Indlæg af wiesel

    Kunne være fedt hvis jeg kunne få svar i aften, da jeg har hørt noget med at Merlin holder ophørsudsalg imorgen, hvor man kan spare op til 70% på alt i butikken.

    Skal bruge noget hjælp til køb af digital kamera. Jeg må indrømme at jeg her er total på bar bund, hvad angår hvad jeg skal vælge og hvad som er godt.


    Det skal bruges til at tage billeder til fester/ferier etc.


    Kravene er følgende


    - Skal være kompakt (skal kunne ligge i bukselommen, så det skal heller ikke veje alt for meget)
    - MAX 2000 kr.


    Har selv kigget lidt på Canons IXUS serie som jeg er brændt rimelig varm på, men ved ikke hvilken model jeg skal vælge og hvad forskellen på de forskellige serier er. Har kigget på følgende modeller


    Canon Digital IXUS 90 IS
    Canon Digital IXUS 870 IS
    Canon Digital IXUS 970 IS


    Hælder mest til IXUS 870 da den har større skærm + DIGIC 4 med iSAPS-teknologi hvor de andre vidst kører med DIGIC III (hvad end det så er). Hvis nogen kan anbefale andre modeller eller mærker så er I også meget velkommen til det.

    Jeg overvejer stærkt at købe en iPod Touch 2. gen - 8GB, og derfor vil jeg spørge ejerne af en Touch omkring deres erfaringer med den.


    #1 Ved at med en iPhone følger der en helt masse apps med, men at de skulle være låst på en touch - og derfor er man nød til at jailbreake den? Er det nemt at låse den op, og hvad gør man når der fx kommer ny software opdatering til den?


    #2 Hvordan er det at se en DVD Film/Video på den? Har skærmen en tilpas størrelse og er det nemt at smide DVD/divx film over på en touch eller skal man igennem alt muligt konventering i iTunes?


    #3 Jeg har overvejede på et tidspunkt at købe en nano (4. gen), men nu hælder jeg mere til en touch. Kunne godt tænke mig at høre hvorfor I valgte at købe en Touch i stedet for fx en nano.


    #4 Hvad synes I der er godt og mindre godt ved en touch som jeg skal være klar over inden jeg køber?


    #5 Og til sidst, kan det betale sig at købe en 8GB 2. gen eller ville det være bedre at fx købe en 16GB 1. gen?

    Har kigget lidt på et Antec VERIS Fusion Black 430 hvilket ser ud til at være passende i størrelse og design, og som har en rimelig pris i forhold til mit budget. Derudover følger der også en PSU med.


    Tror jeg starter med et DVD-Drev, så kan jeg altid smække et Blue-Ray i når jeg får brug for det.


    Cpu'en bliver nok en Athlon X2 4850e da jeg kun har hørt gode ting om den.


    Derudover er jeg stadig MEGET i tvivl hvad angår TV-Tunere og hvad det egentlig er for en størrelse. Tror jeg skal have fat i en med 2 tunere, så jeg kan optage og se tv samtidigt men ellers er jeg lidt på bar bund mht. hvad jeg skal vælge. Har hørt/læst at Hauppauge skulle være et godt mærke, og det som de fleste bruger - men igen er jeg meget i tvivl da der fx på edbpriser.dk er 50 forskellige modeller at vælge imellem.

    Render lidt rundt med en tanke om at bygge en htpc, men har desværre ikke den store viden inden for det. Har prøvet at google lidt, men synes ikke rigtig jeg kunne finde nogle ordenlige guides.


    Mit budget er 6k +/- 1k.


    Kravene er:


    - så billigt som muligt
    - Så lydløst som muligt (i forhold til budget)
    - et nogenlunde stilrent kabinet (helst sort)
    - skal IKKE bruges til at spille på.
    - strømforbruget er ligemeget (dvs. det behøver ikke være strømbesparende hardware)
    - skal det fungere sammen med et 32" LCD TV og Logitech z-5500.


    Derudover må en godt forklare mig "teorien" bag tv-tunere. Noget med at der er Analog/Digital og at det analoge sendenet bliver lukket i 2009, så derfor skal man have noget som kan håndtere MPEG2/4 ??? . Derudover har jeg også hørt at man skal have 2 tunere, hvis man fx nu vil optage og se fjernsyn samtidigt? (ret mig, hvis jeg er helt væk).


    Til sidst, hvilket OS er bedst for en nybegynder?

    Jeg er kommet til at downloade en .reg fil til mit grafikkort og har dobbelt klikket på den så den blev registreret i databasen. Når min computer så starter op i windows, bliver den pludselig helt flimret - så derfor vil jeg godt have den væk igen :o). Har prøvet start -> kør -> regedit og så søge på filen for at slette den, med det hjalp ikke meget. Nogen gode idéer ?

    Har et ATI Radeon 9800XT hvor køleren er gået, ved ikke om det har nogen interesse?


    Hukommelse 128 MB
    RAMDAC 400 MHz
    GPU Hastighed 392 MHz
    Bus Type DDR
    Bus Bredde 256 bit
    Reel Hastighed 338 MHz
    Effektiv Hastighed 676 MHz
    Bus Type AGP 8x @ 8x
    GPU Kode Navn R360
    Vertex Shaders 4 (v2.0)
    Pixel Shaders 8 (v2.0)
    DirectX v9.0


    Alt data er fundet med Everest.


    Kortet virker fint, men det bliver selvfølelig lidt varmt.

    Jeg har 2 grafikkort


    Asus N6200/TD/128M, GeForce 6200, AGP - købt 23.08.07 (har kvittering)


    Inno3D GeForce 6600 128mb PCI-E - købt 3.9.07 (kan ikke lige finde kvittering, men den står inde hos PRC under ældre ordre)


    GeForce 6200 er kun lige sat i en anden comp, da jeg troede dens anden skærmkort var dødt ellers er det slet ikke blevet brugt. GeForce 6600 er et fejlkøb, og har aldrig været brugt. Der er kasser, software, manualer osv. til begge 2.


    Mit problem er at køleren på mit gamle ATI Radeon 9800 XT er gået, og derfor har jeg nu brug for et tilsvarende eller bedre.


    Så derfor søger jeg et AGP 8x gfx kort, og vil gerne bytte med de 2 overstående plus evt. lidt ekstra penge hvis det er det værd.