de kører crossfire med X1950pro, så hænger det da ikke sammen at jeg får 20% eller mere udnyttelse af kort nummer 2 hvis jeg vælger nogle nyere kort?


    Jeg tror nu stadig du får mere ydelse hvis du tager de penge du ville give for 2* 4850 og smed dem i et 4890 F.eks... Men det kunne da være interessant at se nogle tests på området...

    Jeg takker for hjælpen, det kører nu. Disse 2 kort behøver åbenbart 2 broer, for uden kan det ikke sættes op. Med 2 broer, ingen problem.


    Jeg får cirka 10-15 frames mere i GTA IV Egen Benchmark når jeg kører crossfire, og spillet kører da også tilfredstillende og lag-fri med crossfire.


    Der er bare et stort problem, men det er jeg vist ikke den eneste der har... Når jeg kører crossfire, kan den telefon hovedpersonen i spillet har på sig, ikke vises på skærmen! Og det er en ret vigtig del af spillet at kunne se hvad der foregår på den.


    Pointen er, nu kører det. Konklusionen ydelsesmæssigt bliver, det kan helt sikkert ikke betale sig at købe 2 kort for crossfire, så hellere købe et lidt større kort. Men er dit Gamle skærmkort ved at få problemer med at følge med, kan du altid doble op med et extra hvis du kan finde et magen til billigt. Så kan du da strække købet af nyt skærmkort en smule... :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Det var hurtigt du fik lavet en ny installation af os? Nyt bundkort med andet chipset ny installation. 8)


    Heh, nej, det slap jeg for. Bundkortet er af samme type, bare med et lidt nyere chipset. Det accepterede windows åbenbart. Jeg ved ikke om den har installeret driverne korrekt, men det så sådan ud. Den gav sig hvertfald til at installere det andet kort.


    Jeg kører med Win XP.


    Men jeg har efter råd i en tidligere post kun sat en internal crossfire connector på... Nu vil jeg prøve at bestille en mere, og sætte dem begge på... JEg ved også man kan få eksterne connectors, men ved ikke liige hvor...



    Quote

    Oprindeligt indlæg af cyclups
    Listmann i stedet for at smide penge efter et nyt bundkort for at kunne køre crossfire med to aldrende grafikkort, så burde du måske købe et nyt grafikkort i stedet.


    Jamen hvor er det sjove i det?? :)) Nu havde jeg tilfældigvis de 2 grafikkort liggende, og jeg har altid gerne ville prøve hvordan det kørte.


    Og det er skuda også et ripoff at købe et kort med 2 PCI-e porte, opgivet som Crossfire kompatibelt, og så er det tilsyneladende lige det ene kort der kun kan køre crossfire med nogle enkelte bestemte kort?? X(


    Desuden bliver det stadig billigere for mig i sidste ende, for jeg kan ikke finde logik i at købe et middelmådigt grafikkort, hvis jeg f.eks skal vælge mellem 2 gode, skal jeg smide 2000kr for et Asus Radeon 4890 grafikkort med 1.3 teraflops grafikhåndtering og 1Gig DDR5, eller smider jeg 1000 kroner mere, altså 3000 og får (På papiret) Næsten dobbelt ydelse med Sapphire/Ati's Radeon 4870 X2 med ialt 2.4 Teraflops, og 2*1Gig DDR5??


    Jeg havde helt klart købt 4870 X2 :$ Og hvis Kranen ikke hader mig og min computer noki i forvejen, ville hun så helt sikkert komme til det :pokey:

    Okay, jeg har nu købt et nyt bundkort, samme type bare med et 790 chipset, så nu burde alt virke...


    Det gør det bare IKKE! Under ATI Catalyst Control Center siger den at jeg skal stoppe det 3d playback der kører, før jeg kan enable Crossfire. Jeg kan desuden kun finde et kort på listen over GPU'er... Burde der ikke være 2?


    Hej Igen Rasmus :-) Okay... Jeg har ikke fået kablet endnu, venter stadig. Mit chipset et ATI hybrid crossfire, eller det står der hvertfald på kassen. Det er nu ikke micro atx.

    Hmm... I mit forsøg på at samle en budget computer der kan følge med, tror jeg jeg har sparet lidt for meget... Jeg har et bundkort med et 780g Chipset, og såvidt jeg kan se på en chart jeg har fundet, er mit bundkort ikke kompatibelt med den type kort jeg vil sætte sammen (X1950)


    Da jeg købte kortet, købte jeg det egentligt bare ud fra der stod det var crossfire kompatibelt. Men det er tilsyneladende falsk reklame (Shg) Eftersom bundkortet kun er kompatibelt med få skærmkort i crossfire.


    Jeg vedlægger her et link til charten.


    http://ati.amd.com/technology/crossfire/charts.html


    Al input er velkommen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    GTA4 er faktisk mere cpu liderlig.


