Indlæg af FlakeZ

    Hej Venner.


    Jeg står og skal bruge et videokamera som skal bruges til lidt af hvert. Jeg har ikke lyst til at smide 4000 efter et kamera, så prisen skal være omkring de 2000 kr.


    Jeg har fundet Toshiba Camileo H20 som ser ud til at opfylde mine krav, men det er jo altid godt at få en second opinion.


    Mine krav:
    Forholdsvis billigt.
    Skal kunne tage still-billeder i en acceptabel opløsning.
    Digitalt, dvs. lagringen skal foregå på enten harddisk eller flash kort.


    Og et plus ville være hvis der var en form for "night-vision".


    Det skal siges at jeg intet har haft med videokamera at gøre tidligere.


    Men er det et for billigt og discount-agtig kamera jeg har fundet mig?
    Og er der nogle andre jeg burde overveje istedet?


    Tak tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Den slørede grønne streg i bunden syntes jeg ødelægger billedet en smule.


    Oh.. Var vidst lidt for ivrig med at få lagt det ud, det lagde jeg slet ikke mærke til. Men ja, du har ret, det ødelægger billedet ret meget egentlig.. Det skulle nok lige have været klippet væk..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsJK
    faktisk en meget god begyndelse! :9xo


    hvorfor er det så blåt øverst højre hjørne??


    Mange tak. :dance:


    Det er himlen. Helt skyfri dag.. og meget blå. Super flot vejr, også derfor jeg ville prøve at lege lidt med HDR. :)



    Andet kritik? Stadig ingen der kan forklare mig hvordan man får den surrealistiske effekt frem?


    Og hvad med at behandle dem manuelt i Photoshop? Giver det et bedre resultat end Photomatix' mere eller mindre automatiske fremgangsmåde?


    Tak igen.

    Hey Tweakere.


    Jeg har for første gang i dag prøvet at benytte nogle af de lidt mere komplicerede indstillinger på mit Canon EOS 400D, end bare de almindelig forud-indstillede programmer.


    Jeg faldt for nogle uger siden over nogle HDR billeder og synes det var en ret utrolig effekt man kunne få ved bare at ligge billeder oveni hinanden, så jeg ville også prøve at få denne effekt frem.


    Jeg har valgt at tage et billede af noget så kedeligt som vasketøj i min egen have. :crazyeyes: Men jeg synes kombinationen mellem lys/skygge var rimelig god her, og det var noget af det jeg gerne ville prøve at fange.


    Her er mit første forsøg:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/072008/IMG_8318_9_7.jpg]


    Jeg har som sagt skudt med EOS 400D, og med en ISO på 100.


    Billedet er sammensat af 3 billeder, med en eksponering på -2, 0, +2.


    Selve HDR billedet af "komponeret" i Photomatix.


    Jeg synes selv billedet er blevet udemærket, savner dog lidt den "Surrealistiske" effekt som jeg har set på nogle andre HDR billeder.


    Hvad synes i? Kritik? Hvad mangler der og hvad kan gøres bedre? (Udover et mere spændende motiv) :D


    Og til sidst, hvordan fremskaffer man den surrealistiske effekt?


    - Tak tak. :T


    Full Size Image

    Du kan godt købte min. Den er pt. gået i stykker, men har sendt den til RMA, så venter jo egentlig bare på at få en helt ny hjem. Forhåbentlig. Men uanset hvad kan du sagtens købe min.


    Hvad vil du give? :)


    Hvad skal du have for SCSI hdd og controller?

    Hvis du har Danske Bank kan du godt få det. De kalder det Danske Ung, du har også mulighed for at få Maestro kort, som du faktisk kan bruge rimelig mange steder.

    Mange tak for svarene.


    Det virkede, jeg gav dem en gang med hårtørren og vred dem lige så stille af.


    Der blev dejlig stille efter det. :clap:

    Hej. Jeg har lige fået min nye køler ind a døren. Arctic Cooling 3, til 5900XT.


    Men hvordan får jeg de køleprofiler af der sidder på RAM'ne?


    Og hvilket kølepasta skal jeg bruge? Arctic Cooling's egen eller noget coolermaster jeg har liggende?


    På forhånd tak.