Indlæg af SpRoX


    Men det er også "kun" PC3200, og de kan vel ikke nå op på 250+MHz 1:1?

    Hejsa


    Jeg overvejer at købe nye ram, men jeg ved ikke hvilke det skal være... De skal selvfølgelig være OC-venlige. Jeg skal bruge 2x 512MB. Gi et bud... :)

    Tror nu ikke det er så galt! Har du prøvet med mem. divider? Ved godt at dine ram er bedre end mine, men hvis mine kommer over ~205 spasser min maskine helt ud! Prøv at sætte max mem. til 166, cas2.5 og HTT til 3 og så start stille og roligt med 5MHz af gangen...

    Hvilken BIOS bruger du? Jeg kunne ikke få min stabil på andet end stock før jeg opdaterede til ver. 1.5... Men nu spiller den også! 2.5GHz uden have ændret på vcore eller vdimm!

    Jeg må nok sige at jeg er meget skuffet over støjniveauet! Selv med 7700 og det indbyggede kølesystem på 5-7V larmer den noget mere end min alm com! Og det er endda uden gfx... Vil så tilgengæld sige at jeg blev overrasket over hvor godt det onboard gfx faktisk er, til trods for at der kun er på 16MB!


    Hvis jeg skulle vælge en barebone ville klart blive en til Pentium M! Men det er stadig for dyrt, og det er ikke til at finde et hurtigt gfx med en køler der ikke larmer...


    Jeg kender heller ikke så meget til det med ram og divider... Ved bare at hvis mine ram kommer bare lidt over 200MHz (~205), så crachser min com...


    Mht links, så kig her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=46539 Der står en masse på XS.org som helt sikkert er værd at vide!!


    EDIT: Her er en tråd med lidt info om dit mobo: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52258

    Quote

    Oprindeligt indlæg af damp barn
    går den hen og blocker for en evt. nr2 cd-drev?


    Jeg har ikke tjekket, men det tror jeg faktisk nok... Den sidder i hvert fald ind over "rammen" til at sætte de forskellige drev i. Der kan i hvertfald ikke sidde en HD i stedet for floppy...

    Jeg har nu fået sat den zalman køler i, og det hjalp en del på støjniveauet! Det skal dog siges at den kun lige kan være der og at man så ikke kan bruge den nederste 5,25"!


    Men endnu en gang tak for tippet damp barn! :)

    Så jeg godt den anden dag -meget najs! :) Winchester er klart en af de fedeste cpuer jeg nogensinde har haft!


    Nogen der ved hvordan min fx ville klare sig mod en rigtig 3800+?

    Hejsa


    Vil bare lige poste mit OC reslutat. Jeg er nået op på 2.5GHz, hvilket jo bestemt ikke er banebrydende... :)


    Jeg har først kunne oc mit system efter jeg fik flashet til den nyeste bios (1.5) og sat en Chill 510W PSU i. Jeg er ret sikker på at det er mine ram der sætter græsen. Jeg har hverken ændret på vcore eller vdimm. Max mem. er sat til 166 og FSB til 250 @ 2.5-3-3-7-10, 1T timing og 4x HTT.


    Jeg ligger på 34 sec 1M SuperPI og lige under 6100 i 3DMark03 (4 game tests og 2 cpu).

    Fordømt! Ville ellers gerne ha passiv køling af gfx.. Jeg synes også det er alt for lamt at de ikke bytter rundt på de to slots -det er sq lige til at få lange løg af! :(

    Mange tak for det Damp! Ser ud som om du har fået stoppet noget gear ind i den lille boks :) Det er desværre min fætter der skal ha maskinen, men jeg er dybt forelsket i den! Overvejer selv at købe en til min nr. 2 maskinen, en XP2200+. Men ved du om der kan være et gfx med passiv Zalman køling i den?