Indlæg af Shooqer

    Hej


    Jeg er på udkig efter en ny bærbar


    Den skal bruges til:
    Twitter
    Facebook
    Musik
    nyheder
    IKKE Win8 (det stinker - ellers også er jeg for dum)
    skal MIn have 2 USB porte
    MAX 13.3 tommer


    Pris, Billigt - 3000kr + -

    Seagate Barracuda 40GB
    ATA tilslutning
    50kr


    Seagate Barracuda 80GB
    ATA tilslutning
    50kr


    Quantum Fireball 30GB (tror jeg)
    ATA tilslutning
    50kr


    Harddisk til bærbar
    Fujitsu siemens 120GB
    model: mhw2120BH
    SATA tilslutning
    100kr stk.
    Har 2stk


    KUN TIL AFHENTNING I AALBORG


    Der må gerne bydes på tingene

    Er ved at rydde op i gemmerne


    DVD-Brænder
    model: ND-3540A
    ATA tilslutning
    Sort front
    100kr


    DVD-Brænder
    model: DVR-212BK
    SATA tilslutning
    Sort front
    100kr


    Sony CD-brænder - DVD drev
    Model: CRX300A
    48X/24X/48X/16X
    Lys front
    ATA tilslutning
    50kr


    DVD-drev
    model: DVD103S
    Lys front
    ATA tilslutning
    Model UDEN skuffe, skiven går ind i 2 "læber"
    50kr


    KUN TIL AFHENTNING I AALBORG


    Der må gerne bydes på tingene

    Hej


    Hvad kan denne maskine koste?


    GIGABYTE GA-MA74GM-S2H
    AMD 5000+ DUAL CORE
    2X1 KINGSTON RAM
    200GB SATA HD
    ANTEC 380W PSU
    2 X DVD-DREV - den ene er en DVD brænder, den anden ukendt


    Bundkort, ram, cpu er 5år gammel


    Jeg ved at den optiske COAX lyd udgang IKKE virker.


    Det er hele er pakket ind i et kabinet


    Der medfølger en fladskærm, tastatur og en MX500 mus


    HVAD KAN DETTE KOSTE?

    Hej igen


    Undskyld jeg ikke har skrevet tilbage, men har haft Grus til at kigge på det hele, og vi er blevet enige om, at der skal nyt hardware til, og det er hermed købt.

    Hej


    NU har jeg formateret min computer og lagt WinXP som jeg plejer.
    Nu vil Windows IKKE selv opdatere og kan ikke gøre manuelt.


    Jeg havde en ATA HD der skulle ud af computere, fordi der ikke var plads til længere.


    Kører med SATA HD'er. kan ikke komme på min anden disk hvor SAMTLIGE drivere til min computer ligger.


    Har prøvet at starte HELT FORFRA med at installere WinXP i til fælde noget gik galt,


    Nogen BUD?


    kom lige til at kigge det igennem og det ser umiddelbart ikke ud til at xp 32bit understøtter det, da det ikke kan addressere større end 2tb. xp 64bit gør men kan dog ikke boote fra gpt.
    jeg er dog rimelig overbevist om at det er der hele humlen ligger begravet og at det er derfor at du ikke kan lave partitioner der er større end 2 tb.


    paragon har dog lavet en custom driver som gør at det kan understøtte 3tb



    1. jeg synes ikke jeg forstår vejledningen til der Paragon


    2. Tror faktisk jeg har en XP 64bit til at ligge :) kunne være man skulle prøve at leje med det :)


    Flere forslag modtaget gerne :)

    nu kan jeg ikke lige huske hvordan xp er bygget op. men hvis du skal have 3gb partition i windows 7 er du nød til at konfigurere din disk som GPT i stedet MBR. eller kan du også kun lave 2tb partitioner i windows 7

    Hvad er forskellen på GPT og MBR?

    Citeret fra "Shooqer"




    nu spørger jeg måske dumt


    Men bios kan se at den nye HD er en 3tb - burde motherboardet så ikke kunne arbejde med disken?


