Indlæg af SpRoX

Hejsa alle sammen

Vil bare lige smide et pic af mit lille "Projekt passiv NB køling". Blev en "lille" smule træt af den larmende blæser der sad på i forvejen...

Jeg skiftede også lige cpu køler da jeg var i gang. Det blev til en MIST MEGATower. Er lidt skuffet over støjniveauet på MIST blæseren, så den blir nok udskiftet med en NorthQ som den jeg har i mit kabi. http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=43179436

Jeg kan ta flere pics hvis folk vil se mere... :)

Oprindeligt indlæg af DEEF
    Gælder det også selvom det er pakket ud osv?

Ved ikke om det er 14 dage nu, men jeg har en gang købt en forstærker, brugt den et par dag og afleveret den tilbage. Det skulle jeg bare gøre inden 8 dage, så var der ikke nogen probs...

EDIT: Jeg regner med at skulle køre en 3000+ op på et A8V i weekenden, måske vi kunne lave nogle tests med dine dele ved samme lejlighed...?

Som en eller anden skrev i en anden tråd er der særdeles stor lighed mellem MIST MEGAtower og NB Cool Scraper SX1.

MIST: http://www.studiedata.dk/produ…=ACMS108&Fane=COLD,COCOCP

NB: http://www.noiseblocker.de/sho…_and_NB-Cool_Scraper.html

Nogen der kan fortælle mig om der rent faktisk er forskel på de to, udover navn og farve..?

MIST koster nemlig "kun" 399 kr mod 479 kr for NB's. Og der er jo ikke den store grund til at betale mere for et andet navn...

Jeg har skam set alle de der pics! Men jeg vil gerne se hvordan det ser ud når den er sat på fx... Altså hvor meget den fylder osv... Kan man ikke rigtig se på de pics der er i tweak's test da det er close ups...

Jeg har ikke helt luret hvordan mem divider virker på mit neo 2, en der kan forklare mig det?

Under DRAM i Bios har jeg sat max til 133MHz hvilket betyder at jeg nu kan køre stabilt ved FSB 245 i mod FSB 210 da max var sat til 200MHz...?

Tror det er en form for bug i BIOS eller chipset, den burde nemlig selv låse agp og pci portenes hastighed når man OC'er, men det gør den ikke med mindre man sætter agp til 67 MHz. Det er altså derfor du ikke kan finde et sted at slå det til/fra...

Jeg fik mit Neo 2 og min 3200+ for ca en uge siden. Har ikk haft så meget tid til at pille endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ta et kig på den her: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033

Jeg kunne ikk få min over 2.1 GHz før jeg læste den her: "TIP: OC Guide for the msi k8n neo2 by XS GraveDiggA
    right click save as and open with wordpad"

Nu ligger den på 2.45 GHz. Og der tog mig ca 5 min at få den stabil... Det tar noget tid at tygge sig igennem, men der er sq nogle guldkorn i mellem!!

Jeg har nu AGP til 67 MHz, sat fsb til 220 MHz, HTT til 3x, ram til cas 3 og den der max fsb til 200. Er den der max fsb ting ikke det samme som en ram divider?

Jeg kan med disse settings boote windows og køre Prime 95. Har kørt i ca 5 min uden probs nu... Jeg har ellers ikke kunne boote med mere end 210 MHz fsb.

Hva skal jeg sætte min ram timing til?

Har forresten set alle de der tips på XS.org, men tror bla mit prob ligger i min ram timing...

EDIT: Hvor finder jeg forresten et/nogle programmer hvor jeg kan se PCI/AGP hastighed, vcore, ram voltage osv? Har læst i XS tips at man ikke skal bruge Core Center. Og hvordan aktivere Cool 'n' Quiet i windows?

Jeg har en 600 MHz og en 700 MHz Duron, begge 100% stabile da de kørte ved 950 MHz (9.5 x 100).

Det er nok et af de bedste købe jeg nogensinde har gjort! :) Dernæst må det være min P4 NW 1.8 Ghz hvor man med tre tryk i BIOS ændrede FSB fra 100(400) til 133(533), og vupti, 2.4 GHz... :)

Hejsa.

Jeg har hørt at man kan integrere SP2 i ens WinXP cd. Jeg er klar at man selvf skal brænde en ny cd, men hvordan laver jeg et image, eller hva det nu er, hvor SP2 er med i?

Håber I kan hjælpe mig!

På forhånd tak,

Philip // SpRoX

Hentet fra Asus' hjemmeside om dit bundkort:

South Bridge
    - 2 x UltraDMA 133/100/66/33
    - 2 x Serial ATA, support RAID 0, RAID 1, and JBOD
    Promise 20378 RAID controller
    - 1 x UltraDMA 133/100/66/33
    - 2 x Serial ATA
    - Support RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, and Multiple RAID

Jeg tror du bruger "South Bridge - 2 x UltraDMA 133/100/66/33". Et eller andet sted i BIOS kan du sikkert "disable" den der Promise controller, så burde du slippe for beskeden "No drive attached ..."

Håber du finder ud af det

Mvh

Philip // SpRoX

Jeg har et Pentium 4 bundkort fra Asus som også har AI. Jeg har har slået det helt fra i BIOS! Og det synes jeg også du burde gøre. Som det blev nævnt tidligere er det bedre at OC manuelt.

Mht dit "Scanning IDE drives......" problem, så er mit bud at du har 2 ide Controller og at du kun bruger den ene og derfor kan den anden sjovt nok ikke se noget...