Indlæg af Madrick

    I må ikke spørge mig om, hvorfor den vil.. Men det er lykkedes... 2,7 indtil nu, har ikke prøvet mere... Det eneste jeg har gjort er at sætte fsb til 300 mhz.. Har ikke givet den mere voldt eller noget, og den kører fint selv under prime95..
    Bundkort: ASRock ConRoeXFire-eSATA2 ( http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231043 )



    Det skal lige siges at det er med Bokskøler!!


    [Blocked Image: http://img57.imageshack.us/my.php?image=27pd3.jpg]


    Hvordan kommer jeg videre? Kan jo selvfølgelig bare sætte FSB højere op, men jeg sys ikke jeg kan finde det sted i BIOS hvor jeg låser min PCI-E port, så den blir vel også bare hurtigere og hurtigere? Og kan vel til sidst skade grafikkortet??


    MEN!!! AS(S)ROCK OVERCLOCK!! :clap:

    Den står på 33... Er den så låst?? Jeg forstår faktisk ikke at jeg kan OC med det her board?!... Og med bokskøler... Med 2.6 ghz er den 57 grader ved full load i prime95 :boxing:

    Så kører den 2.6 helt stabilt... 51 grader er coresne på... Hvordan låser jeg min PCI-E?? Vil jeg gerne inden jeg fortsætter, men sys ik jeg kan finde det i BIOS!

    Gider I forklare mig hvordan steping på ram fungerer, og i hvilke tilfælde man skal ændre det.


    Hvor følsom er en conroe overfor volt? Vcore?

    Jeg prøver lige at skrive spørgsmålet lidt tydeligere... Kan mit mobo/ andet hardware tage skade?.. Mine ram er pc 6400 men kører kun pc, hmm er det 5400? Kan ikke lige huske skalaen.. :razz:

    Nu tænker jeg lige så meget på bundkortet og andre hardwaredele, jeg ved godt at Conroe kan tage noget gass :T


    Er jeg så den eneste på tweak der kan OC med et As(s)rock? Woohooo!!

    Så der er ikke andre møder at OC den på end at hæve frontsidebusen? Lige nu kører den jo lidt over 1100... Kan den tage skade hvis jeg sætter den højere op? Eller vil den bare ikke boote så?


    Looks like i'm lucky :razz: Den kører i hvertfald 100% stabil på 2,5 Ghz..

    Jamen standard hele vejen igennem.. Det eneste jeg har gjort er at sætte den 11 mhz op, har ikke prøvet mere...


    Måske er det fordi det er deres dyreste board til conroe, dunno.., (Selvom det jo ikke er dyrt!)


    Men kan jeg clocke på andre måder? Kan man unlock multipli?

    Hej Drenge!


    Jeg ved godt der er en lang tråd, og at jeg bare kan læse den, men har læst de første 7 sider, og jeg gider ikke lede videre..


    Er der nogen der har erfarring med at OC den med boxskøler?? Jeg satte min fra 266 til 277 igår... 2400 @ 2500, det er jo ikke det vilde, overhovedet!! Men vil gerne lige høre lidt fra folk...


    Er der andre måder jeg kan OC den på? For min frontsidebus vil jo nok ikke finde sig i at jeg bare smider den op på fx. 300..!!


    Et program jeg kan se temperatur i?


    Jeg har et ASRock ConRoeXFire-eSATA2 bundkort, det sætter i sig selv nogle begrænsninger.. Men jeg vil gerne lege lidt med det alligevel... 2.6 eller 2.7 kunne være fedt!

    Så længe jeg bare spiller normalt går den slet ikke op i speed, så kan slet ikke høre den.. Det er kun lige når den booter, så det overlever jeg nok :crazyeyes:

    Det kunne være jeg skulle prøve det.. Men den er også så dejlig lydløs.. :clap:
    Når jeg starter computeren op starten den altid på maks blæsning, og tro mig, den kan virkelig lægge fra land! Menee det lyder også som kastrup lufthavn :T

    Mit autoclock virker også fint, det tager bare 5 minutter for den at config det... Men den kommer op på 89 grader når den gør det, så er ikke helt tryg ved det!!


    :boxed: