Indlæg af Ginyu

    "Du skal osse være sikker på dit SATA setup i BIOS er som der var da du installerede Windows."


    vil det sige jeg ikke bare kan pille alle andre hdds end min windows hdd fra og få det til at fungere på den måde?


    "Check om SATA skal stå til IDE eller ACHI (?)."


    hvor skal jeg tjekke det? forstår ikke helt hvad du mener.



    ellers tak for hjælpen indtil videre. det er sgu godt at man kan få lidt hjælp af jer...

    windows ligger på en sata hdd. da jeg formaterede sidst pillede jeg alle andre hdds fra.


    jeg har prøvet at pille alle andre fra end min 36 gb raptor som jeg bruger til windows. den starter stadig ikke op. nogle gange kommer den frem til windows startup billedet med den blå bjælke der kører, og nogle gange er der bare en sort skærm med en blinkede "underscore"

    Hej Tweakup'ere. jeg har et stort problem jeg håber i kan hjælpe med.


    JEg flyttede hele min computer over i et nyt kabinet i går (Antec p182). Problemet opstår da jeg starter den op første gang efter jeg har flyttet det hele. Jeg har 3 Sata diske i den og en IDE, og da windows åbner kan den ikke genkende IDE'en. Jeg genstarter og tjekker BIOS om et stik evt skulle være faldet ud. det er det ikke. jeg genstarter igen og går ind i enhedshåndtering og fjerner de IDE controllere der ligger. Der ligger 2 x primary IDE COntrollere og 2x secondary IDE controllere ( ved ikke om det er normalt at der ligger 2 af hver). genstarter compen og den begynder at installere controllerne igen (igen 2 primary og 2 secondary). jeg prøver derefter at fjerne nforce ide controllere og genstarter. windows startes ikke rigtigt op mere. den kommer ikke forbi windows startbilledet med den blå bjælke der kører fra venstre til højre.


    jeg er lidt i tvivl om hvad der skal være primary master, slave og hvad der skal være secondary master, slave?


    mit c: ligger på en sata hardisk. jeg har også tjekket bootrækkefølgen.


    Please hjælp, for lige nu er det bare en sort ubrugelig kasse med udstyr for 15000 kr i.


    på forhånd tak

    Hej jeg leder efter et nyt grafikkort til min gamle comp. jeg spiller ikke på den men det skal kunne vise en ordentlig opløsning på min 22" skærm. max 1000 kroner, hvad er godt.



    G

    jeg har løst problemet ved at tage alle andre diske ud for så kunne den godt. problemet havde vist noget med at gøre med at den gerne ville formattere disken før install og det kunne den kun hvis der kun var en hdd tilsluttet.


    tak for alle indlæggende.


    Ginyu

    det er også lige præcis det jeg gør. der skal kun være en partition på disken (36 gb raptor) og jeg sletter den eksisterende og opretter igen. får stadig at vide at den ikke er xp kompatibel. kan man køre en formattering af disken og så partition direkte fra dos?

    Jeg vil da lige lige kigge på det med AHCI når jeg kommer hjem.


    mht til pladsen til installationen, så sletter jeg den eksisterende partition, opretter en ny og trykker install hvorefter jeg så får at vide at partitionen ikke er XP kompatibel.

    Jeg har prøvet nLite og det virker ikke.


    problemet er IKKE at den ikke kan se sata drevet, men den godkender ikke partitionen jeg opretter på den som XP kompatibel, hvad så end det betyder.


    vil det sige at det ikke er SCSI driveren den er gal med, siden den godt kan se drevet?

    alt ang. usb er enabled i bios.


    hvis jeg booter op fra bundkorts cd'en kan jeg kun lave en floppy disk med sata driverne på og det har jeg jo allerede. fuck det her. har brugt over 5000 kr på nyt hardware, snart 4 måneder og mange mange indlæg på diverse fora uden at jeg kan bruge min comp. kan det være noget andet der er galt med windows installationen eller bundkortet . jeg ved at at på alle nyere bundkort skulle det ikke være noget problem at installere windows på sata hdd. er det typisk når man skal installere på sata at den godt kan se hdd'en men ikke godkender partitionen.



    Please please please hjælp. blæser snart min hjerne ud på kabinettet

    Hej. Jeg har i lang tid bøvlet med at få installeret windows på en sata hdd, og besluttede til sidst efter alt andet havde fejlet at købe et floppy drev hvor jeg så kan lægge sata controller driverne ppå. Drevet jeg har købt er et usb floppydrev da jeg fik at vide at det ville virke fint. jeg har så prøvet og det er som om at drevet ikke bliver genkendt. er der noget specielt jeg skal gøre eller hvad er der galt???????

    Er der ingen der kan hjælpe???


    Jeg har prøvet at brænde et image med pnp scsi driveren på men der er ingen forskel fra den alm windows installation til denne. den fortæller mig stadig at den partition jeg opretter på sata disken ikke er XP kompatibel og at jeg kun kan installere på den eksisterende IDE disk...


    Hjælp

    nu har jeg fundet en anden computer jeg kan bruge til at slipstreame sata driverne ind i windows installationen. men jeg er liddt i tvivl om hvilken sata driver jeg skal bruge. bundkortet er et asus P5N-e sli og jeg skal ikke bruge raid. Der er en der hedder JMicron JMB36X SATA/PATA Controller Driver V1.16.1.0 for Windows 2K/XP/2003 & 64Bit XP/2003. Er det den?