Indlæg af Lays

    Min Toshiba-bærbar med Windows 7 vil ikke starte op. Jeg får dette billede når den starter op http://peecee.dk/uploads/042015/Toshiba.jpg


    Hvis jeg vælger det anbefalede, så forsøger computeren at starte Windows op, men i stedet for at vise skrivebordet, ser jeg blot en hvid mus, som jeg kan køre rundt på den sorte skærm. Og så kommer den ikke videre. Hvis jeg vælger "Start Windows normalt" eller går ind i fejlsikret tilstand, så genstarter computeren.


    Jeg har sat harddisken til en anden computer og oplever samme fejl.


    Hvad kan jeg gøre?

    Siden jeg har formateret min computer og opgraderet fra Office 2003 til 2010, er stavekontrollen ikke længere aktiv i Outlook Express. På det første billede ses det, at det slet ikke er muligt at aktivere stavekontrollen. Og på det næste billede burde der vist nok være en fane, som hedder 'Stavekontrol', og den mangler også. Hvad kan problemet være? Stavekontrollen virker fint i Word.


    Billede 1 http://img685.imageshack.us/img685/5199/15176082.jpg
    Billede 2 http://img824.imageshack.us/img824/5954/oe2i.jpg

    Jeg skal til at flytte i lejlighed, og skal derfor have fundet mig en tv-udbyder. Der er ikke nogen antenneforening i bygningen, så allerede der, er en hel del muligheder udelukket. Parabol er heller ikke muligt, så det skal vel komme via 'luften' (Boxer) eller via telefonstikket.


    Hvilke muligheder er der udover TDC/Yousee og Boxer?

    Jeg har et billedshow som jeg har lavet med Windows Movie Maker, som jeg ønsker at sende til en ven i Holland. På videoen er der engelske teskt henover billederne og min ven vil gerne ændre disse til hollandsk tekst. Skal jeg blot sende hende hele mappen hvor der ligger lyd, tekst, billeder WMM-projektfiler osv? Vil hun, når hun åbner WMM-projektfilen kunne identificere alle billederne som indgår i billedshowet?

    Min boot.ini fil har nu ændret sig. Hvis jeg går ind i 'Avanceret' i Denne computer, vælger 'Start og genoprettelse' og vælger 'Rediger,' står der nu:


    ;
    ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
    ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
    ;
    [boot loader]
    timeout=0
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    http://vlaurie.com/computers2/Articles/bootini.htm


    prøv at kigge der..


    Hvis du tager egenskaber for "denne computer" og så tager "avanceret" derefter "start og genoprettelse" og så fjerne fluebenet ved "vis liste over operativsystemer i 30 sec"


    Nu har jeg fjernet hakket i 'Vis liste oer operativsystemer i 30 sek), men computeren spørger stadig om, hvilket styresystem jeg vil vil vælge. Forskellen fra før er bare, at denne gang sagde den først at noget var beskadiget, hvorefter den genstartede, og derefter gav mig valgmuligheden mellem de 2 styresystemer, hvoraf jeg reelt kun har det ene.


    Jeg er blevet foreslået at jeg skal finde min XP SP2 cd frem, og trykke 'reparer.' Tror i det er værd at prøve? Der kan vel ikke ske noget ved det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Du sætter timeout til 0 altså:


    [boot loader]
    timeout=0


    Hvis du googler er det sådan folk løser det rundt om på nettet.


    Den spørger desværre stadig om hvilket styresystem jeg vil køre når jeg starter op :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Post lige hvad der står i din boot.ini der skal bare ændres noget i den.. =)

    Jeg fandt en fil der hedder 'boot.ini.backup'
    I den står der:


    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

    Det ser ud til at Win 7 er slettet, efter at jeg har formeteret den partition som Win 7 ligger på. Men når jeg starter computeren op, kan jeg stadig vælge mellem XP og 7. Win 7 virker ikke, men hvordan får jeg den til at lade være med at spørge om hvilket styresystem jeg vil bruge, når der reelt kun er ét?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Ligger Windows 7 og XP Pro, på hver deres partion? ;)


    Ja, præcis. Jeg fik hjælp på et andet forum. Det viste sig at jeg bare skulle højreklikke på den partition som 7 er installeret på, og trykke formater. Det tog èt sekund! :)

    Det ligner meget Vista med grafikken og sådan. Dette er også mere en opdatering af Vista end et helt nyt styresystem. Springet fra XP til Vista var langt større end springer bliver fra Vista til 7. Det er mere en slags Vista SP2.


    Det virker til at være væsenlig hurtigere end Vista er. Dette har været min største anke ved Vista, så det er kærkomment. Det er blevet nemmere at logge sig på det trådløse netværk. Der er kommet et 'Action Center', som styrer systemmeddelelserne (talebobler) fra højre side af proceslinjen. Proceslinjen er blevet gjort højere. Desværre er det svært, næsten umuligt, at skelne mellem genveje og åbne vinduer i proceslinjen. Man kan få et et preview af de vinduer man har åbne ved at trække musen henover. Det kan man også i Vista, men det fungerer noget bedre her.


    Hvis man kaster et vindue til den ene side, tilpasses det sådan, at det fylder halvdelen af skærmen. Hvis man ligeledes kaster et vindue over i den anden side af skærmen, er det meget nemt af flytte filer fra en mappe til en anden.


    Hvis man har flere vinduer åbne oven på hinanden, man kan 'ryste' det vindue man vil fokusere på, og så minimeres alle andrer vinduer. Hvis man ryster igen, kommer vinduerne op igen.


    Generelt kan man se, at Microsoft har forsøgt at gøre 7 lettere at bruge. De beskeder og beskrivelser man får, er mere logiske og enkle.


    Startmenuen er der ikke gjort noget ved. Den er stort set som i Vista.


    Endelig tapper den ikke mit batteri for strøm i så høj grad, som fx XP gør, som jeg også har på min bærbar.

    Jeg har installeret den nye betaudgave af Windows 7 på min Zepto bærbar, ved siden af XP Pro. Jeg installerede mest bare Win 7 fordi jeg var nysgerrig. Jeg ønsker derfor at slette det igen, men jeg kan ikke gennemskue hvordan. Er det overhovedet muligt?

    Jeg har en Acer bærbar, som tror at årstallet er 1980. Jeg kan ikke bruge nettet og Microsoft kan heller ikke opdatere af den grund. Jeg kan sagtens ændre det til 2008, men efter sluk/genstart, er computeren gået tilbage til 1980 igen. Hvad kan der være galt?

    Jeg bruger programmet Notebook Hardware Control på min Zepto bærbar med XP, for bl.a. at kunne spare på strømmen.
    Den anden dag kom jeg til at kigge lidt nærmere på programmet, og jeg kom til at se et faneblad der hedder 'ACPI'. Så vidt jeg ved har det noget med strømstyring at gøre, men selvom jeg har det slået til, siger programmet at det ikke er konfigureret. Hvad går dette ACPI helt præcist ud på og hvad gør jeg for at konfigurere det korrekt? http://img109.imagevenue.com/i…=41862_NHC_122_1176lo.JPG