Indlæg af Fragman

    helt enig med ovenstående folk, jeg sidder selv med rigelit her, og kan ikke følge med i min gamle AMD maskine, og kun mit internet (bruger kun trådløst net lige nu) begrænser mig nu. Bare sørg for køling er ordentlig, dvs mindst 120mm kølere :) så de ikke larmer for meget :)

    Jeg har ingen anelse om hvor længe jeg faktisk har været bruger og også skribent herinde for tweak, men har nydt alle årene, da det er skønt at få hjælp og hjælpe andre også. andre forums har jeg været inde på inden, lidt erfaring inden var jo nødvendig :D - men altid en venlig tone herinde , både hos folk der var skribent og folk der manglede hjælp eller var gode til at give hjælp. Så tak for det. :9xo

    og stadig ville en strømforsyning man ved er stabil også været mit første valg, så kunne man skruge ned for gfx lidt senere..sønnike kunne jo også pludselig skifte stil..det har vi vidst alle prøvet :) og en psu der pludselig smadrer det hele er altså ikke sjovt...

    husk lige at checke om din nuværende "pc" rent faktisk er stor nok fysisk til at kunde rumme et almindelig atx bundkort...måske er det nødvendigt og nemmest bare at købe en helt ny og sælge den du har til en der bare skal sidde og bruge den som hygge maskine - men så dyrt er det nu ikke at skifte en helt maskine, bare kig ind og se hvad folk sælger de gamle supermaskiner for herinde fx...

    det er jo muligt det er en form for anti-funktion til folk der skulle stjæle din pc inde i forretningen, så det nemmeste ville jo være at høre dem om der er en kode du skal taste ind i windows login eller ude i dit nye bundkorts hovedmenu . den slags kan kræve at man kun kan starte op med 1 Ramklods eller lign..det er jo beregnet til at folk ikke skal stjæle din pc :)

    en Asus med I5/I7 i, der er enten brugt eller kommer ud her imorgen til Black Friday, give det en større/mere SSD eller Ramm..men om 1200 kan klares det er måske svært

    Et RX480 er alt rigeligt til at køre Battlefield med high/ultra grafik i 1080p. Prøv at se om du ikke kan finde de helt samme RAM klodser som du allerede har, hvis du vil opgradere.

    Dvs. Hvis du har 2x4GB klodser, skal du ud i to mere af dem (hvis bundkortet altså har fire RAM pladser) - Eller købe 2x8GB. Tre RAM klodser giver ofte kun problemer.

    Dvs. Hvis du har 2x4GB klodser, skal du ud i to mere af dem (hvis bundkortet altså har fire RAM pladser) - Eller købe 2x8GB. Tre RAM klodser giver ofte kun problemer.

    Helt enig. og er den ikke stabil kan en ny SSD på ca 250GB*2 og windows igen på det ene, nok give andre hastigheder i det daglige af den, samt stabilitet - men en I7 er alt andet også et godt råd.

    jeg har nogenlunde samme opstilling og ingen problemer her vel, men jeg har 2*250GB ssd og en 64GB når der skal formateres og flyttes bl. i spillene samt en 500GB WD udelukkende til backup. intet er specielt dyrt og smutter der en disc kan det reddes. så hav spillene på 1 disc og win og programmer på en anden :)

    slet ikke nogen grund til at give så meget lige nu.


    ligger selv her med en A10 og Asrock mobo, 2*8GB Ramm og R9-270 dual-X , og det er ikke pcen der er problemet det er nettet efter jeg fik lige så meget SSD i som alm Backup i den gamle 500GB WD. og SSD er ikke dyrt heller.

    tror godt din PSU kan trække det uden problemer, om man skal overclocke på systemet er lidt om det er er en psu der stabil nok til det. Nu kender jeg ikke mærket der og deres stabilitet. og skal man ikke oc kan du få de nye Asus Z-170 bundkort ned til 990/1150 kr og gaming udgaver til ca 1450kr.

    uanset om det er muligt at oc, så behøver du ikke gøre hvis du ikke aner hvordan, du har dog komponenterne til det senere hvis du finder ud af hvordan :) .

    jeg havde selv samme fejl efter en windows7 og steam update, og har prøvet en masse, da bundkort/cpu/ram var næsten nyt, og endte med at prøve med køre med kun 1 ram klods. Pludselig var der ingen problemer og det var ligegyldigt om det var den ene eller anden klods jeg brugte. tror umiddelbart at det er sidefilen, der jo bliver større, jo mere ram der er, så den bruger måske for meget, eller en dårlig sektor på mit C: drev, hvor kun Windows ellers er.

    https://www.komplett.dk/corsai…e-1500-v2-dolby-71/798017 fandt disse på komplett er det et updateret version ? og kan corsair anbefales? ved du om den holder efter længere tid og ikke knækker ligesom g35? :)

    nej desværre ikke endnu, ville lidt ønske en længerevarende test af de forskellige ting som netop headsets og mus og tastaturer, var muligt herinde. Da jeg selv er epileptiker har jeg fået flere anfald, hvor jeg har smadret en del headsets fx og et Speedlink Medusa var sq ikke helt billige dengang :(