Indlæg af fragnot7

I forhold til PSU handler det mest om at finde en med minumum en Gold+ Rating. Hvis du vil gå med livrem og seler så kan du gå op i Platinum eller Titanium. SeaSonic laver nogen rigtigt gode bud på den front.

Til kabinet hvil jeg HELT klart vælge et andet end det du har kig på. Hvis du vil overclocke så er airflow super vigtigt så du får kølet tingene ordentligt.

Det du har i kikkerten ser meget lukket ud i fronten så der vil du uden tvivl være begrænset.

Yep, det er slettet fra listen igen. Jeg læste også lige det var plastik glas istedet for tempered.

Jeg er lidt ude i noget H700i som kabinet.

Ellers andre forslag hvis det ikke skal være noget plastik, og med sublim air flow.

Hey boys..

Lille update herfra.

Min egentlige pointe og tanke var, at skifte til AMD da jeg aldrig har prøvet det. Jeg synes jeg har læst gode ting om ryzen serien, så jeg tænker at tage springet. Jeg er ligeglad med om det er +/- 10fps her og der.

Sådan her ser det ud indtil videre :

Ryzen 7 2700X
    AORUS 1080 TI
    X470 AORUS GAMING 7
    G.Skill Flare X DDR4 16GB KIT 3200Mhz CL14
    Samsung EVO 970 500GB

Målet er at skifte 2700X ud med den største og bedste AMD processor der kommer i 3xxx serien, når det engang kommer. X470 skulle kunne trække det, så det er kun cpu'en som bliver skiftet på det tidspunkt.

• Jeg mangler egentlig en stabil PSU, det er ikke noget der behøver at være toppen af poppen. Dog skal den være egnet til OC (ved ikke om en PSU skal være mere eller mindre egnet til det)

• Derudover så mangler jeg et lækkert kabinet. Jeg var lidt faldet for AORUS AC300, men jeg kan satme ikke finde det nogen steder. Jeg er lidt en "sucker" for at holde den røde tråd igennem et build. Så aorus bundkort, 1080 ti og kabinet ville spille meget godt sammen tror jeg.

Skal du hae skærm med i dit budget også og hvilken opløsning og refresh rate sigter du efter at skulle spille ved? Det har også stor indflydelse på de generelle overvejelser.

Tak for besvarelse.

Ja det er KUN til gaming og general hverdags brug.

Altså lige nu har jeg 8700k, Corsair H150i Platinum AIO, Asus z370-E, Asus Cerebrus 1070 TI, 16GB 3200MHz ram, Corsair 750W hvid PSU + hvidt Lian Li Dynamic 011. Men jeg er træt af det. Før i tiden kunne jeg OC den til 5GHz, men efter al det her skod RGB og psu extended cables er kommet på, så brokker den sig bare prøvet at OC den lidt.

Jeg er træt af den, og vil have nyt nyt nyt.

Jeg har en Asus ROG Swift PG279Q skærm, som kører 1440p? og 165HZ

Hey.

Jeg er ude efter at bygge en ny gaming maskine. Har altid været lidt af en Intel fan, men nu er tiden altså kommet til at prøve AMD. Jeg tænker Ryzen 2700x (det skulle være den bedste AMD cpu, hvis jeg ikke er til det Threadripper halløj, korrekt?)

Alt hvad jeg tænker er "performance, performance og mere performance". Det er mht. alt i form af :

- kabinet : skal have det bedste muligheder for airflow
    - køling : ingen præferencer ift. AIO eller luft. Skal dog være det bedste til OC (uden custom vandkøling - AIO's er ok)
    - RGB : jævnt ligeglad
    - Bundkort : skal være et af de bedste til OC, og understøtte 3xxx CPU serien når den kommer
    - GPU : Tænker lidt noget Aorus 1080 TI brugt.

Er der nogen søde mennesker der gider hjælpe med at komme med nogen ideér?