    Citeret fra "PsyCho"




    shtennek altså hvis han bundkort kan se disken og han så vidt jeg forstår kan lave pationer på 2tb og så en på rest så kan bundkortet da sagtens arbejde med disken, det med partionsstørrelser er da noget at gøre med softwaren er det ikke?


    hvad skulle ellers forhindre controlleren i at kunne 3 tb partioner når den nu fint læser disken bare delt på 2 partioner?


    Har du prøvet Paragon som gamingking foreslår dig?


    Sådan fungere det, desværre ikke rigtigt. Jeg kan ikke forklare hvordan og hvorfor uden, at skulle have læst op på en helt masse. Men hvis man ser på nyere bundkort (f. eks mit eget Gigabyte Z68X-UD3HB3) så er der frigivet BIOS updates dertil, for at kunne arbejde med 3TB+ harddiske. Det er lidt ligesom med RAM og styresystem; Har du 32Bit styresystem, kan du ikke udnytte alle 4GB RAM selvom BIOS kan se dem - det kan du hvis du køre med et 64Bit styresystem.


    Så jo, det ér et "software" problem - men et software problem der ikke kan løses af andre end bundkortproducenten, hvis det overhovedet kan lade sig gøre med den harddisk controller der sidder på boardet.


    Hvis det er sådan som du siger det er - må jeg leve med 2 partitioner indtil jeg køber nyt grej :)


    Citeret fra "shtennek"


    En anden ting, der måske også er rimelig relevant, er hvilket bundkort du har? Det er nemlig ikke alle boards der understøtter 3TB diske. Så måske er det der problemet ligger.


    Citeret fra "shtennek"




    Citeret fra "shtennek"


    Og når du kører med Win XP går jeg ud fra, at det er en lidt aldrene maskine du har dig? :-)
    CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
    Motherboard: Gigabyte GA-MA74GM-S2H FB
    Ram: 2GB DUAL
    Grafikkort: 9600 GT


    Citeret fra "shtennek"




    WinXP SP3 Engelsk


    Citeret fra "shtennek"




    link til board:
    http://www.gigabyte.com/products/product?spx?pid=2775#ov


    Citeret fra "shtennek"




    Så vidt jeg kan se, understøtter den ikke så store harddiske - som minimum skulle der have været en update, hvor det står. Så umiddelbart, kan du ikke gøre andet end, at skifte system, for at få de 3TB. Ikke en gang W7/W8 har fået eb 3TB update på det bundkort. Desværre..


    Dvs. hvis jeg får fat på Win7 så kan jeg lave EN partition på 3tb?


    Nej - Bundkortet understøtter ganske enkelt ikke 3TB harddiske. Så det er dit hardware der skal opgraderes; Bundkort, CPU og RAM.

    jamen sikke noget skrammel - men der er jo en forklaring på ALT :)


    Tak for hjælpen :)



    WinXP SP3 Engelsk



    Så vidt jeg kan se, understøtter den ikke så store harddiske - som minimum skulle der have været en update, hvor det står. Så umiddelbart, kan du ikke gøre andet end, at skifte system, for at få de 3TB. Ikke en gang W7/W8 har fået eb 3TB update på det bundkort. Desværre..


    Dvs. hvis jeg får fat på Win7 så kan jeg lave EN partition på 3tb?

    En anden ting, der måske også er rimelig relevant, er hvilket bundkort du har? Det er nemlig ikke alle boards der understøtter 3TB diske. Så måske er det der problemet ligger.


    Og når du kører med Win XP går jeg ud fra, at det er en lidt aldrene maskine du har dig? :-)

    CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
    Motherboard: Gigabyte GA-MA74GM-S2H FB
    Ram: 2GB DUAL
    Grafikkort: 9600 GT


    WinXP SP3 Engelsk


    link til board:
    http://www.gigabyte.com/produc…uct-page.aspx?pid=2775#ov