    Men du kunne da bare spørger om dem du bestilte ved ikke kunne sende det som et brev.
    Plejer de fleste at gøre hvis man spørger pænt :)


    hmm... Go' Ide Tex... Men 2 L8 8)


    Jeg har fået signatur på med min comp's... Ved godt det er ikke den vildeste cpu, har faktisk lige købt den, mente ikke jeg fik brug for mere kraft end 2*2.7Ghz. Hvis det endelig er, har jeg vandkøling jeg kan smide på, så må jeg jo skrue lidt op for den... Det er jo ikke en Black Edition for ingenting ;)
    Har set den testet med henholdsvis 2.7 og 3.2 Ghz. (Begge test's på standardkøling) hvor den kører kanon godt ved 3.2. I samme test skrev de at med vandkøling ville det ikke være usandsynligt at skrue den op på 3.6Ghz.


    Men lige nu tror jeg mit største hængeparti i forhold til GTA4 er min grafik, min cpu burde fint kunne følge med... Eller hvad?

    Igen takker jeg for et hurtigt svar. Et stk Crossfire kabel er nu bestilt (fragten er dyrere end kablet X( )


    Edit: Jeg skal nok komme tilbage i morgen når jeg får kablet, og skal til at bøvle med at få det til at virke :$ Den tid den sorg, men så er i advaret :9xo
    Projektet er at få GTA4 til at køre nogenlunde acceptabelt. Det ene kort kan godt trække det, men med uacceptabelt lave settings. Jeg har overvejet at købe det nye 4870 kort, men det er også penge jo...

    Okay, har spurgt mig lidt omkring, jeg får forskellige meldinger... Indianeren ovenfor skriver jeg skal bruge 2 for bedst ydelse, men guides jeg har læst, og forhandleren af kablerne siger jeg kun skal bruge et...


    Forvirret... :crazyeyes:

    Hejsa :-) Jeg har 2 stk Radeon X1950Pro kort som jeg godt vil prøve at sætte sammen, men jeg har ikke kablerne :oops:


    Hvad gør jeg? Kan hvilkesomhelst crossfirekabler bruges, eller er det forskelligt fra kort til kort...? Hvis der er nogle der tilfældigvis har nogle liggende, vil jeg evt. godt købe dem, ved ikke helt om jeg skal bruge 2 eller kun 1. Jeg syntes ikke jeg har haft held med at finde dem til salg løst nogle steder...

    Nej, kender ikke de udtryk :O


    Den jeg er ude efter, er den der gør at jeg kan få en hurtigere hd end jeg vil kunne med kun en... Og i raid programmet han brugte, stod det som performance raid...


    men jo, får lige at vide i min øresnegl at det er raid0

    Hejsa. Har købt 2 nye hd's til min computer


    ( http://www.edbpriser.dk/Produc…604&searchArea=&Soegeord= )


    Jeg faldt for de 32mb cache, og købte serverudgaven da de kun var lidt dyrere. :clap:


    Her er mit problem. Vil køre performance raid, og fik det da også sat op til det. Kan så ikke forstå at jeg stadig havde fuld udnyttelse af al hukkommelsen, troede kun jeg havde 500gb når jeg kørte performance... men nå, det var som det skulle være, og det kørte faktisk godt. Jeg installerer og flytter alt mit gamle lort over, tager næsten hele dagen.


    Dagen efter får jeg disklæsningsfejl :ohmy: må starte forfra, men med samme resultat X( selvom ham der sætter det op siger han har ændret på noget... Det er en kammerat der sætter det op, :pokey: han er ret fiks til computer, men har ikke prøvet at raide så meget.
    Vores konklusion nu må være at vi bruger nogle forkerte HD's :oops:... Eller hvad?


    Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp mht. hvad gør vi galt, og hvilke HD's bør jeg bruge hvis det er det? (ps) har ikke brug for mere end 500gb plads ialt.

    Jeh, så begynder det jo at ligne noget... men som sagt, er du hjemme hele dagen? For så kan du jo lige smide en adresse enten her eller på Listmann@Gmail.com, så jeg kan prøve at lægge en rute. Og så skal vi jo også lige have fundet noget pris... Hvad havde du forestillet dig? Der er cpu køler med ikk?
    Og hvilken pentium processor er det?

    Så skulle det være 3.2'eren, det andet er liige småt nok syn's jeg. Der er godtnok pænt langt til esbjerg... Og har du mobo dertil? Kan lige lade posten køre, måske der kommer en med et mobo på turen eller noget komplet.

    Hej tweakers. Er der nogle der skulle ligge inde med noget cpu og mobo de vil af med? Ligeglad med om det er p4 eller amd, jo vildere jo bedre selvfølgelig, dog ikke over 16-1700 kr. Det afhentes hurtigst muligt, derfor bør du bo indenfor cirka 100km af Hedensted (mellem vejle og Horsens), eller kan mødes med mig.


    Eneste krav er at det skal kunne køre med det hardware jeg har pt. Et par alm ide hdd'ere, ddr512 333ram og 512 400 ram, og mit gfx ATI Radeon X1600PRO


    Hurtigere! :T