Må se hvad jeg finder, takker for forsøgende.
Indlæg af Lars_78
-
-
Lyder også ganske fornuftigt, men jeg kan godt være lidt bekymreret på dine vejne om du vil kunne løse dine problemer
Altså nu er det ikke hele tiden den bryder ned. Men det kunne være spændende at prøve nogle andre stænger af samme slags for at se hvor det går galt
-
Det er mere fordi, jeg tænker om den ikke har nået en alder hvor det vil give bedre mening for dig bare at udskifte den
Joh, hvis finanserne var til det ville jeg gerne, men der er nogle ting jeg har valgt foran at købe ny computer, og så længe at den her sagtens kan trække de spil jeg sidder med så må den køre så længe.
-
Hvor gammel er din pc?
Det er en brugt jeg har, så det tør jeg ikke sige, men den kan vil have nogle år på bag når det er en i5 cpu
-
ved Lenovo ser jeg pc3-10600 som anbefalet
du har valgt pc3-10700 rammer
Så er de rettet jeg havde skrevet forkert og ikke lige set det
-
Computeren er en Lenovo Thinkcenter M91p
MB: 7052A9G
CPU: i5-2400
Ram:
2x2GB PC3-10600 SK Hynix HMT125U7TRF8C-H9 (Meldes OK både som single og Par i alle sokler)
2x4GB PC3-10600 Ramaxel RMR1870EC58E9F1333 (Meldes OK som single, men fejl som par)
-
Sidste gang jeg havde ram fejl, skulle jeg en tur forbi bios.
Fejl gav "kun" random fejl, men jeg skulle låse hvilken MHz som de skulle køre på, pga mit bundkort kunne ikke selv finde ud af det
Det ser desværre ikke ud til at jeg kan få lov til at pille i hvordan BIOS skal håndter MHz
-
Når du siger parvis har du så sikret dig at de sidder rigtigt i dit bundkort i forhold til Dual Channel?
Hvis du har det så kunne det godt lyde som en fejl på dit bundkort og ikke nødvendigvis dine RAM.
Det kan også være på din CPU hvis RAM controlleren fejler noget der.
Sokkel 1-3 - 2 GB og sokkel 2-4 - 4 GB, men burde den så ikke fejle når jeg tester dem enkeltvis ?, for fejlen optræder jo kun når de sidder parvis ?
-
Hej,
Vil høre der er nogen der kan give en lille forklaring da jeg ikke selv har kunne finde den, jeg har to ens ramstænger på hver 4 GB (8GB ialt), de sidder parvis i computeren, når de sidder som par melder windows og test program fejl, men tester jeg dem enkeltvis i alle soklerne er der ingen fejl, det er så snart de sidder som par at fejlen dukker op, så jeg undre mig og har ikke kunne finde ud af hvorfor, så vil høre om der er nogen af jer der har oplevet det og om de er lige til småt brandbart.