Indlæg af OleOpfinder

Jeg har de sidste måned eller halvanden haft problemer med min NAS, en aldrende Synology DS-408. Den er ikke rørt, opgraderet eller nulstillet/initialiseret så den er ikke syndere, tror jeg. Men jeg kan ikke komme i kontakt med den via NETVÆRK i Windows Explorer. Jeg får bare at vide der ikke er kontakt til enheden. Jeg kører Windows 10, lige nu version 1809, build 17763.316, men jeg har haft formatteret mine computere, både min stationære med den licens der hører til den og min nye Lenovo IdeaPad 330 med separat tilhørende serienummer med to forskellige version er af Windows der startede noget lavere end 1809. Jeg har endda i frustration købt en ekstra NAS, en QNap TS-112 fordi jeg var overbevist om det var min NAS der var fejl på. Jeg kan ikke få kontakt gennem netværket, hverken til Synology'en og Synology Assistant eller QNap med QFinder Pro. Jeg kan derimod godt komme i kontakt OG overføre film og musik til dem begge via IP adresse og FileZilla FTP, og kan se dem i browseren og logge på webinterface via deres IP adresser. Nogen gode bud på hvorfor fanden jeg ikke kan se dem og overføre til dem uden at skulle bruge FTP? Jeg kunne indtil for ca. 6 uger siden godt overføre til dem i Windows Explorer, men hastigheder omkring 45 MB/sek... Min internetudbyder, KvikNet, siger de ikke har lavet op på routeropsætningen derindefra. Jeg har endda for en sikkherheds skyld fået tilsendt en ny Inteno router der var v 1.2 hvor den gamle var v 1.1.
    Nogen gode ideer??? Be' om??