Indlæg af MichelKesin

    Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal sige. Jeg har en I7-9700k, der er blevet overclocked til 5.0ghz ved 1.345v siden april 2020. I dag havde jeg den pludselige trang til at nedklokke den tilbage til standard, som ærligt talt gør overclock ikke noget for det, jeg gør endnu. Jeg spilder bare magt og nedværdigende silicium til intet. Jeg nulstiller min bios til standard ved hjælp af reset-indstillingen, ikke CMOS eller noget lignende. Efter at have gjort det, fryser pc'en ved opstart af Windows, svarende til dårlig hukommelse eller en ustabil OC.

    Når jeg går tilbage til 5.0 GHz med samme spænding, 1.345 og de samme indstillinger som før, starter computeren helt fint, stresset perfekt som den har gjort det sidste år, og så gik jeg til standard igen - samme problem. PC fryser på Windows Handoff.

    Jeg mener, jeg er ikke nødvendigvis irriteret eller noget, da jeg bare kunne genoptage overklokken, og alt ville være tilbage til det normale, men mit endelige mål var at have CPU'en misligholdt, og dette, hvis noget, gør mig bare nysgerrig.

    Images

    • pasted-from-clipboard